Zarządzanie projektami z punktu widzenia dewelopera – Waffle

Opublikowany 27 grudnia 2018 w Produktywność. Tagi: , .

Istnieje sporo narzędzi ułatwiających zarządzanie projektami na rynku. Takie narzędzia umożliwiają śledzenie wszystkich projektów, tworzenie i zarządzanie zadaniami i zespołami oraz analizę postępów poprzez raporty i wykresy. Jednak w większości tych narzędzi brakuje jednej rzeczy – nie biorą pod uwagę punktu widzenia dewelopera.

Mówiąc o punkcie widzenia dewelopera, mamy na myśli narzędzia do zarządzania projektami, które są głównie przeznaczone dla menadżerów i zawierają opcje, które będą dla nich przydatne. Niestety, często brakuje im opcji, które przydałyby się deweloperom. Jeśli chodzi o narzędzie, które pozwala deweloperom na śledzenie ich pracy i synchronizację z innymi deweloperami i zadaniami, większość z nas pomyślałaby o GitHub, prawda? Jednak GitHub nie jest już kompletnym narzędziem do zarządzania projektami!

Waffle

A co, jeśli istnieje narzędzie, które umożliwia to wszystko? Łączy możliwości, jakie daje GitHub z zarządzaniem projektami, dzięki czemu deweloperzy i menadżerowie będą mogli pracować na tej samej stronie? Takim narzędziem jest Waffle. Narzędzie to łączy GitHub ze wszystkimi przydatnymi opcjami do zarządzania projektami, dzięki czemu pomaga zarówno inżynierom jak i menadżerom dzielić się swoimi pomysłami i śledzić postępy w o wiele prostszy sposób.

Waffle – Zarządzanie projektem zintegrowane z GitHub

Waffle dosłownie może stanowić narzędzie do zarządzania projektami dla deweloperów. Pozwala członkom zespołu współpracować ze sobą w czasie rzeczywistym, śledzić zadania, które są obecnie wykonywane, a także zadania zakończone oraz te do wykonania w przyszłości, równocześnie mając dostęp do repozytorium kodu (GitHub), w którym praca jest ciągle aktualizowana. W rezultacie, każdy członek zespołu może podsumować swoją pracę, oznaczyć zadanie jako wykonane, poinformować o tym współpracowników i zgłosić to menadżerowi za pomocą jednego narzędzia. Bardzo wygodne!

Oto jedne z najlepszych możliwości, jakie daje Waffle:

  • Konfigurowalny workflow – Inżynierowie mogą dodawać i usuwać kolumny na swojej tablicy Waffle, aby najlepiej kontrolować pracę zespołu. Waffle oferuje mnóstwo szablonów pracy, z których możesz skorzystać.
  • Filtrowanie – Użytkownicy mogą filtrować zadania poprzez etykiety, opisy, kamienie milowe oraz właścicieli, aby było to dla nich jak najbardziej intuicyjne.
  • Wiele repozytoriów naraz – Użytkownicy mogą łączyć wiele repozytoriów GitHub na jedne tablicy, widzieć wszystkie aktualne sprawy i wysyłać tyle próśb, ile chcą.
  • Zautomatyzowane aktualizacje statusów – Wafflebot, wewnętrzny bot narzędzia Waffle, obserwuje wskazówki w postępach pracy użytkownika i automatycznie aktualizuje status jego pracy.
  • Śledzenie postępów przez metryki – dane o wyczerpywaniu się i przepustowości w Waffle pozwalają użytkownikom łatwo zorientować się, czy postępują dobrze.
  • Integracja ez Slackiem – Za każdym razem, gdy karta na tablicy użytkownika zostanie przeniesiona, zostanie mu wysłane automatyczne powiadomienie Slack.

Waffle zapewnia masę innych świetnych możliwości. Musisz sam ich wypróbować, żeby w to uwierzyć, więc koniecznie wypróbuj to przydatne narzędzie już dziś.

Waffle - zrzut ekranu

Jak to działa

Aby zacząć korzystać z Waffle, wejdź na stronę https://waffle.io/ i kliknij w żółty przycisk z napisem „Get Started with GitHub”. Aby używać Waffle musisz albo mieć konto na GitHub albo je założyć.

  1. Zaloguj się na swoje konto GitHub
  2. Autoryzuj aplikację, aby uzyskać dostęp do informacji i kontynuować
  3. Następnie, znajdziesz się na stronie głównej Waffle. Tutaj znajdziesz wszystkie swoje projekty na GitHub. Jeżeli ich nie widzisz domyślnie, możesz albo stworzyć nowy projekt albo wcisnąć przycisk „Sync Projects”, aby pobrać wszystkie swoje dane z GitHub
  4. Kiedy już to zrobisz, na Twojej tablicy po lewej stronie pojawią się opcje. Teraz korzystając z nich będziesz mógł zorganizować swoją pracę.
  5. Prawy panel na tablicy nazwany tablicą Waffle to miejsce, gdzie znajdziesz niektóre opcje narzędzia, takie jak:
    • Skrzynka odbiorcza: Nowe zagadnienia dodawane na GitHub lub Waffle są automatycznie dodawane do tej kolumny. Świetne miejsce zawierające nowe zapytania, pomysły i problemy.
    • Zaległości: Miejsce do przechowywania dobrych pomysłów na później.
    • Następne: Następne najważniejsze sprawy, które są gotowe do rozpracowania przez członków zespołu.
    • W trakcie: Sprawy, które są aktualnie wykonywane. Zwykle używane dla bieżących zadań. Niektóre zespoły tworzą dodatkowe kolumny dla designu, testu itp.
    • Przegląd: Sprawy, które mają otwarty Pull Request, które są obecnie przeglądane i oddane do oceny dla innych członków zespołu.
    • Gotowe: Sprawy, które zostały wykonane i zakończone. W zależności od Twojego zespołu, to mogą być również zakończone dokumentacje, marketing itp.
  6. Możesz dostosować kolumny na tablicy Waffle – możesz je dodawać, usuwać i zmieniać ich nazwy (Ustawienia > Kolumny).
  7. Możesz dodawać etykiety na GitHub, aby automatycznie przemieszczać karty na tablicy Waffle albo przesuwać karty na tablicy, które równocześnie zaktualizują etykiety na GitHub.
  8. Dodawanie zagadnień również jest proste. Kliknij w przycisk New Issue -> dodaj tytuł -> kliknij „Add” aby dodać nową kwestię.
  9. 9. Kiedy ty i twój zespół pracujecie nad zadaniami, możesz przeciągać je i wysyłać zapytania na tablicy, aby sprawdzić ich obecny status.

Kiedy już zaczniesz korzystać z tego narzędzie, z łatwością się do niego przyzwyczaisz w ciągu kilku dni. Oto potęga Waffle – ekstremalna łatwość użytkowania.

Zalety vs wady

Oto największe zalety Waffle:

  • Jest bezpłatny dla publicznych repozytoriów
  • Łączy dane z GitHub z tablicą Kanban
  • Każda aktualizacja jest widoczna w czasie rzeczywistym

Oto wady narzędzia:

  • Zarządzanie dużymi projektami z Waffle może być dość trudne

Werdykt

Podsumowując, Waffle jest świetnym narzędziem dla inżynierów, które pomaga im zorganizować pracę i ułatwia synchronizację z zespołem. Łatwo się nauczyć pracy z nim, a jego integralność z GitHubem sprawia, że jest to idealne narzędzie do organizacji zadań.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Więcej w Produktywność
Appoint.lyŁatwiejsze umawianie spotkań dzięki Appoint.ly

Appoint.ly jest narzędziem zarządzającym Twoim planem dnia, w którym będziesz mógł się umówić z inną osobą w terminie pasującym wam...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij