SEOtest – popracuj nad pozycjonowaniem

Opublikowany 27 listopada 2014 w SEO/SEM. Tagi: , , , , , , , , , , , .

Sprawdzałeś ostatnio pozycję swojej strony? Jeśli nie, to na co czekasz? Obecnie obowiązkowo trzeba sprawdzać jak dobra jest optymalizacja Twojej witryny pod kątem wyszukiwarek. Jest wiele stron, które mogą Ci w tym pomóc. Jedną z nich jest SEOtest. Zapewnia ona podstawową ocenę różnych cech związanych z SEO w skali 0-10 i 0-100. Istnieje wiele kluczowych czynników, które wymagają weryfikacji i wpływają na SEO Twojej strony, takich jak liczba stron indeksowanych przez Google, Bing i Yahoo, liczba zewnętrznych linków do witryny, wyniki związane z mediami społecznościowymi (Facebook, Twitter), walidacja kodu HTML i CSS.

seotest

SEOtest jest bardzo prostym, ale skutecznym serwisem, który umożliwia wszystkim użytkownikom szybkie i łatwe sprawdzenie ich strony internetowej przy pomocy internetowych narzędzi testujących. Wystarczy wprowadzić adres swojej strony, a system wygeneruje szczegółowy raport na temat wskaźników SEO.
Strona rozkłada podstawowe dane na czynniki i pomaga nam lepiej zrozumieć SEO, a także sprawia, że możesz spojrzeć na swoją stronę w kategoriach, w jakich analizowana jest przez wyszukiwarki. A są one coraz bardziej wyrafinowane. Pod wieloma względami nadal nie mogą zobaczyć i zrozumieć strony sieci Web w taki sam sposób jak człowiek.
SEOtest pomaga dowiedzieć się, w jakim stanie znajduje się strona i jak wiele czynników wpływa na jej widoczność w Internecie, co przekłada się na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wygląd strony i ogólne wrażenie

Witryna ma skromny wygląd i opiera się na jednej stronie, zapewniając łatwy w obsłudze interfejs użytkownika. Ma jeden prosty formularz służacy do wpisania adresu URL witryny do przetestowania.
Raport jest wyświetlany w połączeniu z kolorowymi symbolami i „licznikami”, z wykorzystaniem uproszczonych symboli portali społecznościowych dla wygody użytkownika.
Duże i proste czcionki ułatwiają czytanie. Projekt strony jest przejrzysty oraz nienarzucający się, przez co łatwo skoncentrować się na celu w jakim ją odwiedzamy. Mimo sporej ilości informacji na w serwisie, jego konstrukcja jest bardzo uporządkowana. Wszystko wygląda atrakcyjnie: logo, kolory, sposób prezentacji treści i zakładki.

seotest1

Efekty działań w Social Media

Ważną cechą tego serwisu jest to, że nie jest wymagana rejestracja. Z łatwością bada na Twojej stronie wszelkie aspekty związane z pozycjonowaniem, począwszy od kodu HTML/CSS i elementów projektu poprzez meta tagi po sygnały społecznościowe. Sprawdza ile razy użytkownicy Facebooka kliknęli „like” na Twojej stronie, ile razy Twój adres URL został udostępniony i ile tweetów zostało wykonanych przy jego użyciu.
To nie wszystko, bo strona dostarcza także dane dotyczące wewnętrznych i zewnętrznych linków wskazujących na stronę, dając wyobrażenie o popularności Twojej strony.
Dzisiaj, linki pozyskiwane są głównie poprzez rozwój oryginalnych treści, które są następnie udostępniane w mediach społecznościowych. Linki do treści na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Google+, YouTube i innych portalach tego typu pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, które strony są wiarygodne i powinny być w rankingu dla danych fraz kluczowych.
Na przykład link, który pojawia się w wielu wpisach, w przeciwieństwie do linku, który nigdzie się nie pojawił, będzie miał większą widoczność w wyszukiwarkach, ponieważ zakłada się, że jest lepszej jakości, bo wielokrotnie dzielono się nim sieciach społecznościowych. Taki podział jest analizowany przez stronę, a mała liczba linków w social media może sugerować mniej wartościową treść w serwisie.

Rankingi

Najważniejszym elementem analizy jest ranking strony. MozRank domeny ocenia widoczność i popularnośćwitryny.
Google wykorzystuje wiele czynników w celu ustalenia kolejności stron w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj te czynniki są albo związane z treścią samej strony (tekstem, jego adresem URL, tytułami, nagłówkami itd.) lub pomiarami autentyczności samego serwisu (wiek domeny, ilość i jakość linków zewnętrznych, etc.) wspólnie determinującymi pozycję strony. Google PageRank oparty jest na liczeniu i ocenie jakości linków do strony, co pozwala określić jej przybliżoną ważność. Podstawowym założeniem jest to, że ważniejsze witryny internetowe otrzymują więcej linków z innych stron i tak to jest oceniane przez SEOtest
Oczywiście żaden serwis weryfikujący SEO nie jest w stanie przewidzieć lub zagwarantować, kiedy i czy w ogóle Twoje adresy URL zostaną zeskanowane i zaindeksowane. Taka witryna może pomóc zrozumieć obecny stan pozycjonowania strony i zidentyfikować elementy wymagające ulepszenia.

  • Sprawdź poziom optymalizacji swojej strony pod kątem wyszukiwarek #SEO seotest.pl/ via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Przestrzeń do ulepszeń

Na stronie brakuje trochę wyjaśnienia prezentowanych wskaźników oraz informacji o tym, co wynika z prezentowanych wartości. Przydałyby się też sugestie i podpowiedzi, co trzeba poprawić na analizowanej stronie.
Mimo wszystko, w momencie kiedy potrzebujesz szybkiej i prostej analizy, SEOtest jest znakomitym rozwiązaniem, którego warto spróbować, aby sprawdzić poziom optymalizacji swojej strony pod kątem SEO.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie

  • Obserwuj nas



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Więcej w SEO/SEM
MOZ – najlepsze narzędzie SEO

Promowanie firmy poprzez blogi, podcasty, wideo, biuletyny, SEO, e-książki i social media to tak zwany inbound marketing. Ostatecznym celem inbound...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij