9 wtyczek do WordPressa wykorzystujących AI i uczenie maszynowe

Opublikowany 24 maja 2021 w Inne. Tagi: , , , .

W mediach dużo się mówi o sztucznej inteligencji (AI) i jest ona reklamowana jako lekarstwo na wszystkie problemy, mniej więcej na równi z głosami mówiącymi, że przyniesie zgubę nam wszystkim. Jaka jest prawda kryjąca się za tym całym zamieszaniem? Czym tak naprawdę zajmuje się sztuczna inteligencja, skoro jest już właściwie wszędzie? Prawda jest taka, że niezależnie od tego, co mówią niedoszli prorocy, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe są już tu i teraz i mają zastosowanie w codziennym życiu.

neurony

AI/ML to po prostu zestaw potężnych technik programistycznych, które pozwalają nam tworzyć kod, który potrafi uczyć się na błędach i wprowadzać ulepszenia. Ta technika pozwala nam pisać kod, który jest trudny do modelowania jako system formalnych reguł, co do czasu pojawienia się AI/ML było wszystkim, do czego nadawały się komputery. Tak więc, coś tak niedoprecyzowanego i trudnego do określenia jak “jakiś film, który chciałbym obejrzeć” jest czymś, co Netflix może teraz serwować na wyciągnięcie ręki.

I nie trzeba być tak wysoko postawionym jak Netflix, aby czerpać korzyści z tej technologii. W rzeczywistości jest całkiem prawdopodobe, że już używasz AI/ML we wtyczkach na swojej stronie. Ten artykuł pomoże Ci w pełni wykorzystać tę technologię i pomoże Twojej witrynie przejść poza przewidywalność i do bardziej przyjaznego doświadczenia dla użytkownika.

Filtrowanie spamu

Akismet

Jednym z najwcześniejszych komercyjnych zastosowań AI w sieci było wyłapywanie spamu. Wykorzystując ogromne zbiory danych, możliwe jest dopracowanie modelu, który z dużą dokładnością odróżni wartościowe komentarze od spamu. Akismet jest najlepszym przykładem tego rozwiązania i wykorzystuje szeroką sieć witryn na których pracuje, do ciągłego uczenia się nowych sposobów, zatrzymując zarówno spam generowany przez boty, jak i przez ludzi.

 

CleanTalk

Trudno jest przebić Akismeta, ale nie oznacza to, że jest to niemożliwe. Wtyczka Spam Protection, AntiSpam, Firewall firmy CleanTalk z pewnością próbują. Ich sekret polega na wielokierunkowym atakowaniu witryn: próbuje zidentyfikować nie tylko wpisy o charakterze spamu, ale także spamujących użytkowników na podstawie ich pochodzenia i dokładnie przeanalizowanych danych telemetrycznych dotyczących zachowań.

 

Czatboty do obsługi klienta

W trudnych przypadkach nic nie przebije wsparcia udzielanego przez człowieka, ale w przypadku najczęstszych próśb o pomoc, sztuczna inteligencja radzi sobie doskonale. Co więcej, możesz ją zintegrować bezpośrednio z Twoją stroną. Użytkownik nie musi otwierać innej aplikacji, innej strony, ani nawet linku. Przyjazny pomocnik AI może zawsze być dyskretnie w rogu gotowy do zaoferowania pomocy.

Chatfuel

W przeciwieństwie do programów wychwytujących spam, wszyscy potrzebują czatbota dostosowanego do specyfiki ich strony. Na szczęście, dzięki narzędziom takim jak Chatfuel, możesz wykorzystać ich narzędzie Flow Builder. Nawet osoba nie będąca programistą może szybko stworzyć chatbota, który będzie odpowiadał na typowe pytania, rozwiązywał typowe problemy i sprawiał, że doświadczenia użytkowników będą jeszcze lepsze. Dzięki temu użytkownik zyskuje bezproblemowe doświadczenie, ponieważ czat pozostaje ukryty aż do momentu, kiedy jest potrzebny, może być używany bez logowania, jako gość i w razie potrzeby przechodzi z użytkownikiem do komunikatora Facebook Messenger.

SEO napędzane sztuczną inteligencją

Sztuka zarządzania SEO polega na śledzeniu wielu wskaźników powiązanych ze sobą. To nie jest coś, do czego konwencjonalny algorytm jest zdolny: istnieje zbyt wiele skrajnych przypadków i specjalnych okoliczności. Sztuczną inteligencję można jednak wyszkolić tak, aby była doskonałym źródłem pomocy w optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwania i dostarczania lepszych treści.

Wordlift

Wtyczki takie jak WordLift pomogą Ci lepiej pisać. WordLift wykorzystuje sztuczną inteligencję do natychmiastowego wykonywania pracy badacza i redaktora, oferując porady dotyczące pisania bardziej wpływowego tekstu i oferując fakty, liczby i linki, aby poprzeć Twój punkt widzenia. Nowoczesne SEO nie pozwala na pójście na łatwiznę przy pisaniu lepszych treści, ale z WordLift może uda Ci się to osiągnąć trochę szybciej.

 

Watsonfinds

Watsonfinds ma inne podejście. Zamiast pomagać Ci w pisaniu treści, informuje Cię o prawdopodobnym wpływie treści, zanim ją opublikujesz. Używa IBM Watson AI – tej, która wygrała w Jeopardy – aby na podstawie Twojego tekstu przewidzieć, jaki rodzaj emocjonalnej reakcji wywoła on u Twoich użytkowników. Pozwala to na dostosowanie treści do pożądanej reakcji emocjonalnej: Radość, Smutek, Złość, Obrzydzenie i Strach.

Automatyczne tłumaczenia

Świat jest ogromny. Według Ethnologue 2020 ponad 100 milionów ludzi posługuje się jednym z trzynastu najpopularniejszych języków. Tłumaczenie wszystkich Twoich treści trzynaście razy byłoby powolne i niewiarygodnie drogie. Na szczęście, po latach obietnic rodem z science fiction, sztuczna inteligencja w końcu jest w stanie tłumaczyć na tyle dobrze, by można było z niej korzystać na co dzień.

GTranslate

Dzięki Google Translate, Twoja strona może być dostępna w 103 językach. To wystarczy, aby umożliwić dostęp do niej 99% wszystkich użytkowników. A dzięki wtyczkom takim jak GTranslate cała ta moc może być dostępna i zintegrowana z Twoją witryną WordPress. Pokonuje ona nawet własną integrację Google z Chrome, ponieważ dzięki GTranslate przetłumaczone strony “liczą się” dla celów SEO, podnosząc Twój międzynarodowy ranking przy nieznacznym wkładzie finansowym.

Mechanizmy rekomendacji i integracja handlu

Użytkownicy nie kupują rzeczy, których nie mogą zobaczyć. Jeśli oferujesz szeroką gamę produktów, możesz się obawiać, że to, czego szuka użytkownik, zgubi się w gąszczu dostępnych treści. Dobrze, że użytkownicy znajdują to, czego szukają, ale co z zakupami pod wpływem impulsu? Właśnie dlatego warto, abyś przez cały czas oferował użytkownikom wybór rzeczy, które mogą im się spodobać.

Perzonalization

Wiedza o tym, co może się komuś spodobać, jest wystarczająco trudna dla człowieka – co pokazują tysiące nietrafionych prezentów urodzinowych – ale współczesna sztuczna inteligencja potrafi sobie z tym poradzić. Perzonalization jest właśnie takim narzędziem. Segreguje ona użytkowników na precyzyjnie dobrane kategorie, wyciągając wnioski z ich zachowania, aby dowiedzieć się, jakim są typem klienta. Następnie wie, co mogą chcieć kupić, badając wszystkich innych kupujących w tej wąskiej kategorii. Jest to potężne narzędzie do zwiększania i rozszerzania sprzedaży Twoich produktów.

 

Darwin Pricing

AI może pomóc w sprzedaży na inne sposoby. Darwin Pricing Integration jest narzędziem, które wykorzystuje AI i geo tracking do monitorowania konkurencji w czasie rzeczywistym. Dzięki temu może oferować swoim klientom niestandardowe oferty i rabaty, zaprojektowane tak, aby wyróżnić ich na tle konkurencji. Ten zautomatyzowany sprzedawca może być właśnie tym, co pozwoli Ci sfinalizować sprzedaż, a dzięki monitorowaniu w czasie rzeczywistym, już nigdy nie pozostaniesz w tyle za konkurencją.

 

Udostępnianie wyselekcjonowanych treści

MyCurator

Duża część treści dostępnych w sieci to komentarze: streszczenia istniejących artykułów, zebrane, zredagowane i zmontowane. Jest ich tak dużo, że porządkowanie ich dla dobra innych jest cenną usługą. Nic nie zastąpi wnikliwości i doświadczenia, ale z pomocą sztucznej inteligencji można sobie ułatwić wiele żmudnych zadań. MyCurator uczy się na podstawie artykułów, które już zebrałeś i Twoich ocen w górę lub w dół dotyczących artykułów, które proponuje, aby znaleźć dokładnie to, czego szukasz.

Umożliwia to bezproblemowe odfiltrowanie niechcianych lub niskiej jakości treści, pozwalając Ci wybierać spośród tych najlepszych z najlepszych. Kiedy już dokonasz wyboru, MyCurator służy ci pomocą. Dla każdego artykułu automatycznie utworzy zdjęcia, fragmenty i linki przypisania, dzięki czemu będziesz mógł zająć się pracą twórczą.

Wnioski

Niezależnie od tego, co AI może kiedyś osiągnąć, już dziś może sprawić, że Twoja witryna WordPress będzie lepsza i łatwiejsza w zarządzaniu. Nie oczekuj jednak, że którekolwiek z tych narzędzi będzie magicznym rozwiązanie: wciąż musisz poświęcić się tworzeniu treści i pracy marketingowej, aby Twoja witryna była jak najlepsza. Lecz choć nie są to magicznie rozwiązujące wszystkie problemy narzędzia, wtyczki te są wspaniałymi instrumentami i systemami znacznie ułatwiającymi pracę. Wystarczy kilka kliknięć i niewielka inwestycja, aby zaoszczędzić godziny pracy lub dotrzeć do użytkowników w sposób, który wcześniej nie był możliwy.


O Autorze

Bojana Vojnović

Bojana Vojnović jest twórcą treści, która doskonale zna się na marketingu eCommerce. Nadzoruje strategię tworzenia treści, która pomaga właścicielom firm osiągnąć kolejny poziom w rozwoju ich marki.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij