8 anglojęzycznych kanałów SEO na YouTube, które warto śledzić

Opublikowany 29 czerwca 2023 w Zasoby. Tagi: , , , .

Miliony ludzi codziennie ogląda filmy na YouTube, aby się zabawić lub nauczyć czegoś. Nie możesz sobie wyobrazić, ilu marketerów, analityków danych i projektantów rozpoczęło swoją karierę właśnie dzięki tej platformie. I Ty też możesz.

oglądanie video

Wybraliśmy dla Ciebie 8 kanałów SEO na YouTube, które prowadzą liderzy branży. Bez względu na Twój poziom wiedzy, na pewno zdobędziesz nowe umiejętności i nauczysz się kilku sztuczek optymalizacji, począwszy od wyszukiwania uszkodzonych i złośliwych linków przy użyciu narzędzi takich jak Dr Link Check, aż po przeprowadzanie regularnych audytów. Miłego oglądania!

1. Neil Patel

Neil Patel

Subskrybenci: 1 160 000+
Filmy: 1 200
Data rejestracji: sierpień 2011

Forbes nazywa Neila Patela jednym z dziesięciu najlepszych marketerów, a Wall Street Journal – najważniejszym influencerem w Internecie. Jest współwłaścicielem Neil Patel Digital i Crazy Egg oraz autorem bestsellerów według New York Times. A najlepsze jest to, że każdy może czerpać z jego wiedzy i doświadczenia zupełnie za darmo. Na kanale YouTube Neila Patela znajdziesz krótkie, ale informacyjne filmy na temat SEO, przedsiębiorczości online i marketingu cyfrowego, takie jak:

  • Sztuczki SEO, których warto spróbować już dziś;
  • Jak korzystać z reklam na TikToku;
  • Poza granicami sztucznej inteligencji;
  • Moje 7 ulubione strategie SEO.

Na kanale wszystkie filmy są podzielone na dwie kategorie: dla początkujących i dla ekspertów. Następnie są one grupowane w playlisty. To, co lubimy w przypadku Neila Patela, to to, że wszystkie jego filmy są urozmaicone przykładami i można je od razu przetestować w praktyce.

2. Ahrefs

Ahrefs TV

Subskrybenci: 412 000+
Filmy: 282
Data rejestracji: sierpień 2015

Jeśli już zaistniałeś w branży, możliwe, że słyszałeś o narzędziu Ahrefs – kompleksowym zestawie narzędzi SEO, które pomagają uzyskać wyższą pozycję i większy ruch na stronie. Dodatkowo, posiadają oni kanał na YouTube, na którym prezentowane są praktyczne triki i porady dotyczące optymalizacji. Na przykład, taktyki budowania linków, copywriting SEO, SaaS SEO i planowanie słów kluczowych. Ahrefs oferuje nawet pełny kurs SEO, który nie ustępuje płatnym programom i bootcampom. Wszystkie filmy są podzielone na różne kategorie i tematy dla łatwiejszego wyszukiwania i zrozumienia.

Na kanale znajdziesz eksperymenty i studia przypadków, które pomogą poprawić Twoją stronę internetową i zdobyć nowe pomysły. Są filmy dla początkujących i ekspertów, dzięki czemu zawsze możesz poszerzać swoje umiejętności i sztuczki w swoim arsenale, niezależnie od swojego poziomu umiejętności.

3. Backlinko

Backlinko

Subskrybenci: 520 000+
Filmy: 56
Data rejestracji: styczeń 2013

Backlinko to popularne źródło szkoleń z zakresu SEO i strategii budowania linków założone przez Briana Deana. Po pięciu nieudanych biznesach internetowych, założył w 2012 roku blog o finansach osobistych, który odniósł sukces. Z czasem Brian Dean odnalazł swoje powołanie w nauczaniu i stworzył osobny kanał Backlinko na YouTube.

Chociaż liczba filmów jest dość ograniczona, wszystkie dotyczą sprawdzonych strategii SEO, budowania linków i marketingu treści, które pomagają w rozwoju biznesów. To, co uwielbiamy w przypadku Backlinko, to to, że wszystkie filmy są poparte przykładami z życia wziętymi i studiami przypadków. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z tego bloga, zalecamy rozpoczęcie od filmów takich jak “Zaawansowany samouczek z SEO: Kroki po kroku” i “Lista kontrolna SEO – Jak zdobyć więcej organicznego ruchu”.

4. Moz

Moz

Subskrybenci: 88 500+
Filmy: 819
Data rejestracji: maj 2012

Moz rozpoczęło swoją działalność jako dostawca oprogramowania typu SaaS w 2004 roku, ale szybko się rozrosło i teraz obejmuje takie obszary jak SEO, CRO, PPC, prowadzenie blogów i inne cyfrowe kierunki. Jest to oprogramowanie do analizy marketingowej dla optymalizacji wyszukiwarek, linków, mediów społecznościowych i marek. Moz posiada popularny kanał na YouTube, który informuje i edukuje entuzjastów i ekspertów z branży. Jest to dynamiczna społeczność marketingowa z bezpłatnymi materiałami do nauki i samouczkami, które są łatwe do zrozumienia i zastosowania.

Wyróżniającą cechą tego kanału jest Whiteboard Friday, podczas którego prelegent omawia szczegółowo konkretny temat. Na przykład, SEO i dostępność, pomiar budowania linków oraz 5 zaskakujących wyników testów SEO.

5. Google Search Central

Google Search Central

Subskrybenci: 506 000+
Filmy: 1 800
Data rejestracji: styczeń 2009

Kolejnym popularnym kanałem, który nie mogliśmy pominąć w naszym artykule, jest Google Search Central. Dawniej znany jako Google Webmasters, ten kanał dostarcza informacji i narzędzi, które pomagają zrozumieć i wykorzystywać Wyszukiwarkę Google. Google Search Central regularnie publikuje treści dotyczące najlepszych praktyk SEO, samouczki dotyczące różnych produktów Google i wiele więcej. Znajdują się tam również regularne wywiady z profesjonalistami branżowymi, odcinki podcastów i pytania i odpowiedzi na często zadawane pytania. Obecnie najpopularniejsze filmy to:

  • Eksporty masowe danych: tabele i wskazówki;
  • Usuwanie danych prawnych z produktów Google;
  • Wprowadzenie do Google Custom Search;
  • Szkolenie z Narzędzi Wyszukiwania;
  • Narzędzia do inspekcji adresów URL.

Występuje także regularna rubryka o nazwie Ask Googlebot, w której John Mueller, rzecznik Google ds. Wyszukiwania, odpowiada na różne pytania dotyczące SEO od użytkowników Twittera.

\

6. SEMrush

Semrush

Subskrybenci: 155 000+
Filmy: 513
Data rejestracji: kwiecień 2014

Semrush to jedna z najpopularniejszych platform, która pomaga firmom osiągnąć kolejny poziom. Działająca od ponad 14 lat, Semrush działa w 143 krajach i już pomogła 10 milionom użytkowników. Oferuje liczne narzędzia do badania rynku, generowania ruchu organicznego, zarządzania treścią, reklamy i wiele więcej. Oprócz webinariów, blogów i Centrum Pomocy, Semrush ma kanał na YouTube dla marketerów, copywriterów, specjalistów SEO i wszystkich zainteresowanych reklamą cyfrową i promocją. Oto kilka z najpopularniejszych filmów na kanale Semrush:

  • Jak osiągnąć sukces w content marketingu;
  • Jak skutecznie mierzyć kampanie marketingowe;
  • Wyjaśnienie czynników wpływających na lokalne pozycjonowanie;
  • Zanurz się w zagadnienia SEO na stronie.

Większość filmów trwa od 5 do 10 minut, dzięki czemu otrzymujesz tylko kluczowe informacje i narzędzia, bez teorii i zbędnego dłużenia.

7. Ranking Academy

Ranking Academy

Subskrybenci: 235 000+
Filmy: 269
Data rejestracji: czerwiec 2015

Ranking Academy została założona przez Luc Duranda, guru cyfrowego świata posiadającego szeroki zakres umiejętności – od marketingu online po tworzenie stron internetowych. Luc uczy jednostek i przedsiębiorców, jak rosnąć nawet przy ograniczonym czasie i budżecie na tym kanale YouTube. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów z rzeszą lojalnych obserwujących.

Chociaż większość filmów w Ranking Academy dotyczy pozycjonowania (niespodzianka, niespodzianka!), Luc również porusza szereg innych tematów:

  • Jak stworzyć stronę firmową na Facebooku;
  • Podręcznik początkującego użytkownika Google Analytics;
  • Jak usunąć fałszywą recenzję na Google;
  • Jak korzystać z Canvy;
  • Samouczek WiX dla początkujących.

W Ranking Academy wszystkie filmy są podzielone na playlisty, dzięki czemu możesz opanować konkretny temat od podstaw do zaawansowanego poziomu.

8. Matt Diggity

Matt Diggity

Subskrybenci: 119 000+
Filmy: 231
Data rejestracji: listopad 2015

Choć kanał Matt Diggity jest mniejszy niż większość wpisów na naszej liście, zasługuje na twoją uwagę. Od 2009 roku zajmuje się optymalizacją pod wyszukiwarki i pomógł tysiącom firm pokonać wyzwania i podnieść swoje strony internetowe na wyższy poziom. Matt jest założycielem i twórczym umysłem takich projektów jak LeadSpring, the Affiliate Lab i Chiang Mai SEO.

Na swoim kanale YouTube Matt dzieli się skutecznymi technikami SEO, opartymi na rzeczywistych wynikach testów. Bez teorii i nudnych wykładów. Jego najpopularniejsze filmy to:

  • Top 5 wskazówek SEO: najlepsze praktyki i zalecenia;
  • Jak GPT zmienił na zawsze SEO;
  • Jak zarobić 1000 dolarów miesięcznie dzięki marketingowi afiliacyjnemu;
  • Autorytet w konkretnej dziedzinie zmienia zasady gry;
  • Studium przypadku SEO: wzrost ruchu na stronie o 3012%.

Podsumowanie

Jak widzisz, liczne kanały na YouTube mogą dosłownie codziennie wzmocnić twoje umiejętności SEO. Dzięki nim możesz również nauczyć się marketingu cyfrowego, afiliacyjnego, projektowania i innych umiejętności, które łatwo można zamienić na zarobek. Który kanał najbardziej ci się podobał? Podziel się swoimi myślami i ulubionymi kanałami w komentarzach.


O Autorze

Maria Woodward

Maria Woodward to menedżerka ds. marketingu cyfrowego z ponad 5-letnim doświadczeniem w tworzeniu treści. W wolnym czasie Maria studiuje SEO i SMM, aby zdobywać nowe umiejętności i pomagać swojej firmie w rozwoju.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron