Spójrz oczami Twoich użytkowników z RealEye

Opublikowany 11 grudnia 2017 w Analityka. Tagi: , , , , , .

Wyobraź sobie, że możesz pożyczyć czyjeś oczy na jakiś czas. Okej, to nie miało zabrzmieć jak żart, to właściwie dość poważna sprawa. Ujmijmy to w ten sposób – a co jeśli możesz zobaczyć, co ktoś widział na stronie internetowej, a przez “zobaczyć”, mamy na myśli to, że faktycznie „widzimy” dokładne części witryny, które przyciągnęły uwagę użytkownika podczas jego wizyty. Czy nie byłoby to potrzebne właścicielom stron internetowych?

Marketingowiec, projektant stron internetowych czy właściciel firmy online zawsze musi wiedzieć, czy jego strona faktycznie osiąga wyznaczony cel – przyciąga klientów i zwiększa sprzedaż. Mimo to że istnieją już różne narzędzia do śledzenia, ile czasu użytkownik spędza na stronie internetowej, sprawdzenie co dokładnie ten użytkownik „widzi” na stronie jest raczej trudne. Oczywiście, jeśli użytkownik skończy wypełniać jakiś formularz, wiedzielibyśmy co dokładnie widział, ale jeśli jest to tylko inna strona wypełniona treścią, znalezienie dokładnych punktów na twojej stronie, które przyciągnęłyby więcej uwagi klienta, jest niezmiernie cenną wiedzą.

I właśnie to zadanie należy do narzędzia, które tutaj omawiamy – pokazuje na co klienci zwracają uwagę na Twojej stronie. Dzięki RealEye możesz przeglądać swoją stronę internetową oczami swoich klientów.

RealEye – Narzędzie online do śledzenia wzroku dla stron internetowych

RealEye to unikalna platforma SaaS, która pozwala na śledzenie ruchu oczu osób odwiedzających witrynę za pomocą kamery internetowej. Rejestruje ona aktywność wizualną odwiedzających na stronach internetowych (stronach docelowych, plakatach, ulotkach itp.) I zwraca wyniki w postaci heat mapy, z której można wyczytać pojedynczy lub grupowy wynik. Podczas przeglądania wyników, poznasz dokładne miejsca Twojej strony, na których użytkownik skupił się najbardziej (miejsca które będą “najcieplejsze” na heat mapie)

Eye-tracking jest bardzo wartościowym składnikiem w cyklu tworzenia projektu. Możesz przeprowadzić testy, dzięki którym wykryjesz słabe jego strony, takie jak pominięcie wezwania do działania (CTA) czy sloganu lub marki, a wszystko to możesz zrobić nawet przed wydaniem produktu. Narzędzie jest zasilane przez zaawansowane algorytmy śledzenia oka, które pozwalają śledzić, co ludzie widzą do ~ 64px (rozmiar przycisku).

Oto kilka przykładów funkcji RealEye:

  • Obsługuje dodawanie obrazów lub adresów URL stron internetowych w celu śledzenia oczu
  • Pozwala dodać do 20 projektów do jednej analizy
  • Umożliwia uzyskanie wyników od około 20 testerów w ciągu 8 godzin
  • Pozwala zaprosić własnych testerów bez dodatkowych opłat
  • Zapewnia dostęp do możliwych do udostępnienia pulpitów z wynikami prezentowanymi na heat mapie
  • Bardzo niski margines błędu przy kącie widzenia 4,17 stopnia

Podsumowując, RealEye pozwala sprawdzić czy wezwanie do działania (CTA) na Twojej stronie przyciąga uwagę czy nie.

Jak to działa

Zasada działania RealEye jest bardzo prosta.

  • Dodajesz projekty (projektujesz obrazy lub adresy URL) do interfejsu online i uruchamiasz analizę.
  • Testerzy będą wtedy wyświetlać dane projektu z włączonym śledzeniem oczu.
  • Zobaczysz wyniki w ciągu 8 godzin.

Dlaczego 8 godzin? Do analizy projektów RealEye używa prawdziwych testerów ze swojego wewnętrznego zespołu i zdarza się, że mogą nie być dostępni w chwili rozpoczęcia analizy. Jednak możesz być pewny, że wyniki testów uzyskasz w ciągu maksymalnie 8 godzin. Dlatego demo tego narzędzia nosi nazwę „instant demo”, ponieważ nie czekasz na wyniki, możesz je zobaczyć w ciągu kilku minut (głównie dlatego, że to Ty wcielasz się w rolę testera).

Po wyświetleniu heat mapy możesz kliknąć i przeciągnąć myszą, aby podświetlić konkretny jej obszar i zobaczyć, ile czasu tester spędził na przeglądaniu go. Ta funkcja, gdy jest wykonywana na docelowych użytkownikach, pomaga zidentyfikować najbardziej atrakcyjne punkty projektu lub adresu URL, a tym samym pomaga określić:

  • Najważniejszy element na stronie
  • Jak użytkownicy czytają zawartość strony
  • Widoczność elementów “poniżej ekranu”
  • Rozproszenia przez bezużyteczne elementy

Plusy i Minusy

Zalety tego narzędzia są oczywiste – jego unikalna funkcjonalność i cel. Mottem rozwoju aplikacji jest umożliwienie ludziom odkrycia prawdziwych plusów i minusów ich projektu, a to na to właśnie pozwala RealEye.
Główną wadą (jeśli można to tak ująć) jest brak dostępnej wersji próbnej. Jedyne co możesz wypróbować, to „natychmiastowe demo”, które trwa kilka minut i pozwala zobaczyć akcję. Aby przetestować narzędzie na dowolnym przykładowym adresie URL lub obrazie, wymagana jest rejestracja.

  • Sprawdź co widzą odwiedzający Twoją stronę z realeye.io/ śledzenie ruchu oczu za pomocą kamerki dzięki via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Werdykt

RealEye pozwala ci przejąć prawdziwą kontrolę nad projektem, a jego wyniki są zaskakująco dokładne. Platforma pomogła wielu projektantom zrozumieć, na co zwracają uwagę odwiedzający, a tym samym poprawić wydajność projektów. Byłoby świetnie, gdyby narzędzie miało dostępną wersję próbną, jednak nawet bez niej nie ma powodu, dla którego projektanci stron internetowych nie powinni używać tej aplikacji.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Więcej w Analityka
Zobacz co robią klienci na Twojej stronie dzięki SmartLook

Masz pewność, że stworzyłeś świetną witrynę internetową, ale kompletnie nie masz pojęcia dlaczego współczynnik odrzuceń wciąż rośnie? Umieszczasz na niej...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij