
FAQ: Alerty i kontakty
Czy alerty o awariach jednego serwisu mogą być wysyłane do wielu odbiorców?
Tak. Dowolną liczbę odbiorców alertów możesz zdefiniować w sekcji "Kontakty".
Następnie, możesz ich przypisać do wybranych stron, które są monitorowane - określając, w jaki sposób mają otrzymywać powiadomienia.
W jaki sposób mogą być wysyłane alerty i jak to włączyć?
Nasz system wysyła powiadomienia emailem, SMSem oraz jako połączenia głosowe. Dodatkowo alerty mogą być wysyłane jako webhooki oraz udostępniane w postaci kanału RSS.
Rodzaj powiadomień, jakie mają być wysyłane dla danej monitorowanej strony do wybranego odbiorcy możesz ustalić w ustawieniach usługi.
Co zrobić, żeby nie otrzymywać alertów SMS lub głosowych w środku nocy?
W sekcji "Kontakty" możesz określić, w jakich godzinach do danego odbiorcy mogą być wysyłane SMSy i alerty głosowe.
Jak wyglądają alerty?
Przykładowy alert e-mailowy:
Przykładowy alert SMSowy i głosowy:
"Twoja strona www.adres-strony.pl jest niedostepna."
Czemu dostaję powiadomienia tylko emailem a nie dostaję SMSów ani powiadomień głosowych?
Moga być trzy powody takiej sytuacji:
- W ustawieniach testu, przy danym odbiorcy nie został zaznaczony checkbox włączający wysyłkę alertów SMS i głosowych.
- Numer Twojego telefonu komórkowego został źle wprowadzony (prawidłowy format to "KKXXXXXXXXX", gdzie KK oznacza Kierunkowy Kraju).
- Zapas dostępnych SMSów/powiadomień głosowych został w całości wykorzystany. Możesz to sprawdzić w sekcji "Konto".
Jak mogę uzupełnić zapas SMSów/powiadomień głosowych?
W sekcji "Konto", przy liczbie dostępnych SMSów/powiadomień głosowych znajduje się link "dodaj", za pomocą którego możesz zamówić dodatkową paczkę 100 powiadomień w cenie 20 zł netto.
Jak skonfigurować filtrowanie poczty, żeby alerty trafiały do osobnego folderu?
Sugerujemy ustawienie filtrowania według adresu nadawcy, czyli "".
W jaki sposób mogę udzielić innemu użytkownikowi dostępu do historii testów?
Możesz utworzyć Subkonto zakładając, że Twój plan subskrypcji zawiera tę funkcję. Jeżeli tak, zaznacz checkbox "włącz dostęp read-only do panelu" przy wybranym kontakcie w sekcji "Kontakty". Następnie zdecyduj, czy użytkownik ma mieć dostęp do wszystkich testów, czy tylko do wybranych. Jeżeli do wybranych, trzeba będzie w ustawieniach każdego z tych testów włączyć dostęp dla danego użytkownika.
Tworząc subkonto musisz zdefiniować hasło dla użytkownika - możesz je wpisać lub użyć linku do automatycznego wygenerowania bezpiecznego hasła.
Nie mogę usunąć jednego kontaktu z listy. Dlaczego?
Pierwsza pozycja na liście w sekcji "Kontakty" to dane z ustawień Twojego konta. Nie możesz ich usunąć, ale możesz edytować.
Monitoring zgłasza błąd - a ja widzę, że strona się wczytuje. Co jest grane?
Dwie najczęściej spotykane sytuacje, w których występuje taki objaw to:
- Źle skonfigurowany serwer lub aplikacja zwraca błąd HTTP, ale mimo wszystko wyświetla stronę. Użytkownicy nie zauważą błędu, ale Google uzna stronę za niedostępną i może ją usunąć z indeksu.
- Skala ruchu w serwisie powoduje wysycenie zasobów dostępnych w usłudze hostingowej. Strona wyświetli się części użytkowników, ale wszyscy ponad określony limit (np. liczby procesów) widzą komunikat o błędzie (np. "HTTP 500 Internal Server Error").