MailTrap: testuj, ulepszaj, wysyłaj emaile

Opublikowany 4 lutego 2020 w Email Marketing. Tagi: , , .

Klienci stanowią najważniejszą część składową sukcesu każdej firmy. Najpopularniejszym sposobem komunikacji z nimi są maile – rozwiązanie zarówno profesjonalne, jak i powszechnie stosowane. Niezależnie od rozmiaru naszej firmy, e-maile są międzynarodowym środkiem komunikacji z klientem. To właśnie za ich pomocą można przekazywać informacje o nowych transakcjach, ofertach, produktach, a także odbierać od nich informacje zwrotne i przeprowadzać ankiety.

Jednak nasze starania mogą okazać się daremne, jeśli okaże się, że maile, które wysyłamy trafiają do spamu, gdzie nie mają szansy być dostrzeżone przez klienta. Przyczyn, dlaczego nasze wiadomości zostają zaklasyfikowane jako spam, może być wiele, a kiedy je poznamy, będzie nam łatwiej dotrzeć do naszych klientów. Aby tego dokonać, należy najpierw zdebugować maile przed ich rozesłaniem.

MailTrap

Mailtrap to narzędzie stworzone właśnie w tym celu. Aby poprawnie funkcjonować, firmy muszą wciąż wprowadzać odpowiednie zmiany i innowacje. Między innymi właśnie w zakresie sposobów komunikacji, bezpieczeństwa, łatwości obsługi i wielofunkcyjności. Dlatego zawsze należy być otwartym na nowości.

Lepiej dotrzeć późno, niż wylądować w spamie

Mailtrap jest narzędziem testującym dla serwerów mailingowych, stworzonym przez Railsware Products, Inc., firmę zajmującą się consultingiem i tworzeniem wysokiej klasy oprogramowania. Mailtrap jest narzędziem całkiem popularnym, gwarantującym bezpieczne dostarczanie wiadomości. Umożliwia testowanie, podgląd i udostępnianie maili dopiero powstających i tych pochodzących ze sztucznie stworzonego środowiska poprzez sztuczny serwer SMTP. Korzystając z Mailtrap mamy możliwość wykonywania testów na sucho, bez konieczności zaspamowywania prawdziwych klientów.

Narzędzie pozwala na podgląd powiadomień otrzymywanych przez klienta, edytowanie ich i ulepszenie, bez konieczności faktycznego ich wysyłania. Co więcej, pozwala także na wyświetlanie danych fikcyjnych, przesyłanie e-maili ze sztucznego środowiska na prawdziwą skrzynkę mailową, udostępnianie wersji demo, i wiele więcej. Mailtrap ma wiele do zaoferowania i uważane jest za must-have, jeśli zależy nam na skupieniu na sobie uwagi klientów i sprawowanie kontroli nad treściami, które do nich docierają.

Rzućmy okiem na funkcje Mailtrap

Mailtrap oferuje w pełni bezpieczne środowisko demo, wyposażone w liczne, innowacyjne funkcje. Wyposażone jest w niezawodne i atrakcyjne funkcje, które wciąż przyciągają wielu nowych użytkowników. Sprawdźmy, co Mailtrap ma nam do zaoferowania:

  • Analiza e-maili pod kątem spamu i czarnych list: To narzędzie weryfikuje naszą domenę i dzięki szeregowi zaleceń pomaga unikać filtrów spamowych.
  • Ochrona przed przypadkowym zaspamowaniem klientów: Pozwala na pełną analizę wiadomości i ulepszanie ich, aby skutecznie pozyskać klientów.
  • Liczne skrzynki mailowe na wielu serwerach.
  • Łatwość obsługi: Nauka korzystania z Mailtrap przebiega szybko i nie jest skomplikowana, co stanowi dużą zaletę na tle konkurencji.
  • Pomocne testy HTML: Można analizować i debugować poszczególne elementy wiadomości, aby mieć pewność, że wiadomość będzie doskonale dopasowana do wszystkich naszych najważniejszych klientów.
  • Łatwy dostęp i udostępnianie: Dzięki tej funkcji mamy możliwość udostępniania skrzynki członkom naszego zespołu, co ułatwia analizę i komunikację.
  • Możliwość przyporządkowania maili testowych do poszczególnych skrzynek pocztowych.
  • Bezpieczne i szyfrowane połączenie z serwerem Mailtrap.

MailTrap - zrzut ekranu

Jak to działa

Aby stworzyć środowisko Mailtrap wystarczy zaledwie kilka kroków:

  • Zarejestruj się i zaloguj na swoje konto Mailtrap, podając odpowiednie dane.
  • Pojawi się panel kontrolny o nazwie „My Inbox” [Moja Skrzynka Odbiorcza]. Zawiera on kilka opcji. Wybierz „demo inbox”.
  • Skopiuj i wklej kod konfiguracji z ustawień SMTP. Kiedy klikniesz „demo inbox”, zostaniesz automatycznie przekierowany do strony z ustawieniami.
  • Kiedy kod poprawnie się załaduje, będziesz mieć możliwość obejrzenia swoich próbnych e-maili skrzynce odbiorczej Mailtrap. Możesz wyświetlać wiadomości w lewym rogu ekranu, a pozostałe opcje będą widoczne po prawej stronie.

Aby jeszcze bliżej zapoznać się z narzędziem, przyjrzyjmy się technicznym aspektom jego działania i sposobie zbierania danych w tle:

  • Zbieranie wszystkich maili z lokalnych hostów, QA: To narzędzie działa jako faktyczny serwer SMTP. Oddziela e-maile demo od rzeczywistych, dzięki czemu żaden testowy e-mail nie ma możliwości wylądować w skrzynce odbiorczej klienta.
  • Rozdzielanie maili z różnych serwerów na konkretne skrzynki odbiorcze: Deweloperzy mają możliwość przypisać oddzienlą skrzynkę Mailtrap do każdego serwera. Dzięki temu maile z konkretnego serwera przechowywane są w przeznaczonej do tego skrzynce. Dzieje się tak za sprawą kodu konfiguracji. Ułatwia to testy i rozróżnianie e-maili testowych pochodzących z różnych serwerów.
  • Podgląd tego, jak renderowany jest e-mail w skrzynce Mailtrap: Użytkownicy i ich zespoły mogą w pełni polegać na tym narzędziu. Z jego pomocą mają możliwość śledzić dystrybucję e-maili, ustawienia powiadomień, zawartość maili. Nie ma tu miejsca na żadne błędy czy brak rozróżnienia pomiędzy sztucznymi a prawdziwymi e-mailami.

Zalety i wady

Oceny użytkowników jasno wskazują, że narzędzie jest wysoce satysfakcjonujące. Jednak jak powszechnie wiadomo, nic nigdy nie jest perfekcyjne w 100%, dlatego także i to narzędzie posiada swoje wady. Przyjrzyjmy się najbardziej atrakcyjnym i najbardziej rozczarowującym aspektom Mailtrap:

Zalety

  • Umożliwia deweloperom szybką iterację projektów maili, dokonywanie poprawek i napraw.
  • Pozwala na debugowanie e-maili na etapie ich tworzenia.

Wady

  • Proces weryfikacji podczas przekierowywania e-maili na „prawdziwe” adresy e-mail jest dość złożony.

Ostateczny werdykt

Firmy wybierają Mailtrap ze względu na jego funkcjonalność i niezawodność. Mimo licznej konkurencji na rynku, narzędzie to jest jednym z najwyżej ocenianych. Użytkownicy jednak mają mieszane opinie, jeśli chodzi o jego wydajność i wytrzymałość. Jest proste w obsłudze, co jest kluczowe, ponieważ pomaga to oszczędzić czas i wysiłek, który musielibyśmy poświęcić na zapoznawanie się z narzędziem i jego konfigurację. W skali 1-10 użytkownicy Mailtrap oceniają jego wydajność na 7.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron