Podglądaj swoich konkurentów dzięki SimilarWeb

Opublikowany 21 sierpnia 2017 w Statystyki.
Tagi: , , , , .

Obecnie wszyscy starają się zaznaczyć swoją obecność w sieci. Razem z ciągłym wzrostem rynku internetowego rośnie też liczba blogów, sklepów i stron internetowych. Zresztą pewnie dostrzegasz to na co dzień. Liczba sklepów i rynków internetowych stale rośnie. Odkąd Internet zaczął rządzić wszystkim, z pewnością chcesz się wyróżnić spośród tłumu. Oczywiście, oprócz Ciebie trafi się kilkanaście innych osób, które robią dokładnie to samo co Ty i mają nadzieję zostawić cię w tyle. Aby móc ich pokonać i wypaść lepiej na ich tle, musisz stale monitorować ich poczynania i wiedzieć, jak robią to, co robią. Istnieje na to sposób.

Na rynku można spotkać wiele narzędzi porównawczych. Narzędzi, które pokazują, jak się prezentujesz w sieci, oraz które przedstawiają działania Twojej konkurencji. Z pomocą tych aplikacji możesz przewidywać swoje kolejne posunięcia, by stale rozwijać swoją działalność w Internecie.

Jednym z takich narzędzi jest SimilarWeb. Pokochaliśmy go od pierwszego wejrzenia! Czytaj dalej, by dowiedzieć się, dlaczego.

SimilarWeb – sprawdź, w którą stronę podążasz w Internecie!

Stworzone przez izraelską firmę SimilarGroup, SimilarWeb służy do wykrywania oraz śledzenia konkurencji online i zwraca szczegółowe informacje na jej temat oraz na temat ruchu na Twojej witrynie. Wystarczy podać adres URL swojej strony internetowej i zobaczyć pozycję, na której się znajdujesz, ilu posiadasz odbiorców i jakie wzbudzasz zaangażowanie użytkowników. Dzięki tym i innym skutecznym wskaźnikom, możesz łatwo dowiedzieć się, gdzie popełniałeś błędy i co możesz zrobić, aby Twoja witryna osiągnęła prym na rynku.

Oto niektóre z ważnych funkcjonalności aplikacji SimilarWeb:

  • Narzędzie pozwala określić Twoją pozycję w porównaniu do najlepszych 50 stron w wybranej branży lub kraju.
  • Szacuje ruch na Twojej stronie bazując na statystkach z ostatniego miesiąca. Możesz podglądać ruch do 6 miesięcy wstecz.
  • Umożliwia wyświetlanie ilości wejść na Twoją stronę i liczby odsłon w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • Narzędzie pokazuje skąd pochodzą Twoi odwiedzający. Można zobaczyć procentowy udział 5 wiodących państw.
  • SimilarWeb prezentuje listę witryn, z których bezpośrednio pochodzi ruch na Twojej stronie internetowej. Lista obejmuje zarówno odniesienia przychodzące, jak i wychodzące.
  • Umożliwia wyszukiwanie ruchu w oparciu o organiczne i płatne słowa kluczowe.
  • Pozwala sklasyfikować wpływ 5 najważniejszych platform mediów społecznościowych generujących ruch na Twojej stronie, takich jak na przykład: Facebook, Twitter, czy Instagram.
  • SimilarWeb umożliwia przeglądanie innych stron, podobnych w tematyce do Twojej własnej.

Dzięki silnemu zespołowi i strategiom marketingowym opartym na zebranych danych, SimilarWeb jest idealny dla agencji, marketingowców, analityków i programistów biznesowych.

Jak korzystać z narzędzia?

Aby zacząć swoją przygodą z SimilarWeb, zarejestruj się poprzez konto na Google, LinkedIn lub wprowadź swój firmowy adres e-mail wraz z kilkoma innymi szczegółami. Następnie zostaniesz poproszony o podanie numeru telefonu, adres URL witryny i niektóre informacje o firmie. Niewielka niedogodność polega na tym, że narzędzie nie pozwoli Ci na bezpłatną rejestrację, bez podania ważnego numeru telefonu i innych detali. Gdy pytania o adresy URL i informacje, takie jak rozmiar zespołu czy branża, są w porządku, to już niektórzy użytkownicy mogą nie być zadowoleni z konieczności udostępniania ich numerów telefonicznych narzędziu, które, póki co, tylko chcą przetestować. Wersje demonstracyjne nie powinny w ogóle wymagać takich informacji osobistych.

Po przejściu przez rejestrację, zostaniesz poproszony o podanie adresu URL Twojej witryny i innych stron internetowych, które chcesz porównać z Twoją konkurencją. Zostaniesz przekierowany na pulpit nawigacyjny z różnymi opcjami, takimi jak: przegląd stron internetowych, odwiedzający witrynę, źródła ruchu, cel ruchu, zawartość witryny, konkurenci itp. Wszystkie te opcje są wyświetlane w formie listy w panelu po lewej stronie i można je rozwinąć klikając na nich, by wyświetlić dodatkowe opcje. Przycisk „Filtr” w prawym górnym rogu można kliknąć, aby filtrować dane według daty lub kraju. Można wyświetlać dane z okresu ostatnich sześciu miesięcy i pięciu głównych państw: Stanów Zjednoczonych, Francji, Holandii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Poza tym narzędzie zawiera typowe opcje, jak powiadomienia, ulubione, e-maile itp.

Każdy parametr w obszarze roboczym SimilarWeb oferuje kluczowe informacje na temat obecności i rankingu Twojej witryny oraz pomoże Ci przeanalizować, gdzie się znajdujesz w porównaniu do Twojej konkurencji. Te informacje można wykorzystać, by dowiedzieć się, jakie obszary wymagają usprawnień i dopracowania w celu poprawienia pozycji w rankingu witryn internetowych.

Za co kochamy SimilarWeb i czego nam brakuje

Zalety:

  • Jest sensownie wyceniony. Jeśli chcesz wykupić płatną subskrypcję, w zależności od Twoich potrzeb, możesz wybrać pakiet: Basic, Advanced lub Ultimate.
  • Bezpłatna wersja oferuje bogaty wachlarz funkcjonalności.
  • Interfejs jest niezwykle prosty w obsłudze.
  • Dostarczane dane są bardzo szczegółowe. Możesz zobaczyć źródła ruchu, ich rozkład geograficzny, ruch z mediów społecznościowych itp.
  • Możliwość eksportowania raportów i zapisywania ich lokalnie w swoim systemie lub sieci.
  • Mimo istnienia wielu aplikacji pozwalających analizować konkurencję, tylko kilka z nich pozwala analizować samą branżę. SimilarWeb się do nich zalicza. Nie dość, że wykonuje analizy branży, to robi to świetnie.
  • Jeśli inwestujesz w rynek mobilny, SimilarWeb jest naprawdę dla Ciebie. Oferuje analizę aplikacji, dzięki czemu wyciągniesz wnioski dotyczące Twoich działań w branży aplikacji mobilnych i dowiesz się, co możesz zrobić, by pokonać konkurencję.
  • SimilarWeb generuje też złożony raport działań konkurencji skierowanych przeciwko Tobie. Dzięki temu możesz zobaczyć, co robisz lepiej od innych i gdzie jeszcze masz potencjał, by zwiększyć swoje wpływy.

Wady:

  • Problemy z rejestracją.
  • Mimo, że narzędzie pozwala przeglądać dane z ostatniego półrocza, można je wyświetlać jedynie w ujęciu pełnych miesięcy. Nie można ustawić zakresu dat dla wyświetlanych danych.
  • Szacunkowe wartości ruchu dotyczą jedynie jego części pochodzącej z komputerów stacjonarnych, nie jest uwzględniany ruch pochodzący z tabletów czy smartfonów.
  • SimilarWeb nie wyświetla liczby pojedynczych użytkowników.
  • Oszacuj ruch Twoich konkurentów dzięki @SimilarWeb similarweb.com/ via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Bardzo polubiliśmy darmową wersję narzędzia i serdecznie zachęcamy do jej samodzielnego wypróbowania. Chociaż znajdzie się tu kilka rzeczy, które można by ulepszyć, SimilarWeb jest dobrym narzędziem, które na pewno okaże się przydatne, gdy dopiero zaczynasz pracę nad poprawą swojej obecności w Internecie i nad przeprowadzaniem analizy konkurencji. Bezpłatna wersja ma pewne ograniczenia, ale po uaktualnieniu do jednego z płatnych pakietów, będziesz mógł w pełni wykorzystać możliwości aplikacji.

monitorowanie strony internetowej

Dodaj odpowiedź:

Opisy narzędzi dla webmasterów i e-marketerów

  • A kto monitoruje Twoją stronę?
  • Zamów powiadomienia o nowych postach


  • Obserwuj nas


  • Przeglądaj Kategorie


  • Śpij dobrze, webmasterze
Więcej w Statystyki
Najpopularniejsze strony internetowe, zapytania Google, strony na Facebook’u w maju 2015

Co było popularne w Internecie w maju 2015? 25 najpopularniejszych zapytań do Google 25 najpopularniejszych stron na Facebook'u 25 najpopularniejszych...

Zamknij