Czy Twoja strona znajduje się na czarnej liście?

Podaj adres strony i dowiedz się, czy znajduje się na którejkolwiek z list spamerów RBL lub na czarnej liście Google Safe Search.

Czarne listy spamerów

Logując się codziennie do swojej skrzynki mailowej, oprócz ważnych maili możesz natknąć się na masę maili reklamowych i marketingowych. Chociaż niektóre z nich mogą faktycznie skutecznie wzbudzić Twoje zainteresowanie, inne mogą po prostu trafić do kosza. Chociaż może Ci się wydawać, że po ich usunięciu Twoja skrzynka nie będzie już zawierała takich nieistotnych wiadomości, faktem jest, że kiedy zalogujesz się do niej następnego dnia, możesz znaleźć w niej tyle samo reklam i wiadomości marketingowych.

Dlaczego? Z powodu czegoś, co nazywa się spamem. Spamowanie e-maili jest techniką marketingową wykorzystywaną przez wiele firm w celu dotarcia do potencjalnych klientów. Takie firmy często prowadzą katalog adresów e-mail i używają zautomatyzowanego systemu do masowego wysyłania tych samych e-maili na te adresy, codziennie od nowa. Wbrew temu, co sądzimy, strategia ta faktycznie pomaga im regularnie konwertować całkiem sporą liczbę klientów.

Jednak dla użytkownika końcowego, zalewanie skrzynki odbiorczej spamem może być irytujące, dlatego warto trzymać się od nich z daleka. Techniką, która to umożliwia jest czarna lista spamerów.

Co to jest czarna lista spamerów?

Czarna lista spamerów to lista adresów IP, które są znane i zidentyfikowane jako wysyłające duże ilości niechcianych wiadomości e-mail. Taka lista jest używana w celu utrzymania spamu z dala od sieci biznesowych i jest najczęściej wykorzystywana przez dostawców usług internetowych, dostawców darmowych skrzynek pocztowych i dostawców antyspamowych w połączeniu z oprogramowaniem blokującym spam, aby zapobiec masowemu otrzymywaniu niechcianych wiadomości e-mail przez użytkowników końcowych. Podczas gdy niektórzy znani dostawcy usług internetowych utrzymują własne wewnętrzne blacklisty, wielu innych polega na publicznie dostępnych czarnych listach utrzymywanych przez firmy specjalizujące się w tej dziedzinie.

Chociaż posiadanie czarnej listy spamerów na serwerze może zapobiec przedostaniu się wielu niechcianych wiadomości e-mail, zawsze istnieje niewielka szansa, że zautomatyzowane narzędzie do blokowania spamu umieści na czarnej liście również dozwolone wiadomości e-mail. Z tego powodu niektóre programy antyspamowe są zaprogramowane tak, aby wyróżnić konkretne adresy IP (lub nawet konkretne nazwy domen), które powinny być dopuszczone do ruchu, niezależnie od tego, ile podobnych wiadomości e-mail otrzymuje serwer.

Jak sprawdzić, czy moja strona jest na czarnej liście?

Jeśli jesteś właścicielem firmy, który korzysta z marketingu e-mailowego do promowania swoich produktów i usług, całkiem możliwe, że możesz trafić na czarną listę spamu, co może mieć znaczący wpływ na Twoją działalność. W związku z tym ważne jest, aby dowiedzieć się, czy Twój adres IP znajduje się na czarnej liście, abyś mógł podjąć niezbędne kroki w celu usunięcia go stamtąd. Badania wskazują, że strony biznesowe, które zostały umieszczone na czarnej liście, często odnotowują 95% spadek ruchu.

Istnieją różne metody, pozwalające sprawdzić, czy Twoja witryna lub adres IP znajduje się na czarnej liście spamerów:

Sprawdź czarną listę Google

Z łatwością możesz znaleźć ostatnią datę, kiedy Google indeksowało Twoją stronę i wykryło złośliwą zawartość poprzez Google Search Console. Wystarczy, że przejdziesz do sekcji „Problemy dotyczące bezpieczeństwa”, aby to sprawdzić i wprowadzić ewentualne aktualizacje. Po wprowadzeniu poprawek, możesz również użyć Narzędzi dla Webmasterów Google, aby poprosić o sprawdzenie złośliwego oprogramowania. W ciągu kilku godzin wyszukiwanie na czarnej liście Google ponownie przeskanuje Twoją witrynę pod kątem złośliwego oprogramowania. Jeśli Twoja witryna jest na czarnej liście, data sprawdzenia i data wykrycia złośliwego oprogramowania są zazwyczaj takie same.

Sprawdzić swoje metryki

Jeśli liczba odwiedzin organicznych na Twojej stronie drastycznie spadła (np. z 30% do 5%), powinieneś zorientować się, że coś jest nie tak. Jest to wyraźny znak, że Twoje e-maile marketingowe giną gdzieś po drodze. Może to być spowodowane czarną listą, błędami w uwierzytelnianiu lub innymi problemami.

Zwracaj uwagę na alerty bezpieczeństwa Google

Kiedy Google podejrzewa, że witryna zawiera złośliwe oprogramowanie i strony spamu, wyświetla groźnie wyglądający alert z napisem “Strona, którą chcesz otworzyć, zawiera złośliwe oprogramowanie”, kiedy ją odwiedzasz. Taki alert nie będzie wyświetlany w postaci powiadomienia na czerwonym ekranie, ale znajdziesz go na stronie wyników wyszukiwania Google, wyświetlanego niebieskim kolorem tuż pod adresem witryny. Upewnij się, że nie dzieje się tak w przypadku Twojej witryny.

Znajdź pomoc w renomowanych serwisach

Jeśli masz problem z określeniem, czy Twoja witryna znajduje się na czarnej liście Google, możesz skorzystać z pomocy narzędzi online stworzonych specjalnie w tym celu. W Internecie dostępnych jest kilka takich narzędzi skanujących, które sprawdzą Twoją witrynę i powiadomią Cię o złośliwych treściach lub spamie. Strony te będą również sprawdzać zawartość czarnej listy Google i innych czarnych list w Internecie dla Twojej witryny i powiadomią Cię, jeśli pojawi się na którejkolwiek z nich. Uzyskasz również pomoc w usuwaniu złośliwego oprogramowania, przywracaniu ochrony witryny i usunięciu witryny z czarnej listy Google tak szybko, jak to możliwe.

Wyślij kilka testowych e-maili

Wysyłanie testowych wiadomości e-mail na listę znanych adresów e-mail i sprawdzanie, czy zostaną one dostarczone do skrzynki odbiorczej lub folderu spamu stanowi również dość prostą technikę.

Uwaga: Jeśli żadne inne rozwiązanie nie działa, możesz skorzystać z darmowego narzędzia powyżej, aby sprawdzić, czy Twoja strona znajduje się na czarnej liście spamu.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij