9 narzędzi do monitorowania społecznościowego dla startupów

Opublikowany 20 kwietnia 2022 w Social media. Tagi: , .

Monitoring w serwisach społecznościowych polega na śledzeniu różnych sieci w celu zebrania informacji o swoim biznesie. Możesz to robić także po to, by dowiedzieć się, co ludzie mówią o tobie i twojej konkurencji. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w jaki sposób możesz wyprzedzić swoich rywali.

Do tego celu potrzebujesz odpowiednich narzędzi do monitorowania serwisów społecznościowych. Dzięki nim z łatwością dowiesz się więcej o swoim rynku docelowym i konkurencji.

nasłuch

W ten sam sposób narzędzia te pomagają w obsłudze klienta i zarządzaniu społecznością. Dzieje się tak dlatego, że monitorowanie serwisów społecznościowych umożliwia szybkie nawiązanie kontaktu z istniejącymi i kluczowymi klientami.

Na przykład, ktoś prosi na Twitterze o rekomendację mobilnej aplikacji bankowej. Gdybyś nie korzystał z narzędzia do monitoringu społecznościowego, nie mógłbyś włączyć się do rozmowy. Ta osoba i jej obserwatorzy nie natkną się na Twoją aplikację.

Ponadto, narzędzia do monitorowania społecznościowego pozwalają ci na następujące działania:

  • Ograniczenie ryzyka i przeciwdziałanie kryzysom marki. Narzędzie do monitoringu może pomóc ci zidentyfikować i zająć się wszelkimi negatywnymi odczuciami na temat twojego startupu, zanim dojdzie do ich eskalacji.
  • Szybko nawiązać kontakt z rynkiem docelowym. Kiedy możesz wskoczyć do rozmowy, możesz odpowiedzieć na pytania klientów lub zapewnić im wsparcie, gdy tego potrzebują. Możesz to zrobić, odfiltrowując komentarze i monitorując wszelkie wzmianki o tobie, twojej firmie i twoim produkcie.
  • Zdobywaj cenne informacje od swoich odbiorców. Oznacza to między innymi wiedzę o tym, co mówią o tobie, twojej firmie i twoich produktach. Ponadto możesz zrozumieć, co myślą o twojej konkurencji, by wiedzieć, gdzie wprowadzić ulepszenia.

Dlaczego monitoring mediów społecznościowych ma znaczenie dla Twojego biznesu?

Jeśli nie korzystasz z możliwości monitorowania platform społecznościowych, nie ułatwiasz sobie zbierania istotnych informacji dla swojego biznesu.

Jak mówi Michelle Dipp, liderka w dziedzinie inwestycji kapitałowych, “Monitoring społecznościowy pozwala ci trzymać rękę na pulsie. Dzięki temu możesz poznać opinie inwestorów na temat twojej konkurencji, dowiedzieć się, w jaki sposób rynek korzysta z aktualnej technologii istotnej dla twojego startupu i jakich ulepszeń oczekują.”

Oczywiście najlepiej byłoby, gdybyś wiedział, co mówią o tobie twoi docelowi klienci. Włączając w to cechy, które chcieliby zobaczyć w Twoich produktach lub usługach.

Jeżeli zależy ci na ich opinii, musisz przyjrzeć się swoim odkryciom z monitoringu społecznościowego. Oto, jak monitorowanie social mediów może ci pomóc:

  • Angażuje twoich klientów
  • Umożliwia zarządzanie kryzysami
  • Pozwala monitorować konkurencję
  • Wyszukuje punkty krytyczne
  • Pozwala znaleźć nowe perspektywy sprzedaży
  • Znajduje odpowiednich influencerów i sympatyków marki

9 najlepszych narzędzi do monitorowania społecznościowego dla założycieli startupów

Teraz, kiedy już wiesz, czym jest monitoring społecznościowy i jak może podnieść wartość twojej marki, oto najlepsze narzędzia, których możesz użyć w swoim startupie:

1. Brand24

Brand24

Brand24 oferuje kanał “Mentions”, w którym możesz dowiedzieć się, co inni ludzie mówią o twojej marce. Stamtąd możesz podejmować działania w czasie rzeczywistym, takie jak dołączanie do dyskusji online.

Inne funkcje obejmują wykres objętości dyskusji, który graficznie przedstawia wzmianki o Twojej marce. Dzięki temu możesz monitorować każdy wzrost liczby wzmianek o marce i dowiedzieć się, czy występuje jakiś problem.

Jest też dostępna pełna analiza wzmianek, która pozwala lepiej zrozumieć, kto mówi o Twojej marce w sieci. Inną funkcją, z której warto skorzystać, jest Influencer Score, dzięki której możesz wyszukać kluczowych liderów opinii w swojej niszy.

Dodatkowo Brand24 posiada Analizę Nastrojów. Ta funkcja pomoże Ci zobaczyć wzmianki o marce i wskazać, czy są one optymistyczne, negatywne czy neutralne.

2. Sprout Social

Sprout Social

Sprout Social zapewnia całościowe podejście do monitoringu społecznościowego. Jest to doskonałe narzędzie, z którego mogą korzystać marketerzy, którzy nie mają solidnej strategii w mediach społecznościowych.

Jego platforma ma różne cechy i funkcje. Idealna dla małych marek, Sprout Social pozwala na monitorowanie słów kluczowych. Dzięki temu możesz sprawdzić, kiedy ktoś wspomina w sieci o twoich docelowych słowach kluczowych.

3. Hootsuite Insights

Hootsuite

Podczas gdy Hootsuite jest przeznaczony do zarządzania mediami społecznościowymi, Hootsuite Insights służy do monitorowania mediów społecznościowych.

Umożliwia użytkownikom przeglądanie i reagowanie na posty, komentarze i wzmianki o marce na jednym pulpicie nawigacyjnym. Jego funkcjonalność pozwala też łatwo monitorować nastroje społeczne dotyczące Twojej marki. Inną możliwością jest filtrowanie wyników według płci, języka, lokalizacji i wielu innych kryteriów.

W ten sposób możesz się wiele dowiedzieć o swojej branży.

Narzędzie to pozwala także na łatwy dostęp do kanałów społecznościowych Twojej marki, dzięki czemu masz pewność, że pozostajesz na czele konkurencji.

4. Brandwatch

Brandwatch

To narzędzie do analizy mediów społecznościowych pozwala ci śledzić miliardy rozmów, które dzieją się w sieci. Mogą to być blogi, fora, filmy, Twitter, Facebook i inne.

Dzięki temu masz wgląd w nastroje konsumentów i influencerów, a także w trendy i postrzeganie rynku.

Brandwatch pozwala Ci również na tworzenie rozwiązań dla klientów poprzez śledzenie w czasie rzeczywistym, autentyczne spostrzeżenia na temat konsumentów oraz identyfikowanie istotnych influencerów w Twojej branży. Możesz też ustawić powiadomienia e-mailowe, dzięki którym będziesz wiedział, jakie rozmowy się toczą, żeby nie przegapić żadnej z nich.

Falcon.io

5. Falcon.io

Falcon.io ma komponent nasłuchujący, który wykracza poza kanały mediów społecznościowych. Monitoruje ponad dwa miliony źródeł online pod kątem słów kluczowych, a także wzmianek o marce.

Ma też doskonały interfejs, w którym metryki podawane są w łatwej do zrozumienia i prostej formie. Każde zapytanie jest traktowane jako “projekt nasłuchowy”, który ma swoją tablicę z różnymi metrykami związanymi z wyszukiwaniem.

6. Mention

Mention

To narzędzie koncentruje się na wyszukiwaniach w czasie rzeczywistym poprzez ustawianie powiadomień, które podają wyniki z ostatnich 24 godzin.

Mention pozwala Ci śledzić, co rynek mówi o Twojej firmie. Narzędzie to oferuje również wszechstronną analitykę dotyczącą Twojej branży.

Możesz również wyszukiwać influencerów na Instagramie i Twitterze za pomocą szybkiego wyszukiwania słów kluczowych. Ponadto możesz łatwo śledzić tych influencerów i importować ich do narzędzia CRM, którego używasz.

Dzięki centrum informacji Mention możesz tworzyć niestandardowe raporty związane z wydajnością treści. Obsługuje on również wszystkie podstawowe platformy mediów społecznościowych oraz blogi.

7. Awario

Awario

To stosunkowo nowe narzędzie pozwala na monitorowanie stron internetowych i mediów społecznościowych bez względu na wielkość firmy. Dzięki planom zaczynającym się od 29 dolarów miesięcznie oferuje ono wiele możliwości.

Możesz wykorzystać Awario do monitorowania wzmianek na temat swojej marki, konkurencji i branży. Co więcej, narzędzie umożliwia wyszukiwanie wszelkich plagiatów Twoich treści.

Lokalne marki nieposiadające linków wspominają, że możesz szybko zamienić je na linki i monitorować linki zwrotne swojej strony.

8. AgoraPulse

AgoraPulse

To narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi pozwala ci na następujące czynności:

  • zarządzanie wiadomościami w mediach społecznościowych
  • planowanie i publikowanie treści
  • identyfikowanie kluczowych influencerów w Twojej branży
  • monitorowanie platform mediów społecznościowych
  • otrzymywanie raportów w łatwym w użyciu pulpicie nawigacyjnym

Agorapulse obsługuje również wszystkie główne platformy mediów społecznościowych i jest wyposażony w bezpłatne narzędzia dodatkowe. Należą do nich AdsReport do raportowania reklam na Facebooku i Easy Advocacy do wspierania pracowników.

Buffer

9. Buffer

Narzędzie Buffer, zapewniające marketerom możliwość wielokanałowego zarządzania, pozwala na publikowanie treści i bezpośrednie reagowanie na odpowiedzi poprzez scentralizowany pulpit nawigacyjny.

Dzięki temu możesz szybko wyszukiwać treści, dołączać do ważnych rozmów o swojej marce, a nawet obserwować swoją konkurencję. Buffer ma też doskonałe funkcje raportowania i analizy oraz pozwala monitorować historie na Facebooku i Instagramie.
 

Jak najlepiej wykorzystać monitoring mediów społecznościowych

Wymienione powyżej narzędzia do monitorowania społecznościowego pozwolą ci poznać odczucia ludzi na temat twojego startupu i usług, które oferujesz. Dzięki temu będziesz miał wgląd w to, jak powinieneś promować swoje działania.

Ponadto narzędzia te mogą pomóc ci w pozyskiwaniu funduszy dla twojego startupu. Wynika to z faktu, że potencjalni inwestorzy mają swoje zdanie na temat startupów takich jak twój. Warto więc wiedzieć, o czym myślą, aby podjąć odpowiednie działania.

W ten sposób sprawisz, że Twój startup stanie się opłacalną inwestycją.


O Autorze

Wayne Gibbons

Wayne Gibbons jest dziennikarzem z Nowego Jorku, pracującym dla technologicznej firmy medialnej, która koncentruje się na startupach, biznesie i finansach. Pisze głównie o tym, jak założyciele mogą pozyskiwać fundusze na swoje startupy.

Komentarze zamknięte.

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij