FAQ: Historia monitoringu

FAQ: Historia monitoringu

Właśnie skonfigurowałem swój pierwszy test. Dlaczego jeszcze nie widzę żadnych danych?

Widocznie monitorowana strona działa prawidłowo. :)
W pierwszej zakładce historii monitoringu znajdziesz wykres oraz listę awarii - ale będzie on pusty do momentu wystąpienia pierwszego takiego zdarzenia. Z kolei w drugiej zakładce zobaczysz średnie dzienne czasy odpowiedzi swojej strony - ale zaczną się tam pojawiać dopiero po pierwszych 24 godzinach monitorowania.

Jak czytać wykres dostępności?

Na wykresie znajdują się dwie linie:

  • czerwona to łączny czas niedostępności danego dnia, jej skala znajduje się na prawej osi Y
  • żółta to liczba awarii danego dnia - skala na lewej osi Y.

Żeby sprawdzić dokładną wartość punktu na wykresie, najedź na niego kursorem myszy.

Jak czytać wykres czasów odpowiedzi?

Dla testów typu dostępność i treść, w drugiej zakładce dostępny jest wykres czasów odpowiedzi serwera.
Każdy słupek pokazuje średni czas odpowiedzi dla danego dnia. Kolorowe elementy słupka to poszczególne składniki całkowitego czasu odpowiedzi (DNS, Connect, Pretransfer, Starttransfer i Redirect). Najedź kursorem myszy na wybrany element, żeby zobaczyć czas tego składnika oraz całkowity średni czas dla danego dnia.

Jak czytać wykres średnich czasów wczytywania?

W przypadku testu czasu wczytywania, w drugiej zakładce znajduje się wykres średnich czasów wczytywania. Jest to wykres liniowy, dla każdego dnia pokazujący tylko jedną wartość - średni czas wczytywania strony w całości w danym dniu.
Najedź kursorem myszy na punkt, żeby wyświetlić wartość dla wybranego dnia.

Dlaczego długość poszczególnych awarii podawana jest w minutach, bez sekund?

Nasz system testuje monitorowane strony i serwery co 60 sekund - to w naturalny sposób wymusza wyświetlanie danych z dokładnością do 1 minuty.

Co znajduje się w kolumnie "odpowiedź" listy zdarzeń?

To informacje o rodzaju każdej z awarii. Możesz znaleźć tutaj:

  • HTTP 1.1/xxx - odpowiedzi serwera inne niż "HTTP 1.1/200 OK" (test dostępności)
  • CONNECTION TIMEOUT - brak odpowiedzi serwera w zdefiniowanym czasie (test dostępności)
  • PING TIMEOUT - przekroczony limit czasu odpowiedzi (test dostępności typu "ping")
  • LOADING TIMEOUT - brak możliwości wczytania strony w zdefiniowanym czasie (test dostępności)
  • PAGE LOADING TIMEOUT - przekroczony limit czasu wczytywania strony (test szybkości strony)
  • NOPHRASE - brak zdefiniowanej frazy (test treści)
  • NOPHRASE FORM - brak zdefiniowanej treści na stronie wynikowej (test formularza)
  • PROCESS(x) - problem na kroku nr x scenariusza (test procesu)
  • CHECKSUM - niezgodność sumy kontrolnej pliku ze wzorcem (test integralności pliku)
  • DOMAIN EXPIRED - domena serwisu wygasła (test kondycja dnia)
  • INVALID SSL CERT - nieprawidłowy lub wygasły certyfikat SSL (test kondycja dnia)
  • BLACKLISTED (GOOGLE) - strona pojawiła się na czarnej liście Google (test kondycja dnia)
  • BLACKLISTED (RBL) - strona pojawiła się na czarnej liście RBL (test kondycja dnia)
  • ROBOTS BLOCKED - roboty wyszukiwarek są blokowane na stronie (test kondycja dnia)
  • CONTINUATION - oznacza kontynuację awarii z poprzedniego dnia lub zmianę typu awarii.

Dlaczego moja strona nie działa?

Przyczynę awarii lub usterki swojego serwisu musisz już odkryć Ty. My możemy Ci pomóc, udostępniając w historii monitoringu takie materiały jak zrzuty ekranu, zrzuty HTML, nagłówki HTTP, wykresy kaskadowe wczytywania strony czy pliki HAR.

W jaki sposób mogę wyeksportować historię awarii z wybranego okresu?

Wybierz zakres dat dla wykresu i tabeli za pomocą kalendarzyków po lewej stronie - a po odświeżeniu widoku kliknij ikonę "", którą znajdziesz pod listą zdarzeń.

Potrzebuję wysłać szefowi raport z monitoringu w postaci dokumentu. Jak mogę go uzyskać?

Określ zakres czasowy raportu (jak wyżej) a następnie kliknij ikonę "", znajdującą się pod listą zdarzeń.

Mam ustawione otrzymywanie raportów tygodniowych i miesięcznych. Kiedy będę je otrzymywać?

Raporty tygodniowe wysyłane są w poniedziałek rano i zawierają dane za miniony tydzień. Natomiast raporty miesięczne są wysyłane pierwszego dnia miesiąca i obejmują cały miniony miesiąc.