Łatwe planowanie i śledzenie e-maili z Bananatag

Opublikowany 28 września 2017 w Email Marketing.
Tagi: , , , , , .

Śledzenie poczty e-mail staje się coraz ważniejsze w dzisiejszych czasach. Tradycyjna metoda polegająca na wysyłaniu wiadomości e-mail i oczekiwaniu na potwierdzenie od odbiorcy wymaga wiele cierpliwości. Obecnie, dzięki technologii, możesz śledzić życie Twojej poczty elektronicznej, od momentu jej otwarcia przez odbiorcę aż do czasu pobrania przez niego załączników. Śledzenie e-maili jest użyteczne w pielęgnowaniu relacji z klientami szczególnie w tym momencie, gdy coraz trudniejszym staje się utrzymanie relacji z klientami w warunkach morderczego świata marketingu internetowego.

Gdy wcześniej nie mieliśmy możliwości śledzenia naszych e-maili, obecnie dostępnych na rynku jest wiele narzędzi do tego służących. Jednym z nich jest Bananatag. Dodatkową zaletą śledzenia oferowanego przez Bananatag jest możliwość korzystania z niej również w celu zaplanowania swoich wiadomości.

Bananatag pomaga utrzymać konkurencyjność w sferze poczty elektronicznej

Dzięki możliwości śledzenia i planowania wiadomości e-mail, Bananatag wkrótce stanie się niezbędny dla większości organizacji. Zaprojektowany z myślą o szerszym gronie odbiorców niż posiada przeciętny sprzedawca, Bananatag koncentruje się także na wewnętrznej komunikacji w organizacji. To znacznie pomaga w monitorowaniu i generowaniu w czasie rzeczywistym danych pomocnych w zarządzaniu pracownikami. Poza prostym w obsłudze interfejsem, Bananatag oferuje również następujące funkcjonalności:

  • Trzy różne typy ekranów roboczych:
    • Obszar danych statystycznych: Użytkownicy mogą wyświetlać takie dane, jak na przykład stosunek otwartych e-maili do nieotwartych, stosunek unikatowych kliknięć do powtarzających się, nieklikniętych e-maili do klikniętych.
    • Obszar zasobów: Obszar zawiera pliki do pobrania dodatków obsługujących takie usługi, jak: Gmail, Microsoft Outlook itd.
    • Obszar użytkownika: Użytkownicy mogą używać tego obszaru do przeglądania takich danych, jak wiadomości e-mail, które były już śledzone, ilość czasu jaka upłynęła od wysłania do otwarcia wiadomości e-mail itp.
  • Śledzenie e-mail: Po połączeniu konta z Bananatag w celu śledzenia e-maili, Bananatag wyśle Ci powiadomienia o każdym e-mailu, który zostanie kliknięty lub otwarty przez odbiorcę.
  • Planowanie poczty e-mail: Za pomocą dosłownie dwóch kliknięć, możesz użyć Bananatag do planowania wysyłki wiadomości w późniejszym terminie. Możesz wybrać datę i godzinę wysłania wiadomości. Możesz również ustawić okres, w którym konkretne typy wiadomości będą systematycznie wysyłane, jak na przykład wiadomości informacyjne lub e-maile dotyczące kontaktów z klientami.
  • Szablony: Jeśli nie masz czasu na zaprojektowanie podstawowych wiadomości, narzędzie również w tym Ci pomoże. Możesz użyć zmiennych (maksymalnie trzech dla każdej wiadomości e-mail), by dostosować szczegóły e-maila z tym samym podstawowym szablonem dostarczonym przez Bananatag.
  • Śledzenie załączników: Prawdopodobnie jedna z największych zalet i wyróżników Bananatag. Aplikacja pozwala wyświetlać mapy cieplne wszystkich załączników, w tym prezentacji, dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i innych typów plików. Zwraca takie dane, jak czas poświęcony przeglądaniu każdej strony załącznika, całkowitą liczbę odsłon strony itp.
  • Analityka poczty e-mail: Dzięki tej funkcjonalności możesz sprawdzać na bieżąco efektywność Twojej korespondencji elektronicznej. Zwraca szczegółowe informacje na temat liczby wysłanych wiadomości e-mail w danym dniu, liczby otwartych e-maili, liczby kliknięć linku, procentu wiadomości otwartych za pośrednictwem urządzeń mobilnych w stosunku do tych otwartych na urządzeniach stacjonarnych oraz wskaźnika użycia szablonów.

Działanie narzędzia

Po pobraniu wtyczki Bananatag dla Gmail lub Outlook z witryny narzędzia, całkiem proste jest podjęcie decyzji, czy interesuje Cię wersja przeznaczona „dla zespołów sprzedaży” („For Sales Teams”), czy „dla komunikacji wewnętrznej” („For Internal Comms”). Po zakupie i zainstalowaniu wtyczki będzie można zaplanować i śledzić wiadomości e-mail korzystając z przycisków „Harmonogram” („Schedule”) i „Śledzenie” („Track”) w oknie edycji. Aby śledzić linki i załączniki, nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych operacji. Wystarczy tylko kliknąć przycisk „Śledź” („Track”) w oknie tworzenia wiadomości i już będzie działać. Twoje śledzone e-maile są wysyłane przez Twój własny serwer, co oznacza, że pochodzą również z Twojego własnego adresu e-mail. W związku z tym zawsze możesz być pewny bezpieczeństwa swoich danych. Możesz użyć ekranu roboczego, by wyświetlić dane dotyczące interakcji Twojej poczty.

  • Aby śledzić e-maile, linki i załączniki, kliknij przycisk „Śledź” („Track”) w oknie tworzenia nowej wiadomości nim wyślesz swój e-mail.
  • Aby zaplanować późniejsze wysłanie wiadomości, kliknij przycisk „Harmonogram” w oknie tworzenia nowej wiadomości. W oknie „Harmonogram” („The Schedule”) wyświetli się kalendarz i zegar do ustawiania preferowanej daty i godziny wysłania e-maila. Kliknięcie przycisku „Powtarzaj” („Recurring”) umożliwi ustawienie wysyłania systematycznego.
  • Aby wyświetlić dane statystyczne Twoich wiadomości, zaloguj się na stronie narzędzia korzystając ze swoich danych logowania.

Zalety i wady

Silnymi stronami narzędzia są:

  • bezpłatne śledzenie 5 wiadomości dziennie,
  • bezproblemowe śledzenie wszystkich wysłanych wiadomości e-mail,
  • różne oferty dla różnych celów: sprzedaż i komunikacja wewnętrzna.

Jest też jedna słabość:

  • Dostępne są wyłącznie wtyczki dla Gmail i Outlook.

Ceny

Pakiet Pro można kupić już za 6,25 dolara z możliwością śledzenia do 100 e-maili dziennie. Pakiet Team za 12,5 dolara pozwala śledzić do 200 e-maili dziennie. Natomiast pakiet The Internal Comms, choć kosztuje aż 200 dolarów, umożliwia śledzenie do 200 e-maili dziennie, a także oferuje możliwość wysyłania wiadomości do kontaktów z list dystrybucyjnych oraz śledzenia komunikacji wewnętrznej.

  • Śledź swoje wiadomości Gmail i Outlook dzięki @bananatag bananatag.com/ via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Bananatag jest wiodącą aplikacją do śledzenia wychodzącej poczty e-mail i oferuje zarówno bezpłatną wersję, jak i te płatne, w zależności od ich przeznaczenia. Mimo, że narzędzie mogłoby zaoferować wsparcie w postaci dodatków dla innych aplikacji pocztowych, to współpraca z Gmail i Outlook też jest w porządku. Dzięki temu, że Bananatag jest wyraźnie lepszy od swoich odpowiedników, w naszych oczach wygrał w walce o tytuł najlepszego programu do śledzenia poczty e-mail. Przekonaj się sam!

monitorowanie strony internetowej

Dodaj odpowiedź:

Opisy narzędzi dla webmasterów i e-marketerów

  • Śpij dobrze, webmasterze
  • Zamów powiadomienia o nowych postach


  • Obserwuj nas


  • Przeglądaj Kategorie


  • A kto monitoruje Twoją stronę?
Więcej w Email Marketing
Podglądaj wychodzące maile i newslettery z Inbox Inspector

Żeby nie zmylił Cię tytuł tego artykułu, wyjaśnimy pokrótce czym są narzędzia do podglądania poczty e-mail i do czego są...

Zamknij