Hostowane publiczne strony statusów – niezbędne dla każdego SaaS

Opublikowany 7 grudnia 2020 w Monitoring. Tagi: , .

Strony statusów znacznie się rozwinęły od czasu ich powstania. Obecnie są czymś znacznie ważniejszym niż tylko prostymi wskaźnikami. W dzisiejszych czasach stały się kluczowym aspektem dla firm stawiających na transparentność. W przypadku, gdy nie chcesz być zalewany e-mailami i telefonami od zaniepokojonych klientów w czasie planowanego przestoju, rozważ udostępnienie publicznej strony statusów.

Publiczna strona statusów jest po prostu stroną internetową, która pozwala użytkownikom końcowym być na bieżąco informowanym o aktualizacjach, planowanych pracach serwisowych lub opóźnieniach związanych z Twoją stroną. Pozwala nie tylko na przyjęcie podejścia zorientowanego na klienta, ale także zmniejszenie liczby zapytań o pomoc techniczną, budując tym samym poczucie lojalności i zaufania wśród klientów. Szczególnie, jeśli jesteś firmą SaaS, możesz nam wierzyć, że wizerunek Twojej marki, jej wartość i zaufanie wśród Twoich klientów ostatecznie wzrosną, jeśli będziesz miał publiczną stronę statusów.

strony statusów

Istnieje kilka świetnych stron statusów, a w tym artykule omówimy kilka ważnych aspektów z nimi związanych. Przedstawimy Ci również kilku spośród najlepszych niezależnych dostawców stron statusów, tak abyś Ty również mógł rozpocząć swoją przygodę z nimi.

Co sprawia, że strona statusów jest dobra?

Głównym celem strony statusowej jest poinformowanie użytkowników o wszelkich działaniach, które mogą zakłócać działanie usług. Aby efektywnie to robić, muszą być spełnione pewne parametry. Omówmy pokrótce najważniejsze aspekty dobrej strony statusów.

Skutecznie promuje transparentność firmy wśród użytkowników końcowych

Nadrzędnym celem większości organizacji jest zapewnienie braku luki komunikacyjnej z ich klientami. Użytkownicy końcowi powinni być w stanie szybko zrozumieć, co dzieje się z usługami lub czy coś jest nie tak po ich stronie. Tak więc, jeśli twoja strona statusu jest raczej skomplikowana, może to doprowadzić do pogłębienia luki komunikacyjnej i należy przejść na sprawniejszą, łatwiejszą do śledzenia stronę.

Musi mieć okresową komunikację pisemną na stronie

Publiczna strona statusów ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko status usługi. Może to być kompletna platforma komunikacyjna, dzięki której użytkownicy końcowi będą na bieżąco informowani o każdym szczególe, zarówno tym dobrym, jak i złym.

Nie powinna drążyć danych nieistotnych dla użytkowników

Niektóre strony statusu często zawodzą klientów, ponieważ zasypują ich nadmiarem informacji. Może to być pomocne dla Ciebie, ale dezorientujące dla Twoich użytkowników. Awaria nie powinna przytłaczać użytkowników końcowych nieistotnymi danymi, które nie są dla nich użyteczne.

Powinna zawierać dane poawaryjne

Jeśli chcesz zwiększyć przejrzystość, powinieneś rozważyć stworzenie publicznej strony statusu z adnotacjami i aktualizacjami po zdarzeniu. Może to być pomocne w razie, gdyby coś poszło nie tak z aktualnymi danymi. Mogłoby to również być korzystne dla poprawy widoczności i budowania zaufania klientów.

Posiada metryki informacyjne

Często przedsiębiorstwa odnoszą korzyści z włączenia metryki do stron statusowych, które mogą przewidzieć analizę wydajności w czasie rzeczywistym. Te historyczne informacje mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży, pokazując różne wskaźniki techniczne dla Twoich usług.

Publiczne strony statusów w Super Monitoringu

Biorąc pod uwagę tak wiele rzeczy wymagających rozważenia, stworzenie doskonałej strony statusów lub uzyskanie jej od kogoś innego może wiązać się z dużym nakładem czasu. Również, uwzględniając zbyt wiele danych, może nawet osłabić główny cel strony statusów. Radzimy pozostawić to ekspertom.

W Super Monitoring otrzymasz nie tylko najlepsze strony statusów stworzone dla Ciebie, ale również oferujemy wiele opłacalnych rozwiązań opracowanych specjalnie dla Twojej organizacji. Ponadto, co najlepsze, możesz dostosować swoje strony statusów do własnych potrzeb i w pełni spersonalizować ich działanie.

Super Monitoring - screenshot

Oto szybki przegląd najważniejszych korzyści, jakie można uzyskać dzięki współpracy z nami.

  • Nielimitowana liczba stron statusów dla każdego konta: Twoje konto jest wyposażone w nieograniczoną liczbę stron statusów, które mogą uratować działanie wielu firmom. Tak więc nie musisz śledzić, ile stron już u nas stworzyłeś, a tym samym nie musisz filtrować priorytetów swoich potrzeb. Wystarczy, że kupisz plan abonamentowy, który najlepiej odpowiada twoim potrzebom, dzięki czemu będziesz mógł utworzyć wiele publicznych stron statusów bez konieczności dopłacania jakichkolwiek dodatkowych kwot.
  • Możliwość szczegółowej kontroli ustawień: Każda firma jest wyjątkowa, a i takie też powinny być strony statusów. Z nami zyskujesz pełną swobodę w kształtowaniu swoich stron statusów dzięki naszej funkcji budowania stron, dostosowanej do potrzeb klienta. Otrzymujesz pełną kontrolę nad różnymi elementami, takimi jak kolory, stylistyka i wygląd. Dodatkowo, są one budowane dla wszystkich typów urządzeń, z eleganckim wyglądem i bogactwem funkcji.
  • Wykresy dostępności i czasów odpowiedzi: Dzięki naszym stronom statusów otrzymujesz wszystkie dane historyczne w postaci wykresów czasowych. Umożliwia to pomiar całkowitej dostępności dla każdej usługi lub pojedynczego elementu aplikacji. Zostanie wyświetlona strona z raportami SLA w czasie rzeczywistym, która oceni ogólną dostępność serwisu i poszczególnych komponentów.
  • Opcjonalnie podstrony ze szczegółami wybranego testu: Ta funkcja pozwoli na przekazanie klientom dodatkowych informacji na temat wybranych testów. Po włączeniu tej funkcji, po kliknięciu przez użytkownika na wybrany test, klient zostanie przekierowany na podstronę ze szczegółami dotyczącymi danego testu.
  • Branding: Własny CSS ma ogromny potencjał dla organizacji, które chcą dodać osobisty akcent do swoich stron statusów. Można nawet sprawić, by wyglądały one jak kolejne podstrony Twojej witryny lub aplikacji.
  • Własna poddomena lub nawet domena: Nie wszystkie organizacje są zadowolone z domyślnej domeny strony statusów, które otrzymują w przypadku większości serwisów. Jednak u nas masz pełną swobodę w doborze i dodaniu domeny do strony statusów.
  • Własne nazwy statusów: Możesz dostosować nazwy statusów zgodnie z terminologią swoich usług, która będzie najlepiej odpowiadała Twojej działalności.
  • Komunikaty o incydentach: Masz również swobodę publikowania komunikatów o incydentach zgodnie z twoim systemem monitorowania. Jest to całkiem pomocne, w celu uniknięcia kłopotów w przypadku przerwy w świadczeniu usług.

10 najlepszych dostawców niezależnych stron statusów

Nawet jeśli stworzyłeś swoją idealną stronę statusów, jej wdrożenie i hosting to zupełnie inna sprawa. Może się to wydawać proste, ale istnieje kilka technicznych terminów, które należy wziąć pod uwagę. Często najlepszym rozwiązaniem jest przekazanie hostingu swoich stron statusów profesjonalistom.

Dla Twojej wygody przygotowaliśmy listę dziesięciu najlepszych usług hostingowych dla niezależnych stron statusów:

1. Statuspage

Statuspage

Jest to jedno z najlepszych rozwiązań opartych na SaaS stosowanych przez największe firmy, takie jak Dropbox, Reddit, Cloudflare i Square, by wymienić tylko kilka. Umożliwia nie tylko ograniczenie do minimum zapytań o pomoc techniczną i zgłoszeń, ale także umożliwia bezpośrednie zarządzanie subskrybentami i wysyłanie spójnej komunikacji za pomocą wielu różnych kanałów, takich jak poczta elektroniczna, wiadomości tekstowe i wiele innych. Ponadto, z tym rozwiązaniem zyskujesz pewność firmy Atlassian, a to oznacza więcej zabezpieczeń i opcji zarządzania użytkownikami, takich jak uprawnienia użytkowników i integracja oprogramowania Jira. Jeśli szukasz skutecznego systemu zarządzania incydentami dla swojej firmy, Atlassian Statuspage jest najlepszym rozwiązaniem.

Statuspage - zrzut ekranu
Status.io - zrzut ekranu

2. Status.io

Status.io

Status.io kompletna platforma do zarządzania statusami, zbudowana z prostych, ale bogatych w funkcje stron statusów, zapewniająca w pełni elastyczny proces zarządzania zdarzeniami. Co więcej, możesz modyfikować swoje strony statusów zgodnie z upodobaniami Twojej marki i dodawać do nich indywidualne elementy. Możesz śledzić incydenty, planować harmonogram prac serwisowych i nadawać powiadomienia, aby wszyscy byli na bieżąco podczas przestojów. Ponadto, Status.io używają łatwo dostępnej infrastruktury, aby zapewnić, że strona statusów jest online i działa prawidłowo nawet wtedy, gdy system nie jest zainstalowany. Setki firm powierzyły portalowi Status.io większą transparentność wobec swoich klientów.

3. Sorry

Sorryapp

Już nigdy nie będziesz przepraszał za przestój w pracy serwisu, gdy zlecisz wykonanie swoich stron statusów z Sorry. Ten serwis ma na celu dostarczanie najnowszych aktualizacji o najwyższym priorytecie na Twojej stronie statusowej. Dzięki unikalnemu oznaczeniu marki za pomocą jednego kliknięcia możesz z łatwością wybierać ikony, logo, tła i kolory. Daje Ci pełną swobodę w personalizowaniu tekstów strony, aby podkreślić Twoją markę. Ponadto, składa się z solidnej infrastruktury, która izoluje Twoją stronę statusu od innych stron internetowych i nadaje jej unikalną tożsamość. Obsługa wielu języków sprawia, że jest to jeden z niewielu dostawców rozwiązań o zasięgu globalnym. Posiada również certyfikat SSL, REST API i analitykę dla lepszego wglądu.

Sorryapp - zrzut ekranu
Instatus - zrzut ekranu

4. Instatus

Instatus

Jest to stosunkowo niedrogie i wydajne narzędzie do zarządzania incydentami. Instatus jest wyposażony w szereg funkcji, w tym powiadomienia SMS, powiadomienia e-mail, GrapgQL, automatyczny SSL, indywidualny kod HTML i wiele innych. Z Instatusem, będziesz w stanie odbudować to dawno utracone zaufanie swoich klientów dzięki skutecznej komunikacji w sprawie przestojów i innych incydentów. Ponadto, w przypadku takich funkcji jak powiadamianie, które wiążą się z bezpośrednią interakcją, nie ma żadnych ograniczeń co do bazy klientów.

5. PageFate

PageFate

Jest to strona statusów o otwartym kodzie źródłowym i narzędzie do zarządzania incydentami dla API i usług serwisowych. Dzięki przyjaznemu dla użytkownika wyglądowi, PageFate posiada również dwuczynnikowe uwierzytelnianie za pośrednictwem Google lub Github dla zwiększenia bezpieczeństwa. Poza problemami z serwerem, rozwiązuje również problemy z DDoS lub błędami i zapobiega napływowi wiadomości na temat pomocy technicznej, pozwalając Twoim klientom na przeglądanie bieżących incydentów i otrzymywanie aktualizacji we własnym zakresie. Z PageFate, możesz stać się przykładem świetnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zamieniając czas pracy w impuls do doskonałości.

PageFate - zrzut ekranu
Status Entry - zrzut ekranu

6. StatusEntry

Status Entry

Przystępna cenowo wersja hostowanych stron statusu dla API, SaaS i firm internetowych, StatusEntry doskonale rozumie znaczenie dostępności w procesie podejmowania decyzji. Dlatego też projekt ma na celu pokazanie potencjalnym klientom historii dostępności usług i zapewnienie im możliwości monitorowania incydentów. StatusEntry nie tylko informuje użytkowników o wystąpieniu incydentów, ale także komunikuje się z nimi, gdy Twoje usługi przestają działać. Jest to rozwiązanie łatwe w użyciu i oparte na otwartym kodzie źródłowym.

7. StatusKit

StatusKit

Znany dostawca stron statusów, Statuskit posiada niepowtarzalną funkcję, która pozwala klientom na subskrypcję strony statusów za pośrednictwem poczty elektronicznej, Feed, Webhook lub Facebook Messenger. Statuskit wspiera również korzystanie z własnego klucza APL Mailgun. Jego koncepcja jest bardziej zorientowana na potrzeby klienta niż zautomatyzowane aktualizacje statusów, jak w przypadku innych rozwiązań. Prosty, przejrzysty raport o statusie sprzyja lepszej komunikacji dla Twoich usług.

StatusKit - zrzut ekranu
StatusHub

8. StatusHub

StatusHub

StatusHub, przeznaczony głównie do komunikacji w zakresie incydentów i zakłóceń systemów informatycznych, skutecznie rozwiązuje problemy związane z komunikacją z klientami i zmniejsza ich wpływ na działalność firmy. Ponadto, dzięki samoobsługowemu interfejsowi, klienci mogą wybrać, w jaki sposób chcą otrzymywać automatyczne powiadomienia poprzez e-mail, SMS, Twitter, Slack, Microsoft Teams, itp. Będziesz mógł budować zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne węzły do komunikacji problemów, zarówno tych spodziewanych, jak i nieoczekiwanych. Jeśli szukasz rozwiązania, które odciąży zespół wsparcia technicznego, StatusHub z łatwością pozwoli Ci to osiągnąć.

9. Cachet

Cachet

Kolejne narzędzie statusów typu open-source, Cachet wykorzystuje JSON API do skutecznej komunikacji przestojów i innych działań serwisowych. Wyposażony w elegancki i łatwy w obsłudze pulpit, pozwala na szybką manualną aktualizację matryc dotyczących czasu pracy URL, błędów i opóźnień itp. Jedną z korzyści, których nie znajdziesz nigdzie indziej, jest możliwość opublikowania zaplanowanej pracy serwisowej w interfejsie urzytkownika, który ma postać osi czasu. Ponadto, jest on oparty na PHP, dzięki czemu można wyświetlić na VM z LEMP lub LEMP, lub przejść do hostingu PHP, np. A2 lub Cloudways. Możesz to wszystko wypróbować, korzystając z opcji demo na żywo dostępnej na ich oficjalnej stronie internetowej.

Cachet - zrzut ekranu
Stayusfy - zrzut ekranu

10. Statusfy

Statusfy

Ten system stron statusów jest całkowicie darmowy i łatwy w użyciu. Korzystając ze Statusfy możesz efektywnie zapisywać incydenty za pomocą programu Markdown i generować zawartość HTML. Niektóre z funkcji zawierają również raporty, definicję systemu, elastyczność hostingu i dodatkowo wsparcie dla PWA. Bez problemu uruchomisz go za pomocą Google Analytics i układów responsywnych. W zestawie znajduje się również obsługa wielu języków i możliwość łatwego dostosowania do wymagań Twojej marki.

Podsumowanie

Publiczne strony statusów stanowią obecnie dla użytkowników końcowych narzędzie dostępu do działań zespołu. Firmy z zdefiniowanymi stronami statusów dbają o swoich użytkowników, budując pewną przejrzystość, jednocześnie łagodząc frustrację i oferując wsparcie. Zatem firmy, które chcą skupić się na zarządzaniu incydentami i automatyzacji, powinny umieścić strony statusowe na swojej liście zadań do wykonania. Z pewnością zauważą ogromny plus w postaci zadowolenia klientów i redukcji wydatków.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij