Jak płacić mniej za subskrypcje aplikacji internetowych

Płać mniej za aplikacje webowe

Baza klientów aplikacji internetowych rośnie z każdym dniem, co wykorzystują deweloperzy w swoich strategiach marketingowych. Wymyślają coraz to bardziej innowacyjne i uzależniające aplikacje internetowe, z których korzystasz przez większość dnia. Przywiązujesz się do niej tak bardzo, że gdy po jakimś czasie aplikacja pokazuje Ci małą graficzną „ofertę” gdzieś w rogu, natychmiast korzystasz z okazji poznania czegoś nowego i rejestrujesz się, często bez zdawania sobie sprawy, w co wchodzisz. Bardzo często ludzie subskrybują ogromne ilości aplikacji internetowych, nawet jeśli suma, którą za to płacą co miesiąc jest nieco ponad ich możliwości finansowe.

Mimo, że przedstawiona sytuacja nie jest rzadkością, często aplikacje internetowe oferują subskrypcje stworzone tak, że warto w nie zainwestować. Jeśli za akceptowalną kwotę dostaniesz dodatkowe, potrzebne funkcje, a deweloper dzięki aplikacji zarabia, wszyscy będą zadowoleni. Sęk tkwi w tym, że czasem trudno ocenić, która aplikacja naprawdę nam pomaga i nie zacznie działać przeciwko nam.

Czy jesteś gotowy przyjrzeć się kilku trikom dotyczącym subskrypcji aplikacji internetowych? Jeśli tak – czytaj dalej.

Zanim zaczniemy – krótki przegląd korzyści, jakie przynoszą aplikacje internetowe

Prawdopodobnie przeczytałeś już mnóstwo szczegółowych artykułów na ten temat, więc zajmiemy się tym jak najbardziej skrótowo:

Korzyści dla deweloperówKorzyści dla użytkowników
  • Zwiększony średni przychód na klienta (ARPU)
  • Długoterminowe umowy z klientami
  • Powtarzający się stały przychód
  • Oferty w pakietach są korzystne
  • Możliwość sprawdzenia lepszych opcji
  • Darmowe okresy próbne
  • Niewielkie raty nie wpłyną znacząco na Twój budżet
  • Oczekiwany przyzwoity poziom usług

Rozważając powyższe korzyści wypunktowane poniżej, nie ma nic dziwnego w tym, że deweloperzy z całego świata wypuszczają coraz więcej aplikacji internetowych z płatną subskrypcją. Korzyści z tych aplikacji są dla ich użytkownika również kuszące, ale warto dokładnie przyjrzeć się takim aplikacjom, póki zaczniemy w nie inwestować nasze pieniądze. To właśnie dlatego musisz wiedzieć, że istnieje kilka typów subskrypcji aplikacji internetowych. Sam wybierzesz, która najlepiej będzie Ci pasować.

Podstawowe typy subskrypcji aplikacji

Zazwyczaj typy subskrypcji odpowiadają tym modelom:

  • Ustalona cena – jedna, identyczna cena subskrypcji dla wszystkich klientów.
  • Zmienna cena – niektóre subskrypcje są dostępne w różnych cenach, które różnią się w zależności od ilości opcji, użytkowników, prędkości usługi, ilości pamięci itd.
  • À la carte – różne opcje dostępne w aplikacji mają osobne ceny, a cała cena subskrypcji różni się w zależności od tego, jakie opcje wybierzemy.
  • Płać ile chcesz – każdy użytkownik otrzymuje te same możliwości, ale może wybrać swoją własną cenę, powyżej jakiejś minimalnej kwoty. Niewiele wiadomo o tym typie subskrypcji, więc zalecamy ostrożność.

Zazwyczaj płaci się za miesięczną subskrypcję, co najbardziej odpowiada klientom indywidualnym (comiesięczne pensje) oraz biznesowym (comiesięczne wydatki), ale roczne subskrypcje często wypadają bardziej korzystnie.

Jak zadbać o to, żeby nie wydawać za dużo na subskrypcje aplikacji

Prawie wszystkie popularne aplikacje mają swoje wersje internetowe, a 60% światowej populacji używa smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Nic dziwnego więc, że większość z nas więcej używa aplikacji internetowych niż ich wersji na komputer, zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym. Niektóre z tych aplikacji są darmowe, a za niektóre trzeba zapłacić, ale jeśli używasz ich codziennie, ich płatność nie gra roli.

Wyobraź sobie, że subskrybujesz 5 czy nawet 6 aplikacji. Jak wiele pieniędzy wydajesz miesięcznie na ich subskrypcję? Pewnie się nad tym za bardzo nie zastanawiałeś, ale te wszystkie aplikacje kosztują Cię sporo pieniędzy. Wszyscy mamy chociaż niewielki zmysł oszczędzania, przez co ciągnie nas do przecen i dobrych okazji, gdy kupujemy różne rzeczy. Dlaczego więc nie postępujemy tak z aplikacjami?

Prawdopodobnie nie będziesz chciał zakończyć subskrypcję wszystkich aplikacji (co zresztą nie byłoby zbyt mądre), ale są sposoby, dzięki którym możesz zaoszczędzić na subskrypcjach aplikacji.

Sposób #1: Śledź swoje subskrypcje

Pierwszym krokiem, żeby kontrolować swoje subskrypcje jest śledzenie ich. Niektórzy ludzie kupują miesięczne/roczne subskrypcje tylu aplikacji (domeny, hosting stron internetowych, marketing mailowy, ubezpieczenie, muzyka online, Netflix itp.), że nawet nie pamiętają, co subskrybują. Gdy to zorganizujemy, będziemy mieć nad tym kontrolę. Zacznij śledzić wszystkie swoje subskrypcje, żeby łatwiej nimi zarządzać.
Możesz śledzić swoje subskrypcje ręcznie dzięki darmowym programom z arkuszami kalkulacyjnymi (MS Excel lub Open Office), albo, na przykład, za pomocą specjalnych narzędzi stworzonych specjalnie w tym celu, jak TrackMySubs.
TrackMySubs daje Ci dostęp do interfejsu śledzącego wszystkie Twoje subskrypcje. Pokazuje Ci zorganizowaną listę miesięcznych i rocznych subskrypcji wraz z kwotą, którą musisz zapłacić, żeby je odnowić oraz datą odnowienia. Możesz dostosować interfejs narzędzia, żeby pokazywał kwoty w wybranej walucie. Używając tej aplikacji możesz korzystać z takich funkcji jak automatyczne powiadomienia i przypomnienia (dzięki nim nie zapomnisz o odnowieniu subskrypcji), wsparcie wielu walut (dzięki temu wiesz ile wydajesz we własnej walucie) i dokładny raport (dzięki któremu możesz odkryć ile tak naprawdę wydajesz miesięcznie na wszystkie subskrypcje).

TrackMySubs

Kluczową korzyścią wynikającą z używania specjalnych narzędzi takich jak Trackmysubs.com jest to, że pomagają znaleźć sposób na oszczędzenie pieniędzy przez niewydawanie ich na niepotrzebne subskrypcje. Niektóre z nich nawet sugerują alternatywne, lepsze oferty.

Sposób #2: Zakończ stare subskrypcje, których już nie potrzebujesz

Badanie przeprowadzone w tym roku przez popularną stronę dotyczącą finansów wykazało, że prawie jedna czwarta z nas płaci za subskrypcje, których nie używa, bo zakończenie ich wydaje im się zbyt trudne. Taka już jest ludzka natura, że gdy się gdzieś zarejestrujemy, to czasem zrezygnowanie z tego wydaje się być wysiłkiem. Niezależnie od tego, jak bardzo myślisz, że to Ciebie nie dotyczy, jeśli zaczniesz śledzić swoje subskrypcje, zauważysz, że niepotrzebnie płacisz. Niezależnie od tego, czy zapomniałeś anulować darmową wersję, czy wciąż płacisz za starą subskrypcję, której nie używasz, znajdź te niepotrzebne subskrypcje i je zakończ. Dzięki temu trochę zaoszczędzisz.

Sposób #3: Wybieraj roczne subskrypcje zamiast miesięcznych

Mimo, że wybieranie małej kwoty zamiast dużej wydaje się być oczywistym wyborem, jeśli chodzi o subskrypcje, płacenie rocznej kwoty jest polecane. Jeśli wybierasz miesięczne opcje, zobacz, jak dużo przepłacasz, jeśli używasz aplikacji cały rok. Opłata za rok prawie zawsze wychodzi taniej niż osobne miesięczne. Co więcej, roczne subskrypcje dają Ci możliwość rabatów i ofert, które pomogą Ci jeszcze więcej zaoszczędzić. Dodatkowo, użytkownicy z roczną subskrypcją mają dostęp do regularnych aktualizacji, bardziej zaawansowanych opcji i wsparcia technicznego od sprzedawcy aplikacji, czego zwykle nie ma w miesięcznych subskrypcjach. Roczne opcje są lepsze zarówno dla Ciebie jak i dla sprzedawcy aplikacji.

Sposób #4: Subskrybuj bezpośrednio ze strony sprzedawcy, a nie przez pośredników

Często kupujemy i subskrybujemy aplikacje przez App Store lub Sklep Google Play. Nie zdajemy sobie sprawy, że dodają one własną opłatę za to. To zdecydowana wada dla Ciebie jako klienta. Mógłbyś zarobić kilka złotych subskrybując aplikację bezpośrednio ze strony sprzedawcy. Typowym przykładem takiej sytuacji jest Spotify, który w 2015 roku polecił użytkownikom zakończyć subskrypcję z App Store i ponowić subskrypcję bezpośrednio ze strony Spotify. Sprzedawca Spotify twierdził, że przez to użytkownicy mogą zaoszczędzić do 3 dolarów miesięcznie.

Sposób #5: Polecaj aplikację w mediach społecznościowych w zamian za bonusy

Kiedy wychodzi jakaś nowa aplikacja, firma, która ją stworzyła zwykle chce, żeby używało jej jak najwięcej osób. Pozytywne recenzje, rekomendacje lub reklamy użytkowników, którzy wypróbowali tę aplikację pomaga im w osiągnięciu celu, więc szukaj bonusów oferowanych przez deweloperów na stronach internetowych aplikacji, gdy je zasubskrybujesz. W zamian za udostępnienie pozytywnej opinii o aplikacji w mediach społecznościowych, zaproszenie nowych użytkowników i pisanie recenzji, mogą zaoferować Ci nawet darmowe korzystanie z konta przez jakiś czas.

Sposób #6: Używaj kuponów

Niezależnie od tego, czy chodzi o kupowanie jedzenia, ubrań czy subskrypcje aplikacji, każdy korzysta z kuponów, żeby zaoszczędzić. Gdy zamawiasz subskrypcję pierwszy raz, poszukaj w Internecie kuponów z kodem zniżkowym. Znalezienie ich może nie być takie proste, ale Google Ci w tym powinien pomóc. Jeśli nie, oto kilka świetnych platform, na których znajdziesz wiele kodów rabatowych:

  • Coupons.com – Prawdopodobnie najczęściej używana (i najbardziej lubiana) strona z kuponami (z satysfakcją użytkowników 4,5/5 gwiazdek). Oferuje tysiące ofert zniżkowych popularnych marek, kupony do wydrukowania i aplikację mobilną.
  • RetailMeNot – Kolejny gigant z kuponami, który daje swoim użytkownikom dostęp do setek tysięcy kuponów cyfrowych i ofert, ich kupony są z każdej możliwej kategorii, w tym akcesoria, sztuka, motoryzacja, produkty dla dzieci, kosmetyki, książki, odzież i wiele innych.
  • Offers.com – Ta strona z kuponami dba o komfort użytkowników, przez to, że sprawdza kupony i wyświetla jedynie te sprawdzone. Przez to chroni użytkowników przed staniem się ofiarami oszustwa internetowego.
  • DontPayFull – Kolejne świetne miejsce z kuponami online, kodami rabatowymi i promocyjnymi, które są dodawane i aktualizowane codziennie.

Trochę ostrożnego szukania i znajdziesz to, czego szukasz. A jak już się tam znajdziesz, zarejestruj się, a będziesz dostawać informacje o najnowszych ofertach promocyjnych na subskrypcje aplikacji, dzięki którym oszczędzisz.

Sposób #7: Porozmawiaj z dostawcą aplikacji

To może zabrzmieć dziwnie, ale coś tak prostego, jak zwyczajna rozmowa z dostawcą aplikacji może być tym, czego szukasz. Dość często dostawcy aplikacji szukają regularnych klientów, którzy są skłonni kupić roczną subskrypcję w zamian za małą zniżkę. Jeśli już masz u nich subskrypcję i chcesz ją przedłużyć na kolejny rok, jesteś w idealnej sytuacji. Bardzo możliwe, że jeżeli powiesz im, że rozważasz przedłużenie subskrypcji, zrobią wiele, żebyś z nimi został. Jeśli spytasz o jakąś ofertę specjalną, bardzo możliwe, że Ci ją zaoferują.

  • Płać mniej za subskrypcje aplikacji internetowych supermonitoring.pl/blogpl/… via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Mimo, że wszystkie powyższe sposoby pomogą Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy na Twoich subskrypcjach, kolejnym pomocnym rozwiązaniem może być rejestracja na stronach takich jak AppSumo, StackSocial czy MightyDeals. Oferują zwykle dożywotnie subskrypcje – płacisz raz określoną sumę pieniędzy i używasz na zawsze. W praktyce, to rozwiązanie jest korzystne, jeśli wiesz, że będziesz korzystać z aplikacji dłużej niż 2 lata.

Jeśli jesteś typem inteligentnego klienta sklepów, stanie się inteligentnym subskrybentem aplikacji to coś, czego musisz spróbować. Wiemy, że jesteś zajęty, ale jeśli poświęcisz temu choć trochę czasu, będziesz mógł znacząco obniżyć swoje stałe wydatki.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron