10 rozwiązań CRM dla sklepu WooCommerce

Opublikowany 8 września 2020 w E-commerce. Tagi: , , .

Więź, jaką tworzymy z klientem, jest czynnikiem determinującym to, czy nasza firma odniesie sukces, czy nie. Niezależnie od rozmiaru firmy, brak odpowiednio silnej więzi z klientem, w pewnym momencie obróci się przeciwko nam. Tyczy się to zwłaszcza firm działających online i sklepów internetowych, oferujących bezpośrednią usługę handlu detalicznego. Dzieje się tak dlatego, że charakteryzują się one większą bazą klientów, przez co zarządzanie każdym aspektem platformy może być kłopotliwe. Na szczęście, z pomocą przychodzą nam rozwiązania CRM, przeznaczone do Zarządzania Relacjami z Klientami [ang. Customer Relation Management].

files

Właściwe rozwiązanie CRM jest w stanie wspomóc nas w nadzorowaniu działań naszych klientów po to, by przyczynić się do rozwoju i tworzenia dochodowych więzi z klientami. Pomaga też namierzać i śledzić każdą interakcję z klientami. Korzystanie z narzędzia CRM zwalnia nas z obowiązku prowadzenia skomplikowanych arkuszy kalkulacyjnych i wspomaga nas w działaniach, takich jak zakup produktów, sprawdzanie informacji o produkcie i zgłoszenia serwisowe. Każdy właściciel platformy online, któremu zależy, by odwiedzający stali się klientami, musi posiadać system CRM, by być w stanie śledzić poczynania klientów i w ten sposób pielęgnować relacje z nimi.

Najlepsze CRMy dla sklepów internetowych opartych na WooCommerce

Platformami WooCommerce trudno się zarządza, ponieważ wyposażone są w ogrom rozmaitych narzędzi do handlu detalicznego, a także masywną bazę informacji. Bez odpowiedniego CRM dla WooCommerce może być nam bardzo ciężko być na bieżąco z wszystkimi szczegółami dotyczącymi klientów. Może ono posłużyć jako istotny dodatek do naszej platformy e-commerce, ze względu na jego możliwości potęgowania ruchu na stronie i monitoring KPI, dzięki którym będziemy w stanie ulepszyć naszą strategię marketingową. Wszelkie dane o klientach, produktach i zamówieniach są synchronizowane z CRM WooCommerce, co sprawia, że dostęp do nich jest niesamowicie łatwy. Pozwala również zoptymalizować osiągi naszej strony, a także poprawić relację z klientami poprzez dostęp do bardziej szczegółowych statystyk dot. klientów; zapewnia też bieżące wsparcie techniczne, monitoruje transakcje i izoluje dane klientów dzięki ogólnym danym z WordPress.

Poniżej prezentujemy listę najlepszych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami WooCommerce.

CMSy dedykowane dla WordPressa

1. Jetpack CRM

Jetpack CRM

Znany wcześniej jako “ZBS CRM” lub “Zero BS CRM”, Jetpack CRM to narzędzie open source, wyposażone w funkcje zarządzania klientami, fakturowanie i wyceny. Narzędzie to charakteryzuje się funkcjami, które znakomicie wystarczą firmom o małej bazie klientów. Jest to podstawowa alternatywa dla kompleksowych i drogich narzędzi do CRM, charakteryzująca się prostymi funkcjami nadzorowania ruchu klientów. Przedłużeniem jego funkcji są łatwo integrowalne wtyczki, takie jak synchronizacja Woo-sync, PayPal-sync i import CSV. Wtyczka do synchronizacji sprawdzi się idealnie w przypadku użytkowników e-commerce. Wtyczka do kampanii mailowej pozwala wysyłać emaile do grup użytkowników. Ta wbudowana funkcja emailowa jest bardzo użyteczna, gdy potrzebujemy wysłać krótkie serie emaili. Jetpack CRM to idealna opcja dla małych firm, przedsiębiorców e-Commerce, która efektywnie zadba o nasze więzi z klientami.

2. WP ERP

WP ERP

WP ERP to darmowa wtyczka, stworzona głównie z myślą o obszarze kadr. Zaprojektowana jest specjalnie dla firm pracujących z WordPress. Jest to rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm, wyposażone w funkcje takie jak zarządzanie księgowością, procesem rekrutacyjnym i więziami z klientem. WP ERP cechuje jego personalizowana struktura, którą łatwo można dostosować do preferencji użytkowników. Narzędzie charakteryzuje się personalizowanym panelem dla każdego pracownika.
Posiada szczegółowy moduł do zarządzania kwestiami kadrowymi, a także zapewnia łatwe zarządzanie pracownikami dzięki szczegółowym profilom, wnioskom urlopowym, awansom, informacjami o przyroście, informacjami o wynikach, ogłoszeniach, powiadomieniach emailowych i wiele innych. To CRM zapewnia także opcje personalizacji cykli życiowych każdego klienta. Wlicza się w to znakowanie ważnych interakcji, pełny dziennik komunikacji, zbieranie leadów za pomocą wtyczki, organizację kontaktów, a nawet ustalanie harmonogramu spotkań z klientami. Jeszcze więcej możliwości oferuje nam jego łatwa interakcja z WooCommerce, Mail Chimp czy Salesforce. Dostępny jest również plan płatnej subskrypcji, jednak jej darmowy wariant zawiera wszelkie ważne narzędzia, takie jak dane firmy, narzędzie lokalizujące, kalendarz itd. Wersja płatna nie jest konieczna dla wszystkich rodzajów firm, chociaż oferuje ona kilka funkcji premium, liczne rozszerzenia, narzędzia i elementy.

3. WP-CRM System

WP-CRM System

WP-CRM System to opatrzone interaktywnym interfejsem rozwiązanie, ułatwiające zarządzanie właścicielom małych firm i freelancerom. Niezależnie czy mowa tu o tworzeniu personalizowanych pól do wypełnienia dla potencjalnych klientów, czy o uproszczonych danych wraz z listą nadchodzących zadań, ten system CRM jest w stanie poradzić sobie z każdym problemem. WP CRM posiada także rozbudowane systemy do fakturowania, dzięki którym będziemy w stanie wysyłać piękne faktury i ustawiać terminy płatności. Jest też funkcja, pozwalająca, za pomocą jednego kliknięcia, pozyskać wszelkie kluczowe informacje o kontakcie jeszcze w trakcie połączenia sprzedażowego. Z WP CRM konfiguracja naszego personalizowanego CRM przebiega łatwo i szybko. Wszystkie istotne dane, takie jak kampanie, kontakty, oferty, projekty i zadania mogą być przechowywane w postaci pliku CSV, a następnie wygodnie importowane do naszego CRM. Rozwiązanie to wyposażone jest we wbudowaną funkcję raportowania. Zapewnia ona przejrzysty podgląd aktualnych projektów, wraz z informacjami o nadchodzących deadline-ach i datach planowanego wykonania. Możliwa jest łatwa integracja z MailChimp, a także wielojęzyczny system wsparcia stworzony z myślą o tych użytkownikach, którzy nie posługują się innymi językami niż angielski.

CRMy wyspecjalizowane w e-commerce

4. Metrilo

Metrilo

Jeśli chodzi o kwestie kompatybilności i rozwiązania analityczne, Metrilo jest jednym z najlepszych narzędzi CRM dla WooCommerce. Dostępna jest 14-dniowa, bezpłatna wersja próbna, dzięki której będziemy mogli osobiście zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia, by następnie móc wybrać jeden z trzech planów płatnej subskrypcji, w zależności od naszych potrzeb. Każdy plan subskrypcji posiada ulepszone funkcje, takie jak analiza, baza danych klientów, analiza retencji, marketing emailowy i automatyka. Istnieje także możliwość integracji z Magento i Shopify. Każdy odwiedzający na stronie zostaje zarejestrowany, możemy też dokonywać analizy porzuconych koszyków i szczegółów dot. interakcji klienta z produktem. Największą zaletą Metrilo jest możliwość połączenia naszego CRM z marketingiem emailowym, dzięki czemu możemy wysyłać skuteczne, personalizowane emaile za pomocą opcji automatyki, personalizowanej domeny i segmentacji. Dodatkowo przydatne są też opcje takie jak analiza, mająca na celu pomiar wydajności produktu, status zamówienia, lejki sprzedażowe, osiągnięte dochody i retencja klientów.

5. ReadyCloud

ReadyCloud

ReadyCloud to rozwiązanie idealne dla firm e-commerce, będzie też świetnym wyborem zawsze wtedy, gdy należy się skupić na potencjalnych, jak i stałych klientach. W ramach płatnej usługi mamy dostęp do funkcji takich jak zarządzanie zamówieniami, zaawansowane funkcje raportowania czy łatwy w obsłudze, kolorowy kalendarz. Zautomatyzowany proces wysyłki i zwrotów pozytywnie wpływa na wydajność naszej strony e-commerce. Oprócz Shopify i Magento narzędzie można zintegrować także z ReadyShipper w celu przyśpieszenia wysyłki zamówień i bezproblemowego procesu zwrotu produktów. Możemy również dokonać integracji narzędzi takich jak MailChimp i Constant Contact, co usprawni synchronizację emaili.

Topowi gracze na rynku CRMów

6. Pipedrive

Pipedrive

Pipedrive różni się nieco od innych rozwiązań dostępnych na rynku. Ten CRM działa w oparciu o proces domykania umów. Idzie w parze z narzędziem do zarządzania kontem, przeznaczonym dla zespołów marketingowych i sprzedażowych. Ułatwia śledzenie i organizację połączeń i emaili, a także oferuje możliwość wizualizacji procesu sprzedażowego. Możliwość umieszczenia nawet tysiąca nazwisk na liście mailowej i sprawna automatyka marketingowa sprawiają, że Pipedrive zostawia konkurencję daleko w tyle. To łatwe w obsłudze narzędzie o wydajnym interfejsie, niesamowicie usprawniające naszą pracę. Idealnie sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm, redukując wszelkie domysły w trakcie komunikacji między zespołami. Wyposażone jest funkcję ochrony widoczności i loginu, a jego łatwe w użyciu funkcje posiadają kontrolowany dostęp.

7. Salesforce

Salesforce

Salesforce zostało zaprojektowane, by każdemu klientowi móc zaoferować personalizowane doświadczenie. Umacnia ono więzi firm i ich klientów. Jest ono jednym z najpopularniejszych CRM, zarówno wśród małych, jak i dużych firm. Oferuje rzetelną usługę pozyskiwania danych klientów i informacji o ich interakcjach. Dzięki zaawansowanej automatyce mamy także możliwość przeprowadzania kampanii marketingowych z wykorzystaniem personalizowanych narzędzi do angażowania. Jednym z jego wyjątkowych narzędzi sprzedażowych jest personalizowane narzędzie marketingowe, mające na celu przyciągnięcie większej ilości klientów, dzięki wiedzy o ich osobistych potrzebach i troskach. Są także opcje, takie jak szybkie wsparcie techniczne i automatyka czasochłonnych zadań, za pomocą personalizowanych aplikacji. Salesforce CPQ, co w języku angielskim stanowi akronim słów „konfiguracja”, „cena” i „wycena”, to narzędzie pozwalające zrozumieć wymagania klientów i odpowiednio je wyceniać. Istnieje także możliwość stosowania rabatów i dostosowywania ostatecznej ceny, a następnie wysyłania oferty do klienta. Narzędzie to jest szczególnie pomocne dla zespołów sprzedażowych, które dzięki niemu będą mogły szybko zamknąć sprzedaż. Kolejnym użytecznym narzędziem, wchodzącym w skład pakietu, jest usługa chmury, dzięki której możemy zapewnić klientom natychmiastowe i personalizowane wsparcie za pomocą telefonu, emailu lub chatu.

8. Agile CRM

Agile CRM

To wielofunkcyjne rozwiązanie CRM wyposażone jest w konkretne narzędzia do tworzenia więzi z klientem, zbierania informacji o klientach i inteligentne workflow. Agile CRM może być też rozszerzone o trzy, główne segmenty, takie jak usługi marketingowe, sprzedaż i dodatki. Segment sprzedażowy zawiera pola do wprowadzania danych i ranking leadów; segment marketingowy to kreator strony docelowej, monitorowanie portali społecznościowych i narzędzie do zarządzania kampanią emailową. Segmenty dodatkowe zawierają mikronarzędzia, takie jak helpdesk, a także odpowiedzi na często zadawane pytania, etykiety, raporty i grupy. Istnieje także wtyczka dla przeglądarki chrome.

9. HubSpot CRM

HubSpotHubSpot CRM to kompletny CRM przeznaczony do sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, zawierający ponad 300 elementów. Dzięki niemu otrzymamy dostęp do czytelnego panelu prezentującego naszą sprzedaż, opatrzonego szczegółowymi raportami na temat wydajności i indywidualnych osiągnięć. Uzbrojenie naszego zespołu sprzedażowego w tak pomocne narzędzia, jak powiadomienia o osobach odwiedzających naszą stronę w połączeniu z funkcją „naciśnij, by zadzwonić” sprawi, że nasza firma znacząco zyska. Wtyczka do WordPress jest darmowa, więc mamy możliwość rozbudowania naszej firmy przyciągając klientów, budując z nimi silną więź i rozpieszczając ich. Funkcje takie jak marketing emailowy, zarządzanie kontaktami, zarządzanie reklamami, czaty na żywo, analiza i wiele innych czynią z Hubspot naprawdę potężne narzędzie. Mamy też możliwość dodawania nowych członków i organizowanie ich na podstawie kryteriów takich jak przywiązanie do strony, dla większej precyzji wyszukiwania mamy też możliwość filtrowania kontaktów. Możemy zarządzać kampaniami i aktywnością użytkowników dzięki gotowym szablonom raportów, a dzięki personalizowalnym szablonom emaili marketing internetowy z HubSpot to pestka.

Inne CRMy

10. Ninjodo

Ninjodo

Ninjodo wyposażony jest w przejrzysty interfejs, a także przydatne i łatwe w obsłudze funkcje. Z narzędzia możemy korzystać również za pomocą aplikacji mobilnych i urządzeń przenośnych, ale jest też z łatwością integrowalne z Google Drive, Xero Accounting, Facebookiem, kalendarzem i wieloma innymi aplikacjami. To ideale rozwiązanie dla małych firm dostępne jest w różnych opcjach subskrypcji. Wszystkie jednak zawierają szablony zaangażowania klientów, szablony emailowe i szablony pozyskiwania leadów.
 

Podsumowanie

Zarządzanie platformą e-Commerce bez CRM wiąże się z nieustannymi wyzwaniami, takimi jak trudności z pozyskaniem danych klientów, wyrabianiem leadów, planowaniem sprzedaży, obsługą klienta, zarządzaniem kontami i wieloma innymi aspektami. To w znacznej mierze hamulec dla wzrostu naszej firmy. Z drugiej strony, inwestycja w narzędzie CRM może przynieść firmie same korzyści, zwłaszcza pod kątem sprzedażowym.

Rynek rozwiązań CRM jest przepełniony, jednak wybór najlepszego narzędzia dla nas wcale nie musi być trudny. Powyższa lista zawiera najlepsze dostępne na rynku rozwiązania, dzięki czemu z pewnością dokonasz właściwego dla siebie wyboru.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron