Crazy Egg – śledź aktywność użytkowników na swojej stronie

Opublikowany 12 czerwca 2014 w Analityka. Tagi: , , .

Powodzenie każdej witryny lub aplikacji internetowej wymaga śledzenia poczynań użytkowników. Lepsza informacja generuje lepsze wyniki, które później pozwalają na dokonywanie w odniesieniu do nich zmian na stronie.
Zawsze byłem miłośnikiem podstawowych informacji dostarczanych przez Google Analytics, ale są pewne obszary, gdzie produkt Google sprawuje się zdecydowanie gorzej – takie jak wymagające poprawy wizualne przedstawienie informacji, brak snapshotów. Standardowe pakiety analityki internetowej zazwyczaj konkurują na polu dostarczania możliwie największej ilości statystyk lub najbardziej kolorowych wykresów i dostosowują do nich wszystkie usługi.

Dziś przedstawiamy Crazy Egg – narzędzie do śledzenia zachowań użytkowników na stronie internetowej. Na podstawie tych danych możesz natychmiast optymalizować swoją witrynę pod wzorzec zachowań odwiedzających. Wyniki uzyskane z Crazy Egg dadzą Ci dużo więcej informacji niż dowolny inny pakiet analityki internetowej.

crazyegg

Integracja Crazy Egg z Twoją stroną

By zintegrować stronę z Crazy Egg wystarczy po prostu podać w aplikacji adres URL witryny, którą zamierzamy śledzić oraz dodać do niej fragment kodu JavaScript. Interfejs użytkownika jest bardzo prosty i intuicyjny. Po tych krokach instalacji aplikacji, napływ informacji zajmie trochę czasu i trzeba poczekać kilka minut.

Mapy cieplne

Większość ludzi lepiej odbiera informacje przekazywane im wizualnie i można powiedzieć, że to, co widzimy, ma ogromny wpływ na to, co robimy. Biorąc pod uwagę liczbę statystyk, wykresów kołowych i różnego rodzaju innych diagramów, uważamy za bardziej wygodne przeglądanie danych przedstawionych w bogatszy sposób.
Na mapie ciepła (ang. heatmap) można zobaczyć podświetlone obszary swojej strony, które są bardziej popularne wśród odwiedzających (im „cieplejsze” kolory, tym wyższa popularność).
Wiadomo, że największa koncentracja takich gorących obszarów będzie w menu witryny, na linkach typu „czytaj więcej” i innych elementach tego typu. Mapy ciepła pokazują też, które tematy są popularne, gdy użytkownicy będą przewijać twojego bloga lub stronę do interesującej ich zawartości.

crazyegg-overlays-heatmap

Mapy przewijania

Na podstawie ilości czasu, jaką użytkownik spędza na oglądaniu każdej sekcji naszej strony, Crazy Egg opracowuje mapy przewijania, które pokazują obszary oglądane przez dłuższy czas za pomocą cieplejszej barwy, podczas gdy obszar oglądany przez krótszy czas oznaczany jest chłodniejszym kolorem. Ta funkcja pozwala stwierdzić, która część strony jest popularna, a które elementy witryny wymagają poprawy.

Konfetti

Raporty konfetti pokazują dokładnie, gdzie użytkownik kliknął na stronie, w postaci różnokolorowych kropek. Te oznaczone kolorami punkty pokazują więcej informacji na temat użytkownika. Domyślnie opcja ta jest ustawiona na Referrer, gdzie można wybrać dowolną przeglądarkę, wyszukiwarkę, wyszukiwanie wyrażenia itp. Raporty te pokazują dokładnie, z jakiej strony odsyłającej użytkownik trafił na naszą witrynę.
Konfetti pokazuje także oddzielnie kliknięcia przez ludzi skierowanych do nas przez wyszukiwarkę i tych, którzy trafili tu ze stron wewnętrznych. Mamy w przyszłości dostać więcej opcji, by także śledzić wizyty z odesłania przez słowa kluczowe, powracających użytkowników, kliknięcia w danym dniu, czasie i wiele więcej.

crazyegg-confetti-scrollmap

Lista

Jest to najprostsza funkcjonalność tej strony, gdzie Crazy Egg pokazuje listę wszystkich klikniętych linków i powiązanych odnośników. To sprawia, że łatwo rozpoznać popularne elementy na swojej witrynie i które z nich są częściej klikane przez użytkownika. Nawet nie musisz przewijać całej strony.

Jak najwięcej wyciągnąć z z Crazy Egg?

To doskonałe narzędzie może być wykorzystywane na wiele sposobów, aby z łatwością zwiększyć sprzedaż i osiągnąć swoje cele. Przedstawiam niżej kilka z nich:

  • Korzystając z Crazy Egg możesz zmieniać „nieklikalne” elementy na „klikalne” i zwiększyć przychody przez dodanie linków do tych elementów, które mogą prowadzić do strony produktu lub niektórych stron partnerskich wraz z ID strony (kod SID), który jest stosowany do śledzenia sprzedaży. Na pewno zauważysz wzrost przychodów na koniec miesiąca, a gdy to zrobisz, nie zapomnij podziękować nam za ten genialny pomysł.
  • Analizuj, które strony są najczęściej odwiedzane na twojej witrynie i spróbuj wywrzeć nimi wrażenie na odwiedzających. Zmiana kreacji i dodawanie bardziej angażujących treści, może dać ci więcej klientów i zwiększyć sprzedaż.
  • Poznasz plusy i minusy nowego designu witryny. Po takiej zmianie możesz skorzystać z tej aplikacji, aby wykryć wszelkie niedociągnięcia i spróbować poprawić je tak, że będziesz miał jeszcze lepszą stronę, która wypracuje Ci większe przychody.
  • Dowiesz się, jakimi tematami odwiedzający są bardziej zainteresowani, by w przyszłości regularnie publikować podobne treści, by zyskać więcej odwiedzających, a tym samym wyższe wskaźnik konwersji i sprzedaż.
  • Dowiesz się, na które reklamy umieszczone w witrynie jest popyt i które mają więcej kliknięć. Następnie możesz je umieścić w takim miejscu, gdzie można je łatwo dostrzec. Naturalnie, te reklamy muszą być bardziej atrakcyjne i stąd ta popularność, ale teraz, dzięki ich lepszemu uwidocznieniu, będziesz miał dużo więcej kliknięć.
  • Śledź zachowania użytkowników na Twojej stronie z @crazyegg crazyegg.com/ #heatmap #scrollmap via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Pakiety i cennik

Crazy Egg oferuje pakiety do różnych przeznaczeń i z różną funkcjonalnością.
Podstawowy plan kosztuje $9 miesięcznie. Obejmuje on wszystkie typy raportów, a nawet obsługuje wiele domen, ale w jego skład nie wchodzi priorytetowa pomoc techniczna poprzez e-mail i telefon. Plan ten jest przeznaczony dla osób prowadzących niewielką stronę, ale niestety przewidziane są tylko rozliczenia roczne i wcześniejsze rezygnacja z usług nie wiąże się ze zwrotem pieniędzy za niewykorzystany okres. Ale całe szczęście do naszej dyspozycji oddano możliwość bezpłatnego 30-dniowego testowania aplikacji.
Są dostępne też inne pakiety – jeden, kosztujący $99 na miesiąc, dodatkowo zawiera priorytetowe wsparcie mailowe i telefoniczne, a tańszy – za $49 miesięcznie, oferuje tylko priorytetowe wsparcie e-mail.

Crazy Egg jest używany przez ponad 200 tysięcy firm i pomaga im zwiększać sprzedaż z wykorzystaniem najnowszych technologii w analityce śledzenia. Lista tych firm obejmuje wiele dużych marek, takich jak Etsy, eBay, Dell, Intel, Monster, Yahoo!, Skype i innych. Ich obecność gwarantuje dużą wiarygodność i efektywność usług świadczonych przez Crazy Egg.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie

  • Obserwuj nas



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij