SEMrush – Twoje kompleksowe narzędzie SEO

Opublikowany 8 lipca 2021 w SEO/SEM. Tagi: .

W obecnej erze technologii cyfrowych, nadążanie za trendami rynkowymi jest celem, który firma musi osiągnąć, aby pozostać na szczycie. Stworzenie solidnego wizerunku marki w Internecie odgrywa tutaj kluczową rolę, a do tego niezbędne są dedykowane działania SEO. Przygotowanie odpowiednich słów kluczowych, które mogą skierować ruch na Twoje strony internetowe może przynieść ogromne korzyści w zdobyciu szerokiej bazy klientów.

A co, jeśli powiem Ci, że zamiast robić to wszystko ręcznie, możesz zdać się na zautomatyzowane narzędzie, które samo się tym zajmie? Tutaj właśnie wkracza SEMrush.

SEMrush

SEMrush umożliwia śledzenie strategii promocyjnych i strategicznych formuł Twoich rywali, a także planowanie Twoich działań SEO za Ciebie. Po przeprowadzeniu pełnej analizy rynku, narzędzie to w niezwykle efektywny sposób pokazuje nie tylko dokładne, analogiczne słowa kluczowe, które powinieneś wykorzystać w swoich strategiach SEO, ale także pomaga w realizacji wielu zadań, takich jak SMM, PPC, wyszukiwanie słów kluczowych, a nawet zarządzanie kampaniami.

SEMrush – Idealny specjalista od słów kluczowych

SEMrush to narzędzie, które w pojedynkę wykona za Ciebie całą pracę. Program przeprowadza dokładną analizę słów kluczowych związanych z Twoją działalnością, śledzi strategie przyjęte przez Twoich rywali, przeprowadza audyt SEO Twojego bloga i śledzi możliwości linkowania zwrotnego – wszystko za pomocą jednego interfejsu. Narzędzie jest niezwykle przydatne zarówno dla dużych, jak i małych firm. Do uruchomienia serwisu wystarczy wprowadzić nazwę swojej strony i strony konkurencji, którą chcesz przeanalizować, a następnie wygenerować swoją pozycję (w porównaniu do tej drugiej) na podstawie dostępnych słów kluczowych. Możesz również ręcznie wprowadzić wybrane przez siebie słowa kluczowe.

SEMrush to kompleksowy pakiet sam w sobie. Jest wyposażony w różne specjalistyczne zestawy narzędzi, które sprostają wszystkim Twoim potrzebom. Oto krótkie zestawienie kilku z nich:

  • Zestaw narzędzi SEO: Tutaj znajdziesz rozwiązania począwszy od analizy konkurencji i badania słów kluczowych, aż po poprawę profilu linków zwrotnych i przeprowadzenie szczegółowego audytu strony internetowej.
  • Zestaw narzędzi do marketingu treści: Uwzględnia tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, dzięki którym możesz zwiększyć ruch na swojej stronie.
  • Zestaw narzędzi reklamowych: Oferuje Ci wiele wskazówek i narzędzi, które mogą przydać się podczas tworzenia doskonałej kampanii.
  • Zestaw narzędzi do mediów społecznościowych: Ułatwia zapoznanie się ze strategiami, wykorzystywanymi przez rywali do interakcji z odbiorcami, a to z kolei pomaga lepiej je zrozumieć i w razie potrzeby przyjąć te same lub lepsze strategie.

Raport domen i analiz SEMrush pomaga uzyskać widok z góry na organiczną i płatną strategię wyszukiwania domeny. Poza tym, otrzymujesz również dostęp do szeregu informacji o różnych zarejestrowanych wcześniej domenach, subdomenach i adresach URL, które pomogą Ci lepiej zrozumieć rozmaite plany działania podejmowane przez Twoich rywali lub idoli.

Narzędzie pomaga również analizować i poznawać strategię SEO dowolnej wybranej strony internetowej. Jest to możliwe dzięki solidnym danym o ścieżkach kliknięć opartych na interakcji w czasie rzeczywistym z milionami konsumentów. Co więcej, pozwala ono również śledzić źródła ruchu odbiorców i ich położenie geograficzne.

SEMrush - zrzut ekranu 1

Jak to działa?

Poniżej wymienione są kolejne kroki, które warto wykonać, aby efektywnie korzystać z SEMrush:

1. Konfiguracja konta

Możesz bez problemu utworzyć konto SEMrush za pomocą swoich danych uwierzytelniających Google, po czym konieczne będzie podanie danych karty płatniczej, aby móc skorzystać z 7-dniowego bezpłatnego okresu próbnego lub zakupić jeden z trzech planów (pro, guru lub biznes).

  1. Rozpocznij projekt
    Po zarejestrowaniu się, kolejnym krokiem jest rozpoczęcie monitorowania bieżącej widoczności witryny. W oknie konfiguracji projektu możesz podać szczegóły dotyczące docelowej witryny.
  2. Skorzystaj z funkcji śledzenia pozycji
    Możesz użyć śledzenia pozycji, aby mieć oko na wybrane docelowe słowa kluczowe dla swojej kampanii. Po zakończeniu kampanii SEO z łatwością określisz, jak zwiększyła się widoczność Twojej witryny.
  3. Poszukaj pomysłów na SEO na stronie za pomocą narzędzia on page SEO checker
    Narzędzie on-page SEO checker tworzy listę docelowych słów kluczowych wraz z listą stron Twojej witryny. To z kolei pomaga w późniejszym skanowaniu każdej strony pod kątem docelowych słów kluczowych.

2. Odkryj i oceń swoich rywali

Po wprowadzeniu domeny w pasku wyszukiwania i zsumowaniu raportów organicznych konkurentów badań, z łatwością znajdziesz informacje o dokładnej liczbie domen konkurujących w Twojej branży dla konkretnego docelowego słowa kluczowego.

3. Magiczne narzędzie słów kluczowych

Zgodnie ze słowami kluczowymi, które znajdziesz w poprzednim kroku, możesz zmienić swoje istniejące strategie, aby poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarkach i zwiększyć na niej ruch. Kluczową rolę odgrywają tu słowa kluczowe, które SEMrush podpowiada, aby poprawić treści na Twojej stronie.

4. Twórz treści zgodnie z rankingiem

Wraz z poprawą SEO, należy zaktualizować również treści na Twojej stronie. Szablon treści SEO w narzędziu udostępnia gotowy szkic, do którego wystarczy wpisać docelowe słowo kluczowe i lokalizację strony internetowej, aby SEMrush wygenerował automatyczną treść, którą później można ulepszyć.

5. Bezproblemowe tworzenie raportów

W celu przejrzenia i przeanalizowania raportów z działań SEO, wystarczy przejść do zakładki Moje raporty w sekcji Projekt i analizy i wyeksportować raport do formatu PDF. Dodawanie bloków tekstowych i obrazów może dodatkowo pomóc w nadaniu raportowi indywidualnego charakteru.

SEMrush - zrzut ekranu 2

Ocena SEMrush

Jak każde inne oprogramowanie, SEMrush ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Chociaż narzędzie oferuje ponad 30 funkcji do wykorzystania, ma pewne wady, które mogą utrudnić płynny przebieg analizy.

Co nam się podoba

  • Ogromna baza informacji: Narzędzie do słów kluczowych udostępnia do Twojej dyspozycji ponad 7 miliardów słów kluczowych. Udostępnia również bazy danych obejmujące ponad 118 krajów.
  • Analiza linków zwrotnych: Narzędzie zbiera i na bieżąco dodaje linki zwrotne dla wszystkich domen, a nawet po pewnym czasie wyświetla je publicznie. Dzięki temu otrzymujesz dokładną ocenę konkretnej strony internetowej.

Co nam się nie podoba

  • Liczba użytkowników: W tym samym czasie tylko 1 użytkownik może zalogować się do konkretnego konta i planu, co może okazać się całkiem nieekonomiczne dla agencji, które potrzebują wielu osób pracujących nad strategiami SEO tej samej strony internetowej.
  • Przechowywanie danych wyszukiwania: Naszym zdaniem, gdyby SEMrush przechowywał konkretny adres URL, który już raz został odwiedzony, pomogłoby to użytkownikom śledzić strony, które ich interesują, a nie te, które mają największy ruch lub najlepsze słowa kluczowe.

Ostateczny werdykt

SEMrush jest całkiem przydatnym narzędziem dla kogoś, kto chce dokładnie zapoznać się z rankingiem i wydajnością danej strony w wyszukiwarkach. Zestawy narzędzi, które oferuje to oprogramowanie, są również bardzo praktyczne przy rozpoczynaniu kompleksowej kampanii SEO. Naszym zdaniem, jest to jedno z najlepszych narzędzi SEO dostępnych na rynku, jednak dla niektórych użytkowników może okazać się nieco kosztowne.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Przeczytaj poprzedni wpis:
Pulno
Pulno – idealne narzędzie do oceny stron internetowych

Pulno jest zdolne do przeprowadzania bardzo dokładnych audytów stron internetowych, które są uzupełniane kompleksowymi raportami. Raporty te przedstawiają propozycje środków...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij