6 narzędzi do budowania linków i jak ich używać

Opublikowany 15 lutego 2021 w SEO/SEM. Tagi: , .

Współczesny content marketing opiera się bardziej na budowaniu linków i rankingów w Google niż na docieraniu do odbiorców.

Metody budowania linków pomagają marketerom zwiększyć organiczny zasięg ich treści, jednocześnie budując powiązania w branży. Możesz dowiedzieć się więcej o historiach sukcesu budowania linków czytając analizę przypadku Pitchbox.

budowanie linków

Nie tak dawno temu, budowanie linków wymagało od marketerów dotarcia do garstki osób poprzez ręcznie wysyłane e-maile. Ewentualnie, marketerzy musieli używać zautomatyzowanych systemów do zamieszczania bezosobowych komentarzy.

Obecnie proces budowania linków łączy w sobie ręczny research i automatyzację. I choć istnieją sposoby na organiczne pozyskiwanie kontaktów, najlepszym sposobem na budowanie linków jest użycie odpowiednich narzędzi.

Istnieje wiele narzędzi dostępnych online, które sprawiają, że budowanie linków jest dużo łatwiejsze do osiągnięcia, niektóre z nich są darmowe, podczas gdy inne są dostępne za opłatą. W tym artykule omówimy 6 kluczowych narzędzi służących budowaniu linków i ich funkcjonowanie.

1. Venngage

Venngage

Pozostałe narzędzia, które znajdziesz na tej liście pomogą Ci w tworzeniu linków do stron internetowych. Venngage, z kolei, dostarczy Ci treści, do których strony będą chciały linkować.

W budowaniu linków nie chodzi o zdobywanie linków wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – chcesz zdobyć wysokiej jakości backlinki, które zwiększą twój autorytet w oczach Google. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć jest połączenie treści pisanych ze świetną grafiką, szczególnie infografikami, które łączą tekst, dane i wizualizacje, aby stworzyć zwięzłą i atrakcyjną treść.

W Venngage udało się pomyślnie zastosować nasze szablony infografik do budowania linków z niektórymi z najlepszych stron internetowych.
Infografiki zyskują coraz większą popularność w ciągu ostatnich kilku lat, ale tworzenie ich nie jest zadaniem, które wielu marketerów jest w stanie wykonać.

Dzięki zasobom takim jak Venngage, marketerzy mają do dyspozycji setki pięknych szablonów, aby tworzyć treści, które nie tylko wyglądają świetnie, ale są też bardzo łatwe do dostosowania i udostępnienia.

Tworząc wysokiej jakości infografiki, które możesz wykorzystać razem z materiałami pisanymi, sprawiasz, że Twoje treści będą o wiele bardziej atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów do budowania linków.

Cena: Bezpłatnie – $49 miesięcznie

2. Ahrefs

Ahrefs

Mając gotową treść, Twoja przygoda z budowaniem linków zaczyna się od Ahrefs, wielofunkcyjnego narzędzia, które jest gorąco polecane przez marketerów.

Ahrefs jest jednym z najłatwiejszych w użyciu narzędzi do budowania linków online, także na tej liście. Posiada prosty w nawigacji interfejs, ale sama strona jest wystarczająco potężna, aby zapewnić Ci mnóstwo informacji.

Ahrefs przeszukuje miliardy stron internetowych dla każdego wyszukiwania, które wprowadzasz – jest to nie tylko ogromna, ale i dokładna baza danych.

Dzięki Ahrefs możesz przeanalizować backlinki konkurencji, uzyskać raporty rankingowe oraz znaleźć odpowiednie treści. System badania słów kluczowych Ahrefs cieszy się również wysoką popularnością wśród marketerów.

Kiedy szukasz możliwości pozyskania linków zwrotnych, możesz użyć narzędzia eksploratora treści Ahrefs, aby znaleźć strony piszące na tematy związane z Twoim linkiem lub słowami kluczowymi. Dodatkowo możesz filtrować według oceny domeny (więcej o tym za chwilę), a nawet sprawdzić, czy strona jest już powiązana z Tobą lub Twoją konkurencją.

Z eksploratora treści, można uzyskać szczegółowe informacje na temat SEO i metryki społeczne dla linków, które znajdziesz. Możesz wyeksportować swoje wyszukiwanie jako CSV, które również zawiera nazwę autora postu, z którym możesz się skontaktować.

Inną świetną funkcją Ahrefs jest to, że można monitorować pozycje swojej witryny lub strony, lub rankingi konkurentów, za pomocą wstępnie ustawionych raportów. W ten sposób możesz dowiedzieć się, w którym momencie ranking strony spada, abyś mógł podwoić swoje wysiłki w zakresie promocji lub budowania linków.

Przy 51% całego ruchu online pochodzącego z wyszukiwarek, nie jest zaskoczeniem, że Ahrefs stał się tak popularnym narzędziem budowania linków dla marketerów. Serwis oferuje różnorodne usługi, jest łatwy w użyciu i gwarantuje doskonałe rezultaty.

Cena: $99-$999 miesięcznie

3. Find That Email

Find That Email

Korzystając z Ahrefs, stworzyłeś listę potencjalnych klientów, z którymi możesz się skontaktować. Ale jak się z nimi skontaktować? Właśnie w tym miejscu pojawia się Find That Email.

Możesz użyć strony Find That Email, aby wyszukać e-maile potencjalnych klientów lub dodać rozszerzenie Chrome, aby przeszukiwać sieci społecznościowe.

Find That Email posiada również funkcję weryfikacji adresów e-mail, która jest przydatna, gdy nie masz pewności co do znalezionego adresu e-mail.

Świetną rzeczą w Find That Email jest to, że możesz uruchomić ją w tle, podczas gdy pracujesz na innych kartach. Strona tworzy dziennik wyszukiwania, który możesz przejrzeć po jego ukończeniu. Możesz też przeprowadzić masowe wyszukiwanie, importując listę firm lub domen i pozwolić Find That Email zająć się resztą.

Kiedy Find That Email ma już gotową listę e-maili, możesz zacząć kontaktować się z potencjalnymi klientami.

Cena: 50 darmowych wyszukiwań miesięcznie, $29-$249 miesięcznie

4. GroupHigh

GroupHigh

Obok Ahrefs i Find That Email, GroupHigh jest kolejną stroną, która świetnie nadaje się do szukania potencjalnych klientów, szczególnie blogerów. Skupienie się na blogerach i influencerach sprawia, że GroupHigh jest idealnym narzędziem dla marketerów chcących budować linki z popularną społecznością blogerską.

Powodem, dla którego GroupHigh jest na tej liście jest jego system filtrowania. Umożliwia on filtrowanie wyszukiwań według słów kluczowych, danych demograficznych, liczby zaangażowań, a także treści, które są istotne dla Twojej niszy.
System filtrowania GroupHigh pomaga również znaleźć blogerów według ich metryk SEO, a także ilości ruchu na stronie, tym samym umożliwiając znalezienie najlepszych stron, do których można linkować. Możesz przeszukiwać profile mediów społecznościowych, aby znaleźć influencerów lub znaleźć treści, do których możesz potencjalnie linkować, lub które łączyły się z Twoją konkurencją. Wyszukiwania społecznościowe gwarantują, że połączysz się z blogerami, którzy nie tylko piszą treści, ale także je promują.

Możesz również użyć GroupHigh, aby uzyskać informacje na temat danych kontaktowych influencerów, których znajdziesz na stronie, podobnie jak w przypadku Find That Email.

Podobnie, GroupHigh pozwala użytkownikom importować linki do znalezionych postów na blogach i udostępnia obszerne metryki dotyczące ich cyfrowego śladu i zasięgu, dzięki czemu możesz zdecydować, z którymi blogami warto nawiązać relację.

Z GroupHigh możesz zrobić naprawdę wiele, ale najlepsze jest to, jak wiele GroupHigh robi za Ciebie.
Dzięki GroupHigh zaoszczędzisz mnóstwo czasu analizując dane, które wcześniej musiałbyś znaleźć w Internecie. Gdy masz już swoje kontakty, możesz użyć szablonów e-maili z GroupHigh, aby dotrzeć do tych osób i przeanalizować swoje postępy.

Cena: $99-$450+ miesięcznie

5. Mailshake

Mailshake

Tworzenie kampanii e-mailowych, które pomogą Ci dotrzeć do listy kontaktów może być żmudnym zadaniem. Czy dostosować każdy e-mail dla każdej osoby? Jak masowo wysyłać maile, a jednocześnie mieć pewność, że są one na tyle osobiste, że nie wylądują w folderze spamu? Skorzystaj z Mailshake.

System mailingowy Mailshake to świetny sposób na zautomatyzowanie procesu budowania linków bez utraty jakichkolwiek osobistych powiązań, dzięki czemu proces budowania linków jest udanym przedsięwzięciem.

Dzięki Mailshake nie musisz wysyłać pojedynczych emaili – co zajmuje bardzo dużo czasu – ale masowo wysyłać setki emaili w krótkim czasie, i to przy pomocy zaledwie kilku kliknięć.

Mailshake oferuje szablony e-maili na różne tematy – prośby o posty gościnne, usuwanie zepsutych linków, promocję treści, jak również prośby o linki. Możesz również tworzyć własne szablony, aby nawiązać kontakt.
Takie szablony zawierają również wiadomości uzupełniające, które są zaplanowane tak, aby były wysyłane w wybranych przez Ciebie odstępach czasu.

Najlepszą rzeczą w Mailshake jest jednak to, w jaki sposób personalizuje on Twoje wiadomości. Po zaimportowaniu pliku CSV z Twoimi danymi kontaktowymi, Mailshake włączy pola łączące, które wyciągną wszystkie niezbędne dane z Twojego pliku, aby spersonalizować każdy email.
Następnie wystarczy tylko zaplanować czas wysyłki i rozpocząć kampanię mailingową.

Dodatkowo, aby uniknąć przeciążenia Twojego systemu pocztowego ilością wysyłanych emaili, Mailshake automatycznie wysyła wybraną ilość emaili co 10-15 minut, zamiast 100-200 emaili naraz.

Po zakończeniu kampanii możesz przeanalizować swoje raporty i sprawdzić, co zadziałało, a co należy zmienić przy kolejnej kampanii.

Cena: $39-$99 miesięcznie

6. Moz

Moz

Moz jest najbardziej znany z jego systemu sprawdzania jakości linków. Zasadniczo narzędzie SEO Moz jest jednym z najlepszych zasobów dla każdego, kto chce budować linki z wysokiej jakości stron internetowych.

O ile możesz użyć strony internetowej Moz, aby znaleźć informacje o stronach, do których chcesz linkować, rozszerzenie Moz dla Chrome jest narzędziem, z którego będziesz najczęściej korzystać.
Po włączeniu, pasek Moz udostępnia aktualizacje na żywo dotyczące linków, w tym ocenę domeny, ocenę strony, a nawet czas jej ładowania.
Możesz również użyć Moz, aby dowiedzieć się, ile backlinków posiada dana strona, podobnie jak w przypadku Ahrefs.
Dodatkowo, pasek Moz posiada podświetlacz linków, który pokazuje, które linki są ‘dofollow’, ‘nofollow’, zewnętrzne czy wewnętrzne.
Są to kluczowe dane, które osoby budujące linki muszą znać – nie ma nic gorszego niż przechodzenie przez proces współpracy z witryną, tylko po to, aby Twoje linki stały się ‘nofollow’.

Moz jest jednym z najlepszych narzędzi do wyszukiwania wysokiej jakości stron, które przyniosą korzyści Twojej kampanii budowania linków.

Cena: $99-$599 miesięcznie.

Wnioski

Oto sześć najlepszych narzędzi do budowania linków, które są potrzebne do rozpoczęcia tworzenia linków z wysokiej jakości witrynami.

Twoja praca zaczyna się od tworzenia doskonałych treści wizualnych, do których strony będą chciały linkować, aby Twoje e-maile nie zostały zignorowane.

Następnie, jest to kwestia pozyskiwania treści i kontaktów, z którymi chcesz się połączyć, a następnie znalezienie szczegółów, aby do nich dotrzeć.

Budowanie linków wymaga odrobiny wprawy, ale kiedy już zaczniesz ten proces, możesz wywrzeć znaczący wpływ na swoje strategie promocyjne i zwiększyć ruch na stronie.


O Autorze

Ronita Mohan

Ronita Mohan jest content marketerem w Venngage, platformie do tworzenia infografik i projektów online. Ronita pisze na wiele tematów, w tym o marketingu cyfrowym, popkulturze, produktywności w miejscu pracy i różnorodności.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij