12 darmowych mininarzędzi dla właścicieli stron internetowych

Opublikowany 9 maja 2022 w Inne. Tagi: , .

Nie każdy wie, że od dłuższego czasu w ramach naszego serwisu internetowego udostępniamy bezpłatne narzędzia przeznaczone dla każdego, kto prowadzi i promuję własną stronę WWW. Nie ważne, czy to blog, strona firmowa, sklep internetowy, czy aplikacja typu SaaS – każdy znajdzie tutaj coś przydatnego.

narzędzia

Z czasem uzbierało się już ponad 10 narzędzi, dlatego postanowiliśmy Wam o nich przypomnieć – lub poinformować, jeśli ich jeszcze nie znacie.

1. Mierzenie czasu wczytywania strony
2. Pobieranie i wyświetlanie nagłówków HTTP strony
3. Wyświetlanie nagłówków http przeglądarki
4. Wykrywanie blokady robotów wyszukiwarek
5. Sprawdzanie obecności strony na czarnych listach
6. Sprawdzanie certyfikatu SSL strony
7. Sprawdzanie domeny strony
8. Wyświetlanie rekordów DNS domeny
9. Sprawdzanie, kto hostuje daną stronę
10. Obliczanie ROI kampanii reklamowej w Internecie
11. Szacowanie strat powodowanych przez awarie strony internetowej
12. Weryfikowanie obecności linków i braku tagów typu „nofollow”

1. Mierzenie czasu wczytywania strony

Szybkość strony ma duży wpływ na doświadczenie użytkownika (UX) oraz pozycję strony w wyszukiwarkach (SEO). Im strona wolniejsza, tym niższa pozycja (mniejszy ruch użytkowników z wyszukiwarki) i gorsza konwersja (mniej pożądanych działań wykonywanych przez użytkowników).

Nasze narzędzie umożliwia wykonanie pomiaru z 5 różnych kontynentów (do wyboru). Oprócz całkowitego czasu wczytania strony, narzędzie wyświetla również oceny Google Page Speed (dla komputerów i urządzeń mobilnych), wskaźniki Lighthouse oraz udostępnia wykres kaskadowy obrazujący czasy pobrania poszczególnych składników strony.

Zmierz czas wczytywania swojej strony

2. Pobieranie i wyświetlanie nagłówków HTTP strony

Jak najłatwiej sprawdzić, czy strona wymusza keszowanie elementów statycznych? Albo czy jest zabezpieczona przed atakami XSS?
Te informacje (oraz wiele innych) można uzyskać podglądając nagłówki HTTP wysyłane przez stronę. Można do tego użyć wtyczki do przeglądarki, ale najszybciej będzie użyć naszego narzędzia.

Podaj adres URL, zdecyduj, czy mamy połączyć się za pomocą GET czy POST, wybierz wersję HTTP oraz User Agent. Po chwili wyświetlą się wszystkie otrzymane ze strony nagłówki.
Nasze narzędzie może też posłużyć do sprawdzenia ewentualnych przekierowań działających na wprowadzonym adresie URL.

Sprawdź nagłówki http strony internetowej

3. Wyświetlanie nagłówków http przeglądarki

Nie tylko strony internetowe wysyłają nagłówki HTTP. Robią to też przeglądarki.

Żeby sprawdzić, jakim User Agent przedstawia się Twoja przeglądarka, albo jakie akceptuje języki, użyj naszego narzędzia. Nie musisz wprowadzać żadnych danych, tylko kliknij przycisk.

Sprawdź, jakie nagłówki wysyła Twoja przeglądarka

4. Wykrywanie blokady robotów wyszukiwarek

Jednym z najczęstszych błędów przy budowie stron internetowych jest nieumyślne zablokowanie dostępu robotom wyszukiwarek. Błąd ten jest o tyle opłakany w skutkach, że wyszukiwarki nie mając dostępu do strony nie zaindeksują jej – a mogą ją również zupełnie usunąć z indeksu.
Błąd ten najczęściej pojawia się przy kopiowaniu serwisu internetowego z wersji roboczej (która powinna być niewidoczna dla robotów) na wersję produkcyjną.

Roboty wyszukiwarek mogą być blokowane na trzy różne sposoby:

  • w kodzie HTML strony (tag „robots” w sekcji HEAD)
  • za pomocą pliku „robots.txt” w głównym katalogu
  • przy użyciu nagłówka HTTP „X-Robots-Tag”.

Żeby sprawdzić, czy dany adres URL nie jest blokowany przed robotami na żaden z wymienionych wyżej sposobów, wprowadź go w naszym narzędziu i poczekaj na wynik.

roboty

Sprawdź, czy Twoja strona blokuje roboty wyszukiwarek

5. Sprawdzanie obecności strony na czarnych listach

Oficjalne czarne listy spamerów (RBL) prowadzi równolegle kilkadziesiąt instytucji. Wystarczy, że Twój serwer znajdzie się na jednej z nich, żeby wysyłana przez Ciebie poczta przestała docierać do większości adresatów.
Z kolei pojawienie się Twojego IP lub domeny w rejestrze Google Safe Search sprawi, że zamiast Twojej strony internetowej przeglądarki pokażą coś takiego:

malware

Za pomocą naszego narzędzia szybko sprawdzisz wiele list jednocześnie, czy nie znajduje się na nich Twoja domena.

Sprawdź, czy Twoja strona nie znajduje się na czarnych listach

6. Sprawdzanie certyfikatu SSL strony

Żeby strona lub aplikacja internetowa mogła komunikować się w bezpieczny (szyfrowany) sposób, musi posiadać aktualny certyfikat SSL, wydany przez zaufanego wydawcę.
Taki certyfikat zawsze ma datę ważności – zazwyczaj od 3 do 24 miesięcy, najczęściej 1 rok.

Jak sprawdzić, kiedy wygasa certyfikat SSL domeny – albo kto jest jego wydawcą?
Jeśli potrafisz, znajdziesz te informacje za pomocą przeglądarki.
Ale najprościej będzie wpisać adres URL do naszego narzędzia o po chwili odczytać wynik.

Sprawdź certyfikat SSL swojej strony

7. Sprawdzanie domeny strony

WHOIS to standard pozwalający sprawdzić dane domeny internetowej – kiedy została zarejestrowana, kiedy wygasa, kto jest rejestratorem i kto właścicielem.

Można używać interfejsów WHOIS udostępnionych przez krajowe rejestry domen (np. w Polsce NASK). Ale można też skorzystać z naszego uniwersalnego narzędzia.

Sprawdź, kiedy wygasa domena i kto jest jej właścicielem

8. Wyświetlanie rekordów DNS domeny

Serwery DNS to urządzenia internetowe, których głównym zadaniem jest „tłumaczenie” adresów domenowych (np. www.supermonitoring.pl) na adresy IP (np. 46.248.164.62). Z sieci serwerów DNS korzystają praktycznie wszystkie urządzenia i programy podłączone do Internetu – w tym Twoja przeglądarka i klient poczty email.

Czasem pojawia się potrzeba zweryfikowania, czy wpisy DNS dla danej domeny są prawidłowe. Można to zrealizować za pomocą naszego narzędzia, które po wprowadzeniu nazwy hosta pobierze i wyświetli wszystkie wpisy DNS.

Sprawdź wpisy DNS domeny lub subdomeny

9. Sprawdzanie, kto hostuje daną stronę

Na czyim serwerze działa strona internetowa? Albo kto jest dostawcą CDNa, z którego korzysta?
RIPE to organizacja koordynująca strukturę Internetu. Utrzymuje ona między innymi bazę właścicieli adresów IP, za pomocą której można zidentyfikować dostawcę usługi hostingowej, na której działa dany serwis internetowy.

Wprowadź adres URL strony internetowej, którą chcesz sprawdzić – wyświetlone zostaną szczegółowe informacje o właścicielu adresu IP – czyli najprawdopodobniej o firmie hostingowej, która utrzymuję tę stronę.

Sprawdź, u kogo jest hostowana dowolna strona

10. Obliczanie ROI kampanii reklamowej w Internecie

Wskaźnik ROI (Return On Investment) oblicza się dzieląc zysk przez zainwestowany kapitał. W przypadku kampanii internetowych będzie to przychód ze sprzedaży on-line podzielony przez budżet kampanii. Niby proste działanie, ale sam przychód też trzeba policzyć, a czasem również budżet nie jest jedną z danych.

Nasz kalkulator liczy ROI w oparciu o koszt kliknięcia (CPC), wskaźnik konwersji, średnią wartość koszyka i miesięczny budżet reklamowy.

Oblicz ROI swojej kampanii internetowej

11. Szacowanie strat powodowanych przez awarie strony internetowej

Właściciel strony internetowej nigdy nie dostaje „faktury za awarię”. Koszt awarii nigdy nie jest oczywisty, a mało kto poświęca czas i uwagę na policzenie go. A wynik potrafi być zaskakująco wysoki i dający do myślenia.

Nasz kalkulator najpierw liczy miesięczny przychód serwisu internetowego na podstawie skali ruchu w serwisie, średniej wartości koszyka i wskaźnika konwersji.
Następnie prezentuje tabelę pokazującą, przy jakiej wartości uptime (dostępności w skali miesiąca), z jakimi stratami należy się liczyć.

Policz, ile pieniędzy tracisz wskutek niedostępności swojej strony

12. Weryfikowanie obecności linków i braku tagów typu „nofollow”

Udało Ci się zdobyć wartościowy backlink w renomowanym serwisie internetowym? Upewnij się, czy rzeczywiście znajduje się na wskazanej stronie. A jeżeli tak, to czy czasem nie posiada w kodzie parametrów obniżających jego wartość – takich jak „nofollow”, „sponsored” czy „ugc”.

Możesz to sprawdzić przeglądając kod źródłowy strony. Ale wygodniej będzie użyć naszego narzędzia, które dodatkowo:

  • sprawdzi, czy dany URL nie blokuje indeksowania (robots noindex)
  • policzy, ile linków zewnętrznych znajduje się na stronie
  • obliczy, jaki procent całkowitej siły linków wychodzących przypada na Twój link.

Sprawdź, czy na danej stronie znajduje się Twój link

Ciągłe monitorowanie

Większość opisanych wyżej mininarzędzi korzysta doraźnie z tych samych mechanizmów, których Super Monitoring używa do stałego monitorowania różnych cech serwisów internetowych i wykrywania oraz raportowania awarii, usterek i anomalii.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że o wszelkich problemach z Twoją stroną lub aplikacją webową dowiesz się w pierwszej kolejności – wypróbuj Super Monitoring.

Komentarze zamknięte.

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij