Jak obliczyć ROI kampanii internetowej? (kalkulator)

Oblicz wartość wskaźnika ROI (zwrot z inwestycji) kampanii reklamowej realizowanej w Internecie.

Parametry kampanii

Okres (miesiące)
CPC (koszt kliknięcia)

Wskaźnik konwersji

%
Średnia wartość koszyka

miesiąccały okres
Budżet kampanii


Wyniki

Liczba kliknięć12 00045 000
Liczba konwersji12 00045 000
Przychód12 000zł45 000zł
Zysk12 00045 000
ROI

Straty w przypadku awarii strony docelowej

Zobacz, ile Twój biznes może stracić, jeżeli Twoja strona docelowa (landing page) będzie niedostępna w trakcie trwania kampanii.

uptimedowntimemiesiąccały okres
100,00%
99,99%4,383 minut
99,90%43,83 minut
99,80%1 godzina i 27,66 minut
99,70%2 godziny i 11,49 minut
99,50%3 godziny i 39,15 minut
99,00%7 godzin i 18.3 minut
98,00%14 godzin i 36,6 minut
97,00%21 godzin i 54,9 minut
95,00%1 dzień, 12 godzin i 31,5 minut
90,00%3 dni, 1 godzina i 3 minuty

ROI kampanii reklamowej w Internecie

Monitorowanie i analizowanie zwrotu z inwestycji (ROI) ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej kampanii marketingowej. Dzięki pomiarowi ROI możesz zobaczyć, co przynosi efekty, a co jeszcze możesz zrobić, by poprawić swoje wyniki.

W tym krótkim wpisie pokażemy, jak zarządzać, oceniać, analizować i optymalizować ROI kampanii cyfrowych, aby prowadzić bardziej efektywne kampanie marketingowe i rozwijać swój biznes.

Co to jest ROI i do czego służy?

ROI to skrót od “Return on Investment” (zwrot z inwestycji), który po francusku nazywa się też “Retour sur investissement”. Jest to formuła ekonomiczna, która wylicza korzyści uzyskane z działań firmy (działań marketingowych online). Dzięki temu możesz określić, jaka część zysku została osiągnięta w wyniku różnych działań marketingowych.

ROI marketingu cyfrowego jest miarą zysków lub strat Twojej kampanii marketingowej online. Oszacowanie go w sieci pomoże ci określić skuteczność obranej przez ciebie strategii. ROI jest też ważnym narzędziem marketingowym, ponieważ pozwala ci na racjonalne uzasadnienie działań marketingowych.

Jak obliczyć ROI?

Jedną z podstawowych zalet marketingu cyfrowego jest to, że praktycznie wszystko da się monitorować. Możemy śledzić niemal każdy kontakt użytkownika z firmą (wizyty, kliknięcia, transakcje, pobrania itp.) i dzięki temu kontrolować, oceniać i szacować wyniki kampanii poprzez ROI. Aby obliczyć ROI, musimy wziąć pod uwagę dwie wartości: przychód i inwestycję.

Przychody

Konkretne fakty dotyczące dochodów z kampanii, które należy zbadać. Łatwo jest ocenić całkowity ROI wszystkich działań marketingu cyfrowego, a także ROI poszczególnych kampanii lub konkretnych działań. Aby to zrobić, wystarczy zrozumieć, skąd pochodzą wszystkie przychody i korzyści.

Inwestycje

Dane o wydatkach kampanii lub działań marketingu cyfrowego. Innymi słowy, są to informacje na temat całkowitej sumy pieniędzy wydanych na projekt. Należy pamiętać, że aby uzyskać prawidłowe dane dotyczące ROI, należy wziąć pod uwagę wszystkie wydatki (narzędzia płatnicze, kreacje, koszty personelu wynikające z zainwestowanego czasu itp.).

Aby określić wskaźnik ROI, skorzystaj z następującego wzoru matematycznego:

  • ROI oblicza się jako (Przychód – Inwestycja) / Inwestycja.
  • Ponieważ ostateczny wynik jest zwykle wyrażany w procentach, mnoży się go przez 100. Otrzymujemy w ten sposób: ROI = (Przychód – Inwestycja) / Inwestycja x 100%

Aby lepiej zrozumieć obliczanie ROI, posłużymy się przykładem.

Załóżmy, że prowadzisz kampanię marketingową, w którą zainwestowałeś w sumie 5.000 złotych. Na koniec kampanii osiągnąłeś dochód w wysokości 20.000 złotych. Zatem, korzystając ze wzoru:

(20.000 – 5.000) / 5.000) x 100% = 300%

ROI z takiej fikcyjnej kampanii wyniósłby 300%. Oznacza to, że na każdą zainwestowaną złotówkę przypada zysk w wysokości 3 złotych!

Jak obliczyć ROI dla kampanii internetowych?

Używając tego kalkulatora ROI, możesz obliczyć ROI dla dowolnej kampanii cyfrowej w sposób przedstawiony poniżej:

  1. Wypełnij poniższe parametry kampanii:
    • Okres trwania kampanii (w miesiącach)
    • CPC (koszt za kliknięcie)
    • Współczynnik konwersji
    • Średnia wartość koszyka
    • Budżet kampanii (miesiąc i cały okres)
  2. Po wprowadzeniu tych danych będziesz mógł sprawdzić oczekiwany zwrot z inwestycji oraz inne dane, takie jak
    • Liczba kliknięć
    • Liczba konwersji
    • Dochód
    • Zysk za jeden miesiąc oraz za cały okres trwania kampanii online

Kalkulator pomoże ci też obliczyć, ile pieniędzy może stracić twoja firma, jeśli twoja strona docelowa będzie niedostępna w czasie trwania kampanii.

Podsumowując

Powyższe obliczenia są dość proste, jeśli twoim celem jest zwiększenie sprzedaży lub dochodów. Natomiast jeżeli chcesz zwiększyć świadomość marki, musisz wziąć pod uwagę takie aspekty, jak rozpoznawalność marki i referencje. Zastosowanie takich obliczeń jest bardziej skomplikowane, ponieważ trudno jest określić wartość pieniężną świadomości marki. Mimo to ROI jest cennym narzędziem marketingowym, ponieważ pomaga obiektywnie wyjaśnić działania marketingowe.

Jeśli chcesz dokładnie obliczyć ROI swojej kampanii marketingowej, nie zapomnij skorzystać z kalkulatora ROI przedstawionego powyżej.

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij