SEMrush – Twoje kompleksowe narzędzie SEO

Opublikowany 8 lipca 2021 w SEO/SEM. Tagi: .

W obecnej erze technologii cyfrowych, nadążanie za trendami rynkowymi jest celem, który firma musi osiągnąć, aby pozostać na szczycie. Stworzenie solidnego wizerunku marki w Internecie odgrywa tutaj kluczową rolę, a do tego niezbędne są dedykowane działania SEO. Przygotowanie odpowiednich słów kluczowych, które mogą skierować ruch na Twoje strony internetowe może przynieść ogromne korzyści w zdobyciu szerokiej bazy klientów.

A co, jeśli powiem Ci, że zamiast robić to wszystko ręcznie, możesz zdać się na zautomatyzowane narzędzie, które samo się tym zajmie? Tutaj właśnie wkracza SEMrush.

SEMrush

SEMrush umożliwia śledzenie strategii promocyjnych i strategicznych formuł Twoich rywali, a także planowanie Twoich działań SEO za Ciebie. Po przeprowadzeniu pełnej analizy rynku, narzędzie to w niezwykle efektywny sposób pokazuje nie tylko dokładne, analogiczne słowa kluczowe, które powinieneś wykorzystać w swoich strategiach SEO, ale także pomaga w realizacji wielu zadań, takich jak SMM, PPC, wyszukiwanie słów kluczowych, a nawet zarządzanie kampaniami.

SEMrush – Idealny specjalista od słów kluczowych

SEMrush to narzędzie, które w pojedynkę wykona za Ciebie całą pracę. Program przeprowadza dokładną analizę słów kluczowych związanych z Twoją działalnością, śledzi strategie przyjęte przez Twoich rywali, przeprowadza audyt SEO Twojego bloga i śledzi możliwości linkowania zwrotnego – wszystko za pomocą jednego interfejsu. Narzędzie jest niezwykle przydatne zarówno dla dużych, jak i małych firm. Do uruchomienia serwisu wystarczy wprowadzić nazwę swojej strony i strony konkurencji, którą chcesz przeanalizować, a następnie wygenerować swoją pozycję (w porównaniu do tej drugiej) na podstawie dostępnych słów kluczowych. Możesz również ręcznie wprowadzić wybrane przez siebie słowa kluczowe.

SEMrush to kompleksowy pakiet sam w sobie. Jest wyposażony w różne specjalistyczne zestawy narzędzi, które sprostają wszystkim Twoim potrzebom. Oto krótkie zestawienie kilku z nich:

  • Zestaw narzędzi SEO: Tutaj znajdziesz rozwiązania począwszy od analizy konkurencji i badania słów kluczowych, aż po poprawę profilu linków zwrotnych i przeprowadzenie szczegółowego audytu strony internetowej.
  • Zestaw narzędzi do marketingu treści: Uwzględnia tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, dzięki którym możesz zwiększyć ruch na swojej stronie.
  • Zestaw narzędzi reklamowych: Oferuje Ci wiele wskazówek i narzędzi, które mogą przydać się podczas tworzenia doskonałej kampanii.
  • Zestaw narzędzi do mediów społecznościowych: Ułatwia zapoznanie się ze strategiami, wykorzystywanymi przez rywali do interakcji z odbiorcami, a to z kolei pomaga lepiej je zrozumieć i w razie potrzeby przyjąć te same lub lepsze strategie.

Raport domen i analiz SEMrush pomaga uzyskać widok z góry na organiczną i płatną strategię wyszukiwania domeny. Poza tym, otrzymujesz również dostęp do szeregu informacji o różnych zarejestrowanych wcześniej domenach, subdomenach i adresach URL, które pomogą Ci lepiej zrozumieć rozmaite plany działania podejmowane przez Twoich rywali lub idoli.

Narzędzie pomaga również analizować i poznawać strategię SEO dowolnej wybranej strony internetowej. Jest to możliwe dzięki solidnym danym o ścieżkach kliknięć opartych na interakcji w czasie rzeczywistym z milionami konsumentów. Co więcej, pozwala ono również śledzić źródła ruchu odbiorców i ich położenie geograficzne.

SEMrush - zrzut ekranu 1

Jak to działa?

Poniżej wymienione są kolejne kroki, które warto wykonać, aby efektywnie korzystać z SEMrush:

1. Konfiguracja konta

Możesz bez problemu utworzyć konto SEMrush za pomocą swoich danych uwierzytelniających Google, po czym konieczne będzie podanie danych karty płatniczej, aby móc skorzystać z 7-dniowego bezpłatnego okresu próbnego lub zakupić jeden z trzech planów (pro, guru lub biznes).

  1. Rozpocznij projekt
    Po zarejestrowaniu się, kolejnym krokiem jest rozpoczęcie monitorowania bieżącej widoczności witryny. W oknie konfiguracji projektu możesz podać szczegóły dotyczące docelowej witryny.
  2. Skorzystaj z funkcji śledzenia pozycji
    Możesz użyć śledzenia pozycji, aby mieć oko na wybrane docelowe słowa kluczowe dla swojej kampanii. Po zakończeniu kampanii SEO z łatwością określisz, jak zwiększyła się widoczność Twojej witryny.
  3. Poszukaj pomysłów na SEO na stronie za pomocą narzędzia on page SEO checker
    Narzędzie on-page SEO checker tworzy listę docelowych słów kluczowych wraz z listą stron Twojej witryny. To z kolei pomaga w późniejszym skanowaniu każdej strony pod kątem docelowych słów kluczowych.

2. Odkryj i oceń swoich rywali

Po wprowadzeniu domeny w pasku wyszukiwania i zsumowaniu raportów organicznych konkurentów badań, z łatwością znajdziesz informacje o dokładnej liczbie domen konkurujących w Twojej branży dla konkretnego docelowego słowa kluczowego.

3. Magiczne narzędzie słów kluczowych

Zgodnie ze słowami kluczowymi, które znajdziesz w poprzednim kroku, możesz zmienić swoje istniejące strategie, aby poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarkach i zwiększyć na niej ruch. Kluczową rolę odgrywają tu słowa kluczowe, które SEMrush podpowiada, aby poprawić treści na Twojej stronie.

4. Twórz treści zgodnie z rankingiem

Wraz z poprawą SEO, należy zaktualizować również treści na Twojej stronie. Szablon treści SEO w narzędziu udostępnia gotowy szkic, do którego wystarczy wpisać docelowe słowo kluczowe i lokalizację strony internetowej, aby SEMrush wygenerował automatyczną treść, którą później można ulepszyć.

5. Bezproblemowe tworzenie raportów

W celu przejrzenia i przeanalizowania raportów z działań SEO, wystarczy przejść do zakładki Moje raporty w sekcji Projekt i analizy i wyeksportować raport do formatu PDF. Dodawanie bloków tekstowych i obrazów może dodatkowo pomóc w nadaniu raportowi indywidualnego charakteru.

SEMrush - zrzut ekranu 2

Ocena SEMrush

Jak każde inne oprogramowanie, SEMrush ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Chociaż narzędzie oferuje ponad 30 funkcji do wykorzystania, ma pewne wady, które mogą utrudnić płynny przebieg analizy.

Co nam się podoba

  • Ogromna baza informacji: Narzędzie do słów kluczowych udostępnia do Twojej dyspozycji ponad 7 miliardów słów kluczowych. Udostępnia również bazy danych obejmujące ponad 118 krajów.
  • Analiza linków zwrotnych: Narzędzie zbiera i na bieżąco dodaje linki zwrotne dla wszystkich domen, a nawet po pewnym czasie wyświetla je publicznie. Dzięki temu otrzymujesz dokładną ocenę konkretnej strony internetowej.

Co nam się nie podoba

  • Liczba użytkowników: W tym samym czasie tylko 1 użytkownik może zalogować się do konkretnego konta i planu, co może okazać się całkiem nieekonomiczne dla agencji, które potrzebują wielu osób pracujących nad strategiami SEO tej samej strony internetowej.
  • Przechowywanie danych wyszukiwania: Naszym zdaniem, gdyby SEMrush przechowywał konkretny adres URL, który już raz został odwiedzony, pomogłoby to użytkownikom śledzić strony, które ich interesują, a nie te, które mają największy ruch lub najlepsze słowa kluczowe.

Ostateczny werdykt

SEMrush jest całkiem przydatnym narzędziem dla kogoś, kto chce dokładnie zapoznać się z rankingiem i wydajnością danej strony w wyszukiwarkach. Zestawy narzędzi, które oferuje to oprogramowanie, są również bardzo praktyczne przy rozpoczynaniu kompleksowej kampanii SEO. Naszym zdaniem, jest to jedno z najlepszych narzędzi SEO dostępnych na rynku, jednak dla niektórych użytkowników może okazać się nieco kosztowne.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij