MailChimp – skuteczny e-mail marketing

Opublikowany 28 lipca 2014 w Email Marketing. Tagi: , , , , .

Reklama Twoich produktów lub usług skierowana do grupy osób korzystających z poczty elektronicznej nazywana jest e-mail marketingiem. E-mail marketing niweluje przerwy, jakie firma miałaby w interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jego celem jest rozwijanie zaufania, lojalności i świadomości marki wśród ludzi. E-mail marketing jest niezbędny dla biznesu, by zdobywać nowych klientów, zwiększyć konwersję i sprzedaż, a także by poznawać opinie klientów i móc oferować nowe produkty obecnym klientom.

mailchimp

MailChimp jest internetową usługą e-mail marketingu, która ma wiele przydatnych zintegrowanych narzędzi i jest łatwa w użytku. Najlepszą rzeczą jest to, że MailChimp oferuje wysyłanie 12000 bezpłatnych e-maili miesięcznie na co najwyżej 2000 adresów e-mail. Choć bezpłatna opcja nie pozwala uzyskać dostępu do wszystkich funkcji i ikona MailChimp zostaje automatycznie dodana do wiadomości e-mail wysyłanych za pośrednictwem tej strony, to moim zdaniem jest to dopuszczalne, jeśli możemy wysłać miesięcznie aż 12000 wiadomości e-mail zupełnie za darmo!

Ta bezpłatna usługa jest bardzo pomocna dla startupów i małych firm posiadających bardzo skromny budżet.
MailChimp posiada wiele funkcji, które pomogą Ci stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingu. MailChimp udostępnia szczegółowe informacje dotyczące subskrybenta, spersonalizowane i zautomatyzowane e-maile, zaawansowaną analitykę, elastyczność przy projektowaniu. Po zainstalowaniu dedykowanej aplikacji mobilnej można wysyłać wiadomości e-mail w dowolnym miejscu i czasie. MailChimp, razem ze wszystkimi zintegrowanymi funkcjami, jest jedną z najlepszych usług e-mail marketingu, jaką możesz wybrać.

mailchimp1

Łączność z mediami społecznościowymi

MailChimp pozwala swoim abonentom łatwo udostępniać kampanie e-mail marketingu w mediach społecznościowych. Za pomocą tej strony możesz również podzielić się wiadomościami e-mail na swoich kontach sieci społecznościowych. Korzystając z MailChimp będziesz mógł zaktualizować Facebooka, Twittera, Tumblr i Delicious o najnowsze informacje na temat Twoich kampanii e-mail marketingu. Dostarcza także informacji o tym, kto tweetował lub polubił Twoją firmę odpowiednio na Twitterze lub Facebooku.

Podgląd wiadomości e-mail

Użytkownicy korzystają z różnych klientów pocztowych, takich jak Gmail, Hotmail, Yahoo i innych. MailChimp zapewnia podgląd wiadomości e-mail na 10 najpopularniejszych klientach pocztowych używanych przez Twoich klientów lub subskrybentów. Podgląd e-mail pomoże Ci także upewnić się, że tworzone wiadomości są poprawnie wyświetlane i sformatowane na dowolnym używanym przez subskrybenta urządzeniu.

Elastyczność projektowania

MailChimp oferuje wybór wielu profesjonalnych szablonów wiadomości e-mail. Pozwala także dodać własny kod HTML i korzystać z indywidualnego projektu wiadomości e-mail. Możesz dodawać obrazy i dostosowywać design do własnych potrzeb. Następnie, aby upewnić się, że e-mail nie wyląduje w folderze ze spamem subskrybentów, MailChimp wysyła go do Delivery Doctor, gdzie sprawdzane są błędy w kodzie HTML i czy filtry antyspamowe nie kwalifikują naszej wiadomości jako spam.

mailchimp3

Zaawansowana analityka

MailChimp zbiera informacje dotyczące aktywności subskrybentów, analizuje te dane i daje wizualną reprezentację wyników w różnych formach. Te wykresy przedstawiają szczegółowe informacje na temat interakcji użytkowników z kampaniami e-mail. Pokazuje również na wykresie odnotowane wzrosty poprzez śledzenie kliknięć i koncentracji subskrybentów. Możesz uzyskać te informacje dotyczące określonych okresów czasu. Wskaże Ci to najlepszy czas wysyłania kampanii e-mail dzięki wykresowi Open and Click over Time, który pokaże liczbę abonentów, którzy czytają Twoją wiadomość e-mail wraz z czasem, kiedy to robią. Dzięki temu zdecydujesz, w jakim czasie jest odczytywanych najwięcej e-maili.

mailchimp2

Personalizacja i automatyzacja

MailChimp pozwala Ci podzielić swoich odbiorców na segmenty a następnie kierować do nich różne kampanie w różnym czasie. To pozwala na zautomatyzowanie wysyłania poczty e-mail w oparciu o ich aktywność na Twojej stronie. MailChimp pozwala wiedzieć, jakie treści interesują Twoich klientów, a także poznać ich lepiej.

Integracje

MailChimp można łatwo zintegrować z używanymi przez Ciebie usługami internetowymi, łatwo synchronizować dane, importować treści i generować raporty, by wiedzieć, jaki wpływ miały kampanie e-mail na Twój interes. Narzędzie można zintegrować z popularnymi stronami, takimi jak: WordPress, Twitter, Magento, Facebook i Salesforce, które pomogą Ci stworzyć jeszcze lepsze kampanie e-mailowe. Te integracje ułatwiają np. organizacjom non-profit zarządzać darczyńcami, pozwalają śledzić zakupy i zająć się każdym specyficznym problemem, który możesz napotkać w czasie funkcjonowania Twojej firmy.

Autorespondery

Autorespondery to automatyczne kampanie e-mail dostępne tylko dla kont premium. Możesz używać autorespondera do tworzenia spersonalizowanych e-mail powitalnych lub wysyłać za jego pośrednictwem automatyczne wiadomości urodzinowe i zwiększyć zaangażowanie subskrybenta. Autoresponder może też wysłać e-mail do Twoich subskrybentów, gdy spełnią oni konkretne kryteria.

Plusy korzystania z MailChimp

  • Ekonomiczny – darmowy do 2000 subskrybentów.
  • Elastyczne modele rozliczeniowe i brak opłat miesięcznych.
  • Brak umowy i niewymagana karta kredytowa.
  • Oferuje ogromne zasoby materiałów edukacyjnych zupełnie za darmo, dzięki czemu można samodzielnie i łatwo tworzyć skuteczne kampanie e-mail.
  • Doskonałe i szybkie wsparcia klienta.
  • Opcja RSS to E-mail, kiedy tylko dokonasz aktualizacji Twojego bloga, e-mail informujący o tym zostanie wysłany do Twoich subskrybentów.
  • Minusy korzystania z MailChimp

    • Po przekroczeniu 2000 subskrybentów, trzeba niestety zapłacić za korzystanie z tej usługi. Posiadając ich już około 2500 Twój rachunek może oscylować wokół kwoty $30 miesięcznie, a gdy osiągniesz liczbę 5000 subskrybentów, będziesz musiał zapłacić około $50 co miesiąc.
    • Autoresponder, który będzie automatycznie odpowiadać na przychodzące maile, jest dostępny dopiero po przejściu na płatną usługę.
    • Linki do zabawnych filmów wideo na stronie internetowej mogą odciągnąć cię od Twojej kampanii.
    • Pełen funkcjonalności @MailChimp to jedna z najlepszych usług e-mail marketingowych – mailchimp.com/ via @MonitoringStron

      Tweetnij to

    Pakiety i cennik

    MailChimp oferuje zarówno miesięczne jak i roczne pakiety, które są bardzo ekonomiczne i można szacować, że jeśli zainwestujesz średnio $1 na e-mail marketing, to otrzymany zwrot z inwestycji wyniesie około $44,5. Miesięczny koszt będzie opiewał mniej więcej na $75 – $240 lub nawet więcej, w zależności od liczby Twoich subskrybentów. Podczas, gdy roczny pakiet zaczyna się od $900 do nawet $2880, znów w zależności od liczby subskrybentów.

    Polecam wypróbować MailChimp, ponieważ jest tani, znacznie łatwiejszy w użyciu od usług konkurencji, a oprócz tego jest bardzo skuteczny. Choć dostępnych jest wiele innych narzędzi e-mail marketingu, to nie wydaję mi się, by jakiekolwiek inne oferowało 12000 darmowych e-maili z ogromnym wachlarzem funkcji niemal porównywalnym do tego z dowolnej z tych płatnych usług.

    Moim zdaniem, MailChimp jest najlepszym narzędziem e-mail marketingu. Daj nam znać, co o tym sądzisz w komentarzach.

5 komentarzy:

  1. Izabela:

    Jak sprawdzę a na pewno sprawdzę to napisze .

  2. Kamil Samselski:

    A jak wygląda sprawa z jakością adresów IP.
    Czy wiadomości wysłane z pomocą tego systemu często są klasyfikowane jako SPAM przez systemy pocztowe ?

  3. Superbohater:

    Operatorzy tego typu serwisów przykładają dużą wagę do do tego, żeby wysyłane za ich pośrednictwem emaile nie były filtrowane. Pracują nad tym na kilku poziomach:
    – systemowym (odpowiednia konfiguracja serwerów pocztowych, prędkość wysyłania itd.)
    – aplikacji (nagłówki wysyłanych wiadomości, szablony HTML)
    – treści (edukowanie nadawców, jakich słów unikać, jakie zachowywać proporcje między tekstem, grafiką i linkami itp.).

  4. Ewelina:

    Witam, mam kilka pytań podnośnie darmowej wersji MailChimp

    Załóżmy że mamy bazę w której pojawiły się dublujące się adresy mailowe ,
    czy program w wersji darmowej wyłapie je sam usunie na etapie wysyłki? Zostaniemy poinformowaniu o dublach czy automatycznie je usunie? Czy też Mailchimp nad tym nie panuje i musimy dostarczyć programowi czystą bazę.
    Czy w darmowej wersji możemy do stopki zawrzeć klauzule informującą o możliwości wypisania się z mailingu?
    Czy program w darmowej wersji dorzuci takiego maila automatycznie do swojej czarnej listy? Czy też tylko nas o tym pojnformuje i to my musimy pilnować aby kolejny raz nie znalazł się na liście w XML
    Czy po zaimportowaniu nowej listy z XML, Mailchimp będzie pamiętał taki adres i zapobiegał wysyłce?
    Czy w darmowej wersji analiza zwrotów także jest dostępna?

    Dziękuję!

  5. Superbohater:

    Cześć Ewelina.

    Mailchimp w wersji darmowej oferuje większość kluczowych funkcji. Głównym ograniczeniem jest wielkość bazy (2000 kontaktów) oraz wysyłek (do 12000 odbiorców w miesiącu).
    Szczegółowo funkcje poszczególnych pakietów możesz porównać tutaj: https://mailchimp.com/pricing/

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Przeczytaj poprzedni wpis:
Napisz opinię, otrzymaj opinię na Criticue.comNapisz opinię, otrzymaj opinię na Criticue.com

Zdarza się, że początkującemu projektantowi lub firmie rozpoczynającej działalność trudno jest uzyskać opinię na temat strony lub aplikacji internetowej a...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij