Zobacz co robią klienci na Twojej stronie dzięki SmartLook

Opublikowany 24 maja 2017 w Analityka.
Tagi: , , , , .

Masz pewność, że stworzyłeś świetną witrynę internetową, ale kompletnie nie masz pojęcia dlaczego współczynnik odrzuceń wciąż rośnie? Umieszczasz na niej coraz to atrakcyjniejsze opcje i oferty, na które tylko możesz sobie pozwolić, ale mimo wszystko wciąż nie możesz osiągnąć założonych planów sprzedażowych? Problem może leżeć zarówno po stronie samego projektu strony, jak i dostarczanych informacji. Ale skąd mógłbyś wiedzieć co akurat nie zagrało? U kogo zasięgnąć opinii, by wykryć co zaszwankowało?

A co gdyby pozwolić samym klientom pokazać co jest nie tak?

W sieci są dostępne narzędzia, które umożliwiają monitorowanie zachowań klientów, pozwalając bezpośrednio przeglądać ich sposób przeglądania Twojej witryny lub rejestrować wszystko, co na niej robią i przeglądać to później, by zebrać informacje i wyciągnąć wnioski. W ten sposób dowiesz się, co Twoi klienci lubią a czego nie na Twojej stronie internetowej i będziesz mógł wprowadzać kolejne usprawnienia, by w końcu osiągnąć swoje upragnione cele.

Zainteresowany?

SmartLook – rejestruj aktywność użytkowników na Twojej stronie

SmartLook to inteligentne narzędzie online, które pozwala nagrywać wszystko to, co robią użytkownicy na Twojej witrynie i to zupełnie za darmo. Rejestruje ekrany realnych użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową. Dzięki temu zobaczysz, co klienci klikali, jakie dane wpisywali do formularzy, na jakich podstronach spędzili najwięcej czasu i jak przeglądali poszczególne sekcje witryny. W ten sposób SmartLook może pomóc Ci zidentyfikować problemy związane z tak zwanym doświadczeniem użytkownika („user experience”), przyczynę wzrostu współczynników odrzuceń i kluczowych atrakcyjnych obszarów, które ostatecznie przekonały użytkowników do dokonania zakupów.

Co ciekawe narzędzie nie wymaga zainstalowania jakiegoś rodzaju rozszerzenia przeglądarki lub dodatku plug-in do prawidłowego działania. SmartLook integruje się bezproblemowo z najbardziej znanymi platformami do budowania witryn internetowych, w tym: WordPress, Magento, Joomla, Drupal, Shopify, Google Tag Manager i z wieloma innymi.

Oto najważniejsze funkcjonalności aplikacji:

  • Nagrywanie zachowań użytkowników w postaci filmów wideo, by mieć możliwość natychmiastowego wyłapywania słabszych, wymagających poprawy elementów.
  • Magazynowanie wszystkich nagrań każdego z użytkowników w jednym miejscu.
  • Generowanie map kliknięć, ruchu i ciepła wprost z nagrań, by przedstawić, w co klikają odwiedzający oraz jak daleko w dół przewijają Twoją stronę.
  • Znajdowanie ważnych odwiedzających przy użyciu filtrów.
  • Udostępnianie linków do nagrań użytkowników Twoim projektantom lub programistom UX, by każdy mógł wypatrywać niedoróbek.
  • Łączenie wielu witryn z jednym kontem SmartLook.
  • Kategoryzowanie nagrań za pomocą tagów.
  • Łączenie z narzędziem nazwy, adresu e-mail lub innych informacji na temat Twoich klientów przy pomocy udostępnionego API.

Dodatkowo, SmartLook pozwala również rejestrować aktywność Twoich klientów korzystających ze smartfonów lub tabletów. Narzędzie jest wystarczająco elastyczne, by dostosowywać nagrania dokładnie do Twoich potrzeb za pomocą interfejsów API.

Jak korzystać ze SmartLook?

Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia, odwiedź jego stronę internetową i kliknij duży zielony przycisk na środku ekranu z napisem „Zacznij – bezpłatnie na zawsze” („Get Started – Free Forever”) lub kliknij na „Zacznij już teraz” („Get Started Now”) w prawym górnym rogu ekranu. Zostaniesz przekierowany na stronę rejestracji, gdzie będziesz musiał podać swój adres e-mail i stworzyć hasło. Następnie kliknij na „Przyjrzyjmy się” („Let’s take a look”).

Po kilku kolejnych sekundach trafisz na swój obszar roboczy. Zatrzymajmy się i skupmy na tym miejscu na chwilę. Domyślnie identyfikator w postaci Twojego adresu e-mail, podanego podczas rejestracji, będzie traktowany jako nazwa Twojej witryny. Przyznaj, że jest to dość dziwne rozwiązanie. W każdym razie, kliknij link „Zmień witrynę” („Switch website”), by wprowadzić poprawny adres URL strony, na której chcesz rejestrować aktywność użytkowników. Pojawi się później kilka opcji do edycji oraz usunięcia witryny. Gdy usunąłeś już identyfikator w postaci adresu e-mail, kliknij na „Dodaj stronę” („Add site”), żeby w końcu podać adres URL Twojego serwisu.
Po dodaniu witryny kliknij „Kod śledzenia” („Tracking code”), by wyświetlić fragment kodu, który musisz umieścić w swojej stronie. Zostały tu także podane
instrukcje dotyczące miejsca wprowadzenia kodu. Po umieszczeniu kodu w odpowiednim miejscu w Twoim serwisie trzeba poczekać parę minut. Po wszystkim, aby sprawdzić, czy narzędzie działa prawidłowo, otwórz okno przeglądarki i odwiedź strony, na których umieściłeś kod śledzenia.

Nagranie nie pojawi się natychmiast. Stanie się to po upływie około minuty i razem z nim zostaną wymienione pełne informacje na temat środowiska przeglądania oraz daty i godziny odwiedzin. Możemy obejrzeć nagranie, by dokładnie prześledzić nasze kolejne poczynania. Narzędzie nawet poinformuje Cię, że „użytkownik nadal znajduje się na Twojej stronie”. No chyba, że wcześniej zamknąłeś okno przeglądarki, w którym ją wyświetlałeś.

Tak, SmartLook rzeczywiście działa i robi to naprawdę dobrze. Jednak musisz uzbroić się w cierpliwość i dać mu trochę czasu na aktualizację najnowszych wyników.

Zalety i wady

Korzyści płynące z narzędzia są raczej oczywiste. Jeśli zaś chodzi o wady, to zauważyliśmy, że podczas testowania pracy aplikacji na urządzeniu przenośnym, nagrania pojawiły się dopiero po prawie trzech minutach od rozpoczęcia przeglądania. Próbowaliśmy również filtrować nagrania, by wyświetlać jedynie nagrania rejestrowane tylko na urządzeniach przenośnych, jednak bez widocznego efektu. Gdy już chcieliśmy wymienić to jako wadę, w końcu pojawiły się nagrania. Aktywność przeglądania na urządzeniach mobilnych również rejestrowana jest ze wszystkimi informacjami na temat środowiska, czasu oraz długości trwania odwiedzin.

Biorąc pod uwagę, że nie musieliśmy podawać żadnych informacji na temat karty kredytowej, a wszystko, co musieliśmy zrobić, to jedynie dokonać prostej rejestracji, to darmowe narzędzie okazało się całkiem fajne!

  • Spójrz na swoją stronę internetową oczami Twoich klientów przy pomocy smartlook.com @getSmartLook via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Istnieje jeszcze płatna wersja tego narzędzia, dająca dostęp do dodatkowych funkcjonalności. Jednak w większości przypadków w pełni powinna wystarczyć jego darmowa wersja. My jesteśmy jak najbardziej na tak i polecamy wszystkim zainteresowanym SmartLook!

monitorowanie strony internetowej

Dodaj odpowiedź:

Opisy narzędzi dla webmasterów i e-marketerów

  • Twoja strona nie działa!
  • Zamów powiadomienia o nowych postach


  • Obserwuj nas


  • Przeglądaj Kategorie


  • Twoja strona nie działa!
Więcej w Analityka
Oceń ruch na swojej stronie za pomocą UsabilityTools

Wyobraź sobie, że jesteś twórcą lub właścicielem strony internetowej. Z twojego punktu widzenia, co będzie kluczowe w budowaniu udanej strony...

Zamknij