Mailshake: Ułatwia firmom dotarcie do klientów

Opublikowany 29 marca 2022 w Email Marketing. Tagi: , , .

Mailshake to platforma ułatwiająca dotarcie do potencjalnych klientów i zaangażowanie w sprzedaż. Integruje się z Twoim G-Suite lub kontem SMTP, umożliwiając prowadzenie zautomatyzowanych kampanii emailowych, które przekształcają potencjalne kontakty w konkretne zainteresowania, a nawet w klientów.

Mailshake

Mailshake jest jedną z dziesiątek takich platform. Oczywiście, każda platforma sprzedażowa ma swoje właściwości, plusy i minusy. W tym artykule przyjrzymy się bliżej Mailshake, aby przekonać się, co ma do zaoferowania i czym różni się od innych platform. Na koniec pomożemy Ci zdecydować, czy Mailshake jest właściwą platformą do angażowania sprzedaży i komunikacji emailowej dla Twojej firmy.

Zacznijmy od poznania kilku najważniejszych cech Mailshake:

Funkcje Mailshake

Mailshake koncentruje się przede wszystkim na docieraniu do odbiorców za pomocą zimnych maili. Nie posiada żadnej funkcji, która pomogłaby w zbieraniu adresów email od potencjalnych użytkowników. Musisz stworzyć swoją własną listę adresową, a następnie wykorzystać funkcje Mailshake do zwiększenia skali kampanii.

Automatyzacja dotarcia do odbiorców

Mailshake ma funkcję automatyzacji wysyłania emaili, która pozwala na ustawienie zautomatyzowanych kolejnych wiadomości. Funkcja ta pozwala Ci stworzyć serię emaili kontynuacyjnych, które będą wysyłane z określoną częstotliwością. Na przykład, możesz ustawić, że pierwszy email kontynuacyjny zostanie wysłany pięć dni po pierwszym emailu.

E-maile kontynuacyjne będą wysyłane do momentu, aż odbiorca wykona pożądane działanie. Na przykład możesz ustawić, że kampania kropelkowa zakończy się, gdy odbiorca odpowie na maila lub kliknie w link. Możesz wtedy stworzyć osobną wiadomość uzupełniającą dla każdego odbiorcy, który kliknie na twój link.

Możesz też pozwolić swojemu działowi sprzedaży na bezpośrednią interakcję z potencjalnym klientem, aby dokończyć konwersję. Wystarczy, że przypiszesz potencjalnego klienta do jednej z osób w swoim zespole w panelu administracyjnym Lead Catcher.

Poza automatycznymi mailami uzupełniającymi, Mailshake pomaga Ci również tworzyć kampanie kropelkowe. Kampanie kropelkowe różnią się od automatycznych kampanii kontynuacyjnych na różne sposoby. Kluczową różnicą jest to, że kampanie kropelkowe nie kończą się, gdy odbiorca podejmie określoną akcję, np. kliknie w link lub odpowie na maila.

Kampanie kropelkowe zazwyczaj są kontynuowane aż do ostatniego maila w kampanii. Na przykład, jeśli prowadzisz kampanię kropelkową, która edukuje odbiorcę na określony temat, nie zakończysz jej tylko dlatego, że odbiorca kliknął w link. Będziesz kontynuował kampanię edukacyjną, dopóki odbiorca nie zrezygnuje z jej prowadzenia.

Funkcja automatyzacji bardzo ułatwia prowadzenie masowych kampanii emailowych. Oszczędza ci kłopotów związanych z ręcznym śledzeniem każdego potencjalnego odbiorcy. Kiedy stworzysz wiadomości uzupełniające i uruchomisz kampanię, wszystko dzieje się samoczynnie. Więcej o tym, jak prowadzić skuteczną kampanię, możesz przeczytać w przewodniku dotyczącym cold mailingu na Mailshake.

Mailshake - zrzut ekranu 1

Personalizacja kampanii

Personalizacja odgrywa kluczową rolę w sukcesie kampanii emailowych. Musisz dostosować swoje wiadomości i upewnić się, że przemawiają one do odbiorcy na poziomie osobistym. To pomaga zwiększyć zaangażowanie i współczynnik konwersji.

Jedną z podstawowych technik personalizacji emaili jest dodawanie danych osobowych. Możesz na przykład zamieścić imię i nazwisko odbiorcy, firmę, stanowisko, a nawet potrzeby i zainteresowania.

Funkcja Mail Merge w Mailshake została zaprojektowana tak, by personalizacja emaili stała się łatwym zadaniem. Funkcja ta pozwala wstawić dane odbiorcy w określonych miejscach wiadomości email. Na przykład w linii powitania możesz użyć zamiennika tekstu, który będzie zawierał imię odbiorcy:

Mailshake - zrzut ekranu 2

Jeśli nie masz imienia osoby prowadzącej, możesz użyć tekstu zastępczego, np. “Sprzedawco”, dzięki czemu Twoje wiadomości będą zaczynały się od “Cześć Sprzedawco”.

Poza linią powitania możesz zastąpić teksty w określonych częściach treści maila. Przykładowo, możesz ustawić zastępczy tekst w jakimś miejscu w treści maila, aby wspomnieć o firmie lub lokalizacji odbiorcy. Wystarczy użyć tego samego przycisku “Wstaw” znajdującego się na górze.

Te dane są pobierane z pliku CSV zawierającego dane Twoich leadów. Upewnij się, że podałeś Mailshake dane zawarte w każdej kolumnie.
Dodawanie takich szczegółów sprawia, że Twoje maile stają się bardziej spersonalizowane. Dzięki temu zwiększa się dostarczalność emaili i zmniejsza ryzyko, że zostaną one oznaczone jako spam.

Śledzenie leadów dzięki Lead Catcher

Możesz śledzić swoje leady za pomocą panelu Lead Catcher. Tablica zawiera wszystkich odbiorców, którzy spełnili kryteria kwalifikujące ich jako potencjalnych klientów. Kryterium jest ustawione jako “odpowiedź”, czyli wszyscy odbiorcy, którzy odpowiedzą na maila. Oczywiście, Mailshake daje Ci możliwość zmiany tego kryterium. Na przykład możesz wybrać odbiorców, którzy otworzą Twoje e-maile lub klikną w link w e-mailu.

Następnie możesz zarządzać tymi leadami z poziomu panelu Lead Catcher. Odpowiadaj na ich maile, zmieniaj ich status na “zignoruj” lub “zamknij” albo przypisuj ich do konkretnej osoby w swoim zespole. Wszystkie ustawienia są dostępne na samej górze.

Panel Lead Catcher umożliwia Ci przeglądanie całej komunikacji z każdym z leadów. Jest to bardzo ważne, ponieważ pomaga utrzymać spójne interakcje.

Usprawniona komunikacja dzięki Mailshake Dialer

Narzędzie Mailshake Dialer integruje funkcję kontaktu telefonicznego z Twoimi kampaniami emailowymi. Dzięki niemu możesz dzwonić do potencjalnych klientów i prowadzić wszystkie notatki i dane dotyczące każdej rozmowy bezpośrednio z platformy Mailshake.

To bardzo ważna funkcja, ponieważ pomaga Ci utrzymać krytyczne dane w jednym miejscu. Twój zespół sprzedaży może łatwo przejrzeć całą historię każdego potencjalnego klienta z jednego pulpitu nawigacyjnego. Oznacza to, że będą mieli mnóstwo danych, które pozwolą im przekształcić potencjalnych klientów w leady lub klientów.

Testy A/B

Testowanie A/B jest integralną częścią każdej kampanii emailowej. Musisz testować różne wersje swoich emaili, by znaleźć warianty o najlepszej konwersji. Pomoże Ci to zoptymalizować zwrot z inwestycji.

Mailshake posiada funkcję testowania A/B, która pozwala na przetestowanie wielu wersji Twojej kampanii mailingowej. Funkcja ta jest dostępna z pulpitu nawigacyjnego Nowa kampania.

Funkcja testów A/B w Mailshake pozwala tworzyć oddzielne sekwencje lub segmenty emaili. Następnie możesz wejść do każdego segmentu i dostosować elementy, które chcesz przetestować.

Na przykład możesz zmienić temat wiadomości w jednej z sekwencji. Możesz też zmienić samą wiadomość. Mailshake automatycznie podzieli Twoją listę mailową i wyśle do poszczególnych segmentów.

Następnie system będzie śledził najważniejsze wskaźniki, takie jak współczynnik otwarć i współczynnik kliknięć. Dane te pomogą Ci sprawdzić, która z dwóch sekwencji emaili okazała się najlepsza.

Mailshake - zrzut ekranu 3

Wiele integracji

Mailshake integruje się z wieloma platformami, by pomóc Ci w rozbudowie Twoich kampanii. Po pierwsze, integruje się z popularnymi narzędziami do zarządzania relacjami z klientami (CRM), takimi jak Pipedrive, HubSpot, Salesforce czy Salesflare. Dzięki temu oszczędzasz czas i zwiększasz produktywność swojego zespołu.

Integracja Mailshake i Pipedrive automatycznie dodaje do Twoich kampanii Mailshake np. prospektów pozyskanych na Pipedrive. Pomoże Ci również śledzić zaangażowanie w kampanie Mailshake, takie jak kliknięcia, otwarcia, odpowiedzi itp. z poziomu Pipedrive.

Mailshake integruje się również z platformami do czatowania i przesyłania wiadomości, takimi jak Slack, Live Agent, Crisp i Twilio. Na przykład integracja z Twilio pozwala na automatyczne wysyłanie wiadomości tekstowych po otrzymaniu maila w Twoich kampaniach Mailshake. Zwiększa to czas reakcji, co może mieć kluczowe znaczenie w przekształcaniu leadów w klientów.

Z kolei integracja ze Slackiem sprawia, że członkowie Twojego zespołu sprzedaży są zawsze na bieżąco.

Dodatkowo Mailshake integruje się z wyszukiwarkami adresów e-mail, takimi jak Voila Norbet, oraz innymi platformami, takimi jak LinkedIn, Calendly, Facebook, formularze Google, arkusze Google i Google Workspace.

Mailshake - zrzut ekranu 4

Ceny Mailshake

Oferta Mailshake obejmuje tylko dwa plany i żaden z nich nie jest darmowy. Nie ma też żadnego darmowego okresu próbnego. To wielka szkoda, ale z drugiej strony dostajesz 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. Możesz więc testować oprogramowanie przez cały miesiąc i jeśli nie spełni ono oczekiwań Twojej firmy, otrzymać zwrot pieniędzy.

Tańszy plan, Email Outreach, kosztuje 59 dolarów miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym lub 44 dolary miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Bardziej rozbudowany plan Sales Engagement kosztuje 99$/miesiąc lub 77$/miesiąc przy rozliczeniu miesięcznym lub rocznym.

Plusy i minusy Mailshake

Jeśli szukasz platformy do pozyskiwania sprzedaży i kampanii coldmailowych, to warto rozważyć Mailshake z kilku powodów.

Plusy

Oprócz najważniejszych cech omówionych powyżej, platforma ma też kilka innych zalet. Oto niektóre z zalet korzystania z Mailshake:

  • Dostęp do rozbudowanych metryk.
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs.
  • Świetna dostarczalność emaili.
  • Współpraca z kontami pocztowymi SMTP i GSuite.
  • Udostępnia wiele materiałów edukacyjnych, które pomogą Ci w rozpoczęciu pracy.
  • Objęty 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy.
  • Bezproblemowa integracja z dziesiątkami platform innych firm.
  • Przyzwoity wybór szablonów e-maili do wyboru. Serwis pracuje również nad narzędziem AI do pisania e-maili.

Minusy

Mailshake nie jest jednak pozbawiony problemów. Poniżej przedstawiamy kilka znaczących wad tego oprogramowania:

  • Brak darmowego okresu próbnego
  • Najtańszy plan zaczyna się od 44 dolarów miesięcznie, co jest dość wysoką kwotą.
  • Narzędzie nie pomaga w budowaniu listy mailowej. Pomaga jedynie w dotarciu do odbiorców.
  • Z Działem Obsługi Klienta Mailshake możesz skontaktować się tylko przez e-mail. Firma nie ma bezpośredniej infolinii ani opcji czatu na żywo.

Wnioski końcowe

Platforma Mailshake nie jest idealną platformą wspierającą sprzedaż. Po pierwsze, jest dość droga i nie pomaga w tak ważnych zadaniach, jak budowanie listy mailingowej.

Mimo to ta platforma działa bardzo dobrze, jeśli chodzi o zaangażowanie w sprzedaż. Wspiera automatyzację procesów dotarcia do klienta i oferuje zaawansowane funkcje, takie jak Lead Catcher, testy A/B i wiele integracji. Dodatkowo otrzymujesz materiały szkoleniowe na temat tego, jak korzystać z oprogramowania i jak poprawić swoje działania mailingowe.

Zatem, o ile zdołasz spojrzeć poza jego ograniczenia, Mailshake jest platformą sprzedażową, którą warto rozważyć.


O Autorze

Sam Molony

Sam Molony jest członkiem zespołu marketingowego w Mailshake. Jego celem jest inspirowanie ludzi do tego, by nie tylko “byli”, ale by się rozwijali. Kiedy Sam nie publikuje i nie promuje nowych treści, można go spotkać uprawiającego sport i gotującego w kuchni.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij