10 anglojęzycznych blogów, które każdy marketer powinien znać

Opublikowany 7 lutego 2023 w Zasoby. Tagi: , .

Marketerzy muszą stale poszerzać swoją wiedzę i umiejętności. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest wyszukiwanie informacji i czytanie blogów marketingowych – nie raz, ale regularnie.

Istnieją tony różnych blogów marketingowych. Niektóre z nich są warte Twojego czasu i uwagi. Inne – zupełnie nie. Od czego zacząć?

czytanie blogów

W tym artykule poznasz dziecięć anglojęzycznmych blogów marketingowych, które każdy marketer powinien znać i na bieżąco czytać.

1. HubSpot

HubSpot

HubSpot to produkt SaaS, który działa jako platforma CRM. W przeciwieństwie do innych platform CRM, takich jak Recruit CRM, HubSpot pomaga zoptymalizować ogólną strategię marketingu przychodzącego. Został założony przez Dharmesha Shaha i Briana Halligana już jakiś czas temu.

Oprócz samego oprogramowania dostępny jest blog marketingowy, który może być ukrytą perełką dla osób, które właśnie weszły do świata marketingu.

Blog HubSpot oferuje czytelnikom poradniki krok po kroku, raporty marketingowe oraz darmowe szablony oparte na sugestiach najlepszych marketerów.

Warto zapisać się na newsletter o nazwie The Hustle (przejęty przez HubSpot w 2021 roku). Będziesz mógł przeglądać nowości technologiczne i biznesowe.

2. Copyhackers

Copyhackers

Copyhackers jest pomysłem Joanny Wiebe. Joanna rozpoczęła swój projekt od optymalizacji tekstw pod kątem wyników, a następnie postanowiła podzielić się swoim doświadczeniem na blogu.

Blog Copyhackers pozwala na filtrowanie tematów za pomocą specjalnego menu. Wybierz swoją pozycję zawodową (freelancer, założyciel, bloger itp.) oraz kategorię treści (marketing, research & dane, strategia itp.).

Nawet jeśli jesteś doświadczonym przedsiębiorcą online, który ukończył darmowe szkolenia biznesowe w sieci, takie jak OnlinebizBooster, znajdziesz mnóstwo informacji, aby rozwinąć swoje umiejętności.

3. Buffer

Buffer

Joel Gascoigne i Leo Widrich stworzyli Buffer w 2010 roku jako oprogramowanie, które może pomóc poprawić działania związane z marketingiem mediów społecznościowych.

Oprócz oferowania prostych, ale skutecznych narzędzi do mediów społecznościowych, Buffer daje możliwość odkrywania tematów marketingowych poprzez czytanie ich bloga.

Blog Buffer obejmuje szereg kategorii tematycznych:

  • Social Media Marketing
  • Analityka społeczna
  • Marketing na Instagramie
  • Najlepsze aplikacje i narzędzia
  • itd.

Do tego odwiedzając Buffer znajdziesz takie podcasty jak “Breaking Brand” czy “The Science of Social Media”.

4. Growth Machine

Growth Machine

Głównym celem Growth Machine jest marketing treści. Dlatego też informacje na blogu dotyczą głównie tej dziedziny.

Możesz jednak pomyśleć – dlaczego ten blog tak bardzo się wyróżnia? Jest mnóstwo innych blogów, które poruszają ten sam obszar marketingu.

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Blog Growth Machine obejmuje tematy, które mówią o błędach, ukrytych pułapkach i wszystkim tym, co rujnuje sukces. Oczywiście znajdziesz tu mnóstwo porad, rozwiązań, wskazówek i trików, które również działają jak marzenie.

5. Blog Moz

Moz

Historia Moz zaczęła się w 2004 roku, kiedy to Rand Fishkin i Gillian Muessig go założyli. Pierwsza nazwa bloga brzmiała – SEOmoz. Funkcją bloga było dzielenie się pomysłami i materiałami dotyczącymi badań od światowej sławy ekspertów SEO. Następnie zespół SEOmoz stworzył firmę konsultingową z własnymi narzędziami SEO.

Kiedy firma zmieniła nazwę marki na Moz, pojawiło się mnóstwo treści edukacyjnych na temat SEO i marketingu internetowego.

Dziś możesz nauczyć się wszystkich aspektów SEO, czytając poradniki “How-to” Moz. Poza tym Moz oferuje swoją Akademię Moz, która pozwala uzyskać certyfikaty.

Czego powinieneś się spodziewać po blogu Moz?

Znajdziesz tam 37 kategorii z dziesiątkami postów z dogłębnymi spostrzeżeniami. Począwszy od “zaawansowanego SEO,” i “narzędzi SEO” do “zarządzania reputacją” i “marketingu wideo”.

Tak, blog Moz stara się być specjalistą od wszystkich tych dziedzin. Być może jednak będziesz wolał wybrać bardziej specjalistyczny blog, jeśli chodzi o typ treści. Przykładowo, szczegółowe informacje na temat marketingu wideo można znaleźć, czytając posty z Veedyou.

6. Seth Godin

Seth Godin

Nie ma tak wielu marketerów, którzy piszą książki, prawda? Książki, które są bestsellerami. Seth Godin jest jednym z takich marketerów, który opublikował 20 książek na temat marketingu i innych edukacyjnych rzeczy biznesowych.

Na przykład książka o nazwie “Purple Cow” uczy marketerów, jak stworzyć produkt lub usługę, która przekształciłaby się w wyjątkową markę.

Jak już się domyślasz, blog Setha Godina to obowiązkowe miejsce dla marketerów, przedsiębiorców i osób, które chcą całkowicie odmienić swoją karierę. Czytając treści Setha znajdziesz wiele wspaniałych spostrzeżeń.

Detailed

7. Detailed + Gaps (dwa blogi)

Ekspert SEO Glenn Allsopp prowadzi dwa blogi – Detailed i Gaps. Blogi te oferują treści związane z marketingiem. Jednak oba obejmują różne kierunki marketingowe.

Detailed to doskonały wybór dla marketerów, którzy zgłębiają ogólne rzeczy związane z marketingiem. Na przykład wskazówki SEO, strategie badania słów kluczowych, taktyki strategie linkowania i tak dalej.

Gaps

Właściciele firm, założyciele i przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę na Gaps. Ten blog obejmuje różne studia przypadków i inne treści skoncentrowane na biznesie. Jeśli jesteś głodny nowych, świeżych modeli przychodów – skocz do Gaps!

8. AnimalZ

Animalz

Walter Chen w 2015 roku założył swoją agencję content marketingową AnimalZ. Głównym przedmiotem działalności bloga jest marketing treści. Projekt bloga AnimalZ jest wyjątkowy. Przyciąga uwagę czytelników i zatrzymuje ich na blogu.

Większość treści to szczegółowe poradniki. Te przewodniki obejmują takie tematy jak:

  • Wykorzystanie Twittera do zarządzania spostrzeżeniami
  • Przewidywania marketingu treści dotyczące sztucznej inteligencji
  • Wskazówki do pokonania blokady pisarskiej
  • Porady dotyczące audytu SEO i lepszej treści

Jeśli nie masz czasu na czytanie długich treści – idź i posłuchaj podcastu AnimalZ o marketingu treści. Oto najnowsze odcinki:

  • AI, Twitter Marketing & The Creator Economy z Blake’iem Emalem
  • Product-Led Content & Thinking Like a Strategist z dr Fio Dossetto
  • Hyper-Competitive Content Marketing z Ash Read z Buffera

Jak widzicie, blog AnimalZ jest tym, do którego z całą pewnością warto zajrzeć.

9. SEO Blog Aleydy

Aleyda Solis

SEO jest częścią marketingu cyfrowego, a Aleyda Solis o SEO wie wszystko. Aleyda jest konsultantką SEO i prelegentką na różnych konferencjach. Dodatkowo, cały czas zapełnia swój blog treściami z najwyższej półki.

Czego możesz się spodziewać na blogu Aleydy?

Tematów związanych z SEO, czyli optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Jedyna rzecz, o której należy pamiętać – Aleyda publikuje treści niezbyt często. Niemniej jednak, dla tych marketerów, którzy chcą być coraz lepsi w SEO, ten blog będzie niezłym znaleziskiem.

10. Siege Media

Siege Media

Siege Media to agencja zajmująca się marketingiem treści stworzona przez Rossa Hudgensa. Blog Siege Media obejmuje tematy wokół SEO i tworzenia treści. Wśród ogólnych wpisów na blogu można znaleźć obszerne studia przypadków, które są oparte na prawdziwych doświadczeniach.

Nie ma wielu konkretnych kategorii dostępnych do nawigacji po blogu. Zamiast tego znajdziesz cztery kategorie – SEO, strategia, tworzenie i promocja. Ponadto istnieje podcast, który warto sprawdzić.

Na zakończenie

Jak to się mówi, “człowiek stale się uczy” – marketing nie jest wyjątkiem od reguły. Ponadto pamiętaj, że marketing to niekończąca się gonitwa. Musisz cały czas podnosić swoje kwalifikacje. W przeciwnym razie jesteś skazany na bycie w tyle.

Te dziesięć blogów marketingowych to dobry punkt wyjścia dla marketerów bez doświadczenia. Natomiast doświadczeni marketerzy znajdą tu skuteczne i aktualne wskazówki do wdrożenia w swojej strategii marketingowej.

Twój sukces w marketingu zależy od wiedzy, doświadczenia i kreatywności. Wszystkie te trzy aspekty są dostępne dzięki czytaniu wysokiej jakości blogów marketingowych.


O Autorze

Sergey Aliokhin

Sergey Aliokhin jest marketerem w Visme – platformie do tworzenia treści wizualnych. Poza pracą lubi spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi. Lubi muzykę, sztuki walki i książki z gatunku science-fiction.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron