Straty w wyniku awarii strony internetowej – kalkulator

Oblicz, jakie straty poniesie Twój biznes przy danym poziomie niedostępności strony internetowej w ciągu miesiąca (downtime).

Parametry serwisu

Wskaźnik konwersji

%
Średnia wartość koszyka

miesiącrok
Ruch w serwisie (wizyty)

Wyniki

Liczba konwersji15180
Przychód3 000,00 zł36 000,00zł

Straty

uptimedowntimemiesiącrok
100,00%
99,99%4,383 minut
99,90%43,83 minut
99,80%1 godzina i 27,66 minut
99,70%2 godziny i 11,49 minut
99,50%3 godziny i 39,15 minut
99,00%7 godzin i 18.3 minut
98,00%14 godzin i 36,6 minut
97,00%21 godzin i 54,9 minut
95,00%1 dzień, 12 godzin i 31,5 minut
90,00%3 dni, 1 godzina i 3 minuty

Jak obliczyć straty spowodowane przestojem strony internetowej

Wiele się mówi na temat tego, jak dostępność strony internetowej wpływa na Twój biznes pod względem dochodów i reputacji marki. Eksperci rzucają liczbami i straszą swoimi przestrogami, ale dopóki nie przeprowadzisz badań na własną rękę, nie będziesz znał ani rozumiał skali wpływu tych liczb na Twoją firmę.

W tym artykule przeprowadzimy cię przez wyzwania związane z przestojami na stronach internetowych i pokażemy, jak obliczyć ich wpływ na dochody Twojej firmy.

Jak przestój strony internetowej wpływa na firmę?

Oszacowanie kosztu przestoju strony internetowej jest jedną z najbardziej podstawowych kalkulacji, jeśli chodzi o mierzenie ryzyka, niezależnie od tego, czy prowadzisz stronę SaaS (software as a service) czy sklep internetowy. Przestój stanowi problem, kiedy twoja firma polega na swojej stronie internetowej lub API w celu uzyskania przychodów, bezpośrednio lub pośrednio. Wszyscy jesteśmy jednak świadomi, że każda strona internetowa, niezależnie od tego, czy jest to oczekiwane, czy nieoczekiwane, doświadcza pewnych przestojów.

Natychmiastowe konsekwencje przestoju

Bezpośredni wpływ przestoju jest najprostszy do określenia i wykrycia; przestój oznacza całkowitą stratę dla większości przedsiębiorstw internetowych w czasie przestoju. Przestój wynosi zero, co oznacza 0 sprzedaży, 0 leadów, 0 transakcji użytkowników i 0 przychodów z reklam. Możesz pomóc zniwelować część strat, planując przestoje w okresach niskiego wykorzystania zasobów. Możesz ograniczyć straty podczas niespodziewanych przestojów, mając opracowaną strategię i zdając sobie sprawę z przestoju strony internetowej, gdy tylko się pojawi.

Potencjalne straty

Oczywisty wpływ przestoju jest widoczny i policzalny. Wyzwaniem jest oszacowanie potencjalnych strat, jakie mogą wygenerować zakłócenia. Każdy scenariusz jest inny, ale potencjalne straty spowodowane przestojem mogą na wiele sposobów wpłynąć na przyszłe dochody.

Jak obliczyć stratę spowodowaną przestojem strony internetowej?

W przypadku komercyjnych stron internetowych każdy przestój mniejszy niż 100% powoduje straty ekonomiczne. Przestój na poziomie 1% może wydawać się nieistotny, ale sumuje się do ponad 7 godzin każdego miesiąca.

Używając tego kalkulatora strat związanych z przestojem, możesz obliczyć straty poniesione przez firmę na skutek przestoju strony internetowej:

  1. Wypełnij poniższe parametry strony internetowej:
    • Współczynnik konwersji
    • Średnia wartość koszyka
    • Odwiedziny na stronie (w skali miesiąca i roku).
  2. Po uzupełnieniu tych danych będziesz mógł zobaczyć liczbę konwersji i dochód w jednym miesiącu oraz w całym okresie trwania kampanii online (1 rok).

Kalkulator ten pomoże ci obliczyć straty spowodowane przestojem strony internetowej. Przykładowo, czas sprawności na poziomie 99,99% spowoduje przestój trwający 4,383 minuty. Spowoduje to stratę w wysokości 0,30 dolara miesięcznie i 3,60 dolara rocznie.

Podsumowując

Należy pamiętać, że przy obliczaniu czasu przestoju uwzględnimy wszystkie błędy. Na przykład, jeśli ustanowisz ograniczenia wydajności dla monitora i jeden z tych limitów zostanie osiągnięty, możemy utworzyć błąd dla tego scenariusza. Mimo że twoja strona w rzeczywistości nie jest wyłączona, będzie ona odzwierciedlać nieidealny czas działania, ponieważ kryterium wydajności nie zostało spełnione. Zrozumienie ryzyka i ograniczenie go poprzez monitorowanie i posiadanie strategii usuwania skutków przestojów ma kluczowe znaczenie dla renomy i wyników Twojej firmy.

Aby dokładnie obliczyć swoje straty z powodu przestoju strony internetowej, nie zapomnij użyć kalkulatora przedstawionego powyżej.

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij