Woopra: Całościowa analiza interakcji klienta

Opublikowany 29 lipca 2021 w Analityka. Tagi: , .

Przed osiągnięciem celu, klienci wielokrotnie wchodzą w interakcję z Twoją firmą.

Te powtarzające się cyfrowe kontakty składają się na podróż klienta [ang. “customer journey”].

Ogólne doświadczenia klientów w różnych kanałach, za pośrednictwem których kontaktują się z Twoją firmą (strony internetowe, media społecznościowe, poczta elektroniczna, itp.) składają się na wrażenia klienta [ang. “customer experience”].

Analiza podróży klienta odnosi się do procesu analizowania doświadczeń klientów na różnych etapach podróży klienta.

Dostępnych jest wiele narzędzi do uczenia maszynowego, Python i innych programów, które można wykorzystać do analizy podróży klienta.

Woopra

Jednak Woopra jest jedną z najlepszych platform, która pomoże Ci w pełni zbadać interakcję z klientem, co pozwoli Ci skuteczniej realizować cele marketingowe.

W tym artykule przyjrzymy się, w jaki sposób firma zorientowana na klienta może wykorzystać tę platformę do uzyskania głębszego wglądu w celu poprawy zarówno CX, czyli doświadczeń klienta, jak i wyników biznesowych.

Czym jest Woopra?

Założona w San Francisco w 2012 roku Woopra jest platformą do analizy podróży klienta, która oferuje zestaw narzędzi do śledzenia, analizy i optymalizacji każdego punktu kontaktu z klientem.

Dzięki niej można odwzorować unikalną ścieżkę, jaką pokonują użytkownicy w każdym punkcie kontaktu.

Możesz również analizować w ten sposób rozwój Twoich metryk w czasie.

Ponadto, pozwala analizować, jak długo użytkownicy angażują się w poszczególne funkcje.

W skrócie, będziesz w stanie wyjść poza tradycyjną analitykę, aby zrozumieć wszystkie działania podejmowane przez użytkowników od pierwszego kontaktu, dzięki czemu będziesz mógł stworzyć skuteczniejszy plan marketingowy.

Dla kogo Woopra jest najlepszym rozwiązaniem?

Woopra jest idealnym rozwiązaniem dla marek, które chcą zoptymalizować doświadczenia klientów, wykorzystując bezpośrednie integracje do spersonalizowanych wiadomości i indywidualnego targetowania.

Innymi słowy, ta platforma będzie niezwykle przydatna, jeśli w Twojej firmie musisz odpowiedzieć na te i podobne pytania związane z klientami:

  • Czy moje strony docelowe są zoptymalizowane pod kątem maksymalnej konwersji?
  • Czy moje maile wprowadzające zwiększają konwersje?
  • Czy czat na żywo na stronie ma wpływ na sprzedaż?
  • Gdzie klienci opuszczają stronę podczas procesu wprowadzenia na stronę?
  • Czy wyskakujące okienka na mojej stronie zwiększają konwersje?
  • Czy przeglądanie cennika zniechęca ludzi do zapisywania się?
  • Ile maili potrzeba, aby ponownie zaangażować użytkowników?
  • Które kampanie okazały się najbardziej skuteczne w generowaniu docelowych leadów?

Zatem, na przykład, firma taka jak ta, która sprzedaje usługę predictive dialer może użyć Woopra, aby dowiedzieć się, jak wielu użytkowników zakupiło ich usługi dzięki ich ostatniej kampanii PPC. Ewentualnie czy ich filmy w mediach społecznościowych mają jakikolwiek wpływ na zapisy na bezpłatny okres próbny.

Korzyści z korzystania z Woopra

Jedną z głównych korzyści płynących z używania narzędzia do analizy podróży klienta, takiego jak Woopra, jest to, że oferuje ono skuteczny sposób na zwiększenie wartości cyklu życia klienta.

Może również dostarczyć Ci informacji, które pomogą Ci zwiększyć lojalność klientów i przyspieszyć wzrost przychodów.

Dzięki analizie podróży klienta, zespoły otrzymują wgląd w zachowanie klientów, co umożliwia im uzyskanie cennych informacji, które mogą następnie wykorzystać do podejmowania lepszych decyzji marketingowych.

Zespoły mogą również uzyskać jaśniejszy obraz każdej ważnej interakcji z klientem. Nie ma już konieczności polegania wyłącznie na opiniach klientów, które choć istotne, zwykle nie przedstawiają całej historii.

Na przykład, niektórzy użytkownicy mogą przekazywać informacje zwrotne poprzez ankietę satysfakcji klienta na portalu B2B (InFlow), podczas gdy inni tego nie robią. A bez narzędzia do analizy podróży klienta, takiego jak Woopra, Twoja firma może nigdy nie poznać powodu, dla którego ci klienci zrezygnowali.

Dzięki analityce podróży klienta Woopra możesz dowiedzieć się wszystkich tych rzeczy i nie tylko, korzystając z zaawansowanych metod analitycznych, takich jak:

  • Analityka w czasie rzeczywistym
  • Analityka prognozująca
  • Segmentacja klientów

… i wiele więcej.

Podsumowanie korzyści Woopra

  • Pełny monitoring interakcji z klientem w każdym punkcie kontaktu
  • Zyskujesz dane, które pomogą Ci w podejmowaniu decyzji marketingowych
  • Zyskujesz głębszy wgląd w interakcje i zachowania klientów
  • Poprawa trwałej wartości klienta
  • Zwiększenie lojalności klientów
  • Napędzaj wzrost przychodów

Nie potrzebujesz porad ekspertów ds. sprzedaży, aby wiedzieć, że to narzędzie zapewni Twojej firmie wgląd w działania, które mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe.

Jak używać Woopra do kompleksowej analizy podróży klienta?

Jak możesz łatwo zauważyć, istnieje wiele korzyści płynących z korzystania z tego oprogramowania.

I choć możesz zatrudnić freelancerów, którzy przeprowadzą dla Ciebie taką analizę, nie musisz tego robić, ponieważ dzięki temu narzędziu możesz szybko i łatwo uzyskać wgląd w sytuację.

Oto jak możesz zacząć używać Woopra w zaledwie kilku prostych krokach:

Krok 1: Zarejestruj się na swoim koncie Woopra.

Krok 2: Platforma zidentyfikuje użytkowników i odwiedzających na Twojej stronie.

Krok 3: Dostosuj oprogramowanie do śledzenia niestandardowych działań w dowolnej kombinacji, w tym logowania, płatności, zaangażowania w produkt i tak dalej.

Krok 4: Zintegruj Woopra z dowolnymi narzędziami lub aplikacjami mobilnymi, których obecnie używasz, aby ujednolicić punkty kontaktu z klientem w całej firmie.

Krok 5: Wyświetli się “Journey Report”, który pozwoli Ci zobaczyć cały obraz tak, jak to widzą Twoi klienci, jak w poniższym przykładzie:

Raport z podróży klienta

Oto przykład:

Ta strona o zdrowiu snu, Sleep Junkie, sprzedaje różne rodzaje materacy.

Jeśli chcą wiedzieć, które produkty sprzedają się najlepiej, lub które z ich kampanii marketingowych wykonane dobrze, a nawet jak zoptymalizować swoje działania marketingowe, mogą korzystać z tego narzędzia, aby bez problemu odpowiedzieć na pytania, takie jak:

  • Jakie są słowa kluczowe intencji nabywcy naszej firmy?
  • Które segmenty klientów osiągają najwyższe wyniki?
  • Gdzie tracimy potencjalnych klientów podczas procesu wprowadzania na stronę?
  • Która kampania email marketingowa spowodowała największą konwersję w ciągu ostatniego roku?
  • Ilu użytkowników zgłasza się do pomocy technicznej lub czyta dokumentację na naszej stronie, zanim zostanie klientami?

Jak widzisz, narzędzie to dostarczy Ci wiedzy, której potrzebujesz, aby podejmować decyzje oparte na danych, które zoptymalizują Twoje kampanie marketingowe i poprawią wyniki.

Zastosowanie i przykłady

Poniżej znajduje się przykład udanego zastosowania analizy podróży klienta.

Przykład ten pochodzi z witryny internetowej, która sprzedaje różne rodzaje pustych kapsułek, LFA Machines.

Mogą oni wykorzystać swoją analizę podróży klienta do ukierunkowania się na jeden z trzech głównych jej etapów, którymi są:
Akwizycja: Na tym etapie kupujący szuka rozwiązania swojego problemu.
Aktywacja: Na tym etapie, klient przechodzi przez proces wprowadzenia.
Adopcja: Po aktywacji, klient zaczyna wprowadzać produkt do swojego życia.

Mogą oni przyjrzeć się następującym punktom kontaktowym akwizycji:

  • Kliknięcia na linki polecające
  • Odwiedziny na stronach docelowych poprzez wyszukiwanie organiczne
  • Odsłony strony internetowej
  • Pobranie białej księgi
  • Korzystanie z funkcji wyszukiwania na stronie internetowej

Informacje te pomogą im określić, który z ich produktów działa dobrze, a także jak mogą lepiej poprawić doświadczenie klienta na swojej stronie internetowej i stronach docelowych.

Innym przykładem jest strona, która oferuje wtyczkę do gościnnego blogowania w WordPressie.

Mogą oni być bardziej zainteresowani punktami aktywacji, w którym to przypadku użyliby danych analitycznych Woopra do określenia następujących kwestii:

  • Ilu użytkowników tworzy konto
  • Ile pobrań przyjmuje wtyczka
  • Czy filmy instruktażowe mają wpływ na konwersje.

Wgląd w analizę podróży klienta może pomóc im ustalić, czy ich działania marketingowe mogłyby zostać ulepszone poprzez dostarczanie bardziej angażujących treści edukacyjnych dla potencjalnych klientów, takich jak publikowanie tutoriali na YouTube, organizowanie podcastów lub serii webinarów itd.

Już słyszę, jak mówisz, że to wszystko pięknie brzmi, no ale ile to kosztuje?

Woopra ma cztery plany taryfowe. Przyjrzyjmy się każdemu z nich, abyś mógł określić, który plan najlepiej Ci odpowiada.

Ceny Woopra

Plany cenowe Woopra są następujące:

Plan podstawowy (darmowy)

Możesz zacząć budować lepsze doświadczenia klientów z Woopra za darmo. Ten plan pozwala na naukę i ćwiczenia, a dzięki niemu otrzymujesz 50.000 działań/miesiąc, 90-dniową retencję danych, podstawową analitykę i ponad 30 integracji z innymi narzędziami i aplikacjami marketingowymi.

Startup Plan ($349/miesiąc)

Z tym potężnym narzędziem analitycznym, otrzymasz 1 milion działań na miesiąc, 2-letnią retencję danych i zaawansowaną analitykę. Masz również możliwość szczegółowego raportowania i 14-dniowy bezpłatny okres próbny.

Pro Plan ($999/miesiąc)

Znany również jako “Architekt Podróży”, oferuje 5 milionów działań na miesiąc, automatyzację i wsparcie premium. Otrzymasz również metryki i formuły, jak również program do ładowania danych, który jest nową funkcją, zaprojektowaną w celu łatwego importowania danych bezpośrednio z baz danych.

Plan Enterprise (cena dostępna na stronie internetowej)

Ten plan zawiera 50 milionów+ działań na miesiąc, synchronizację z bazami danych i niestandardowe obiekty. Posiada również dedykowane wsparcie techniczne.

cennik Woopra

Decyzję możesz podjąć w zależności od konkretnych potrzeb Twojej firmy. W miarę rozwoju firmy, możesz uaktualnić swoje plany i kontynuować analizę podróży klienta, dzięki czemu masz możliwość optymalizacji doświadczeń klienta we wszystkich kanałach.

Wnioski

Doszliśmy do końca tego artykułu na temat Woopra: Twojego asystenta w zakresie analizy podróży klienta od początku do końca.

Mam nadzieję, że do tej pory zdałeś sobie sprawę, że dzięki odpowiednim narzędziom możesz łatwo i skutecznie analizować proces podróży klienta we wszystkich kanałach i czasie.

W zależności od Twoich celów marketingowych, narzędzie takie jak Woopra może znacząco wpłynąć na Twoją zdolność do zarabiania pieniędzy w Internecie, pomagając Ci zidentyfikować główną przyczynę problemów z doświadczeniem klienta, dzięki czemu będziesz mógł podjąć odpowiednie działania, aby im zaradzić.

Z jakich narzędzi korzystasz obecnie, aby ujednolicić punkty styku z klientem w swoich kanałach marketingowych? Wypowiedz się w komentarzach poniżej!


O Autorze

Burkhard Berger

Burkhard Berger jest założycielem awesomex™. Możesz śledzić jego podróż od 0 do 100,000 miesięcznych odwiedzin na Awesomex. Jego artykuły zawierają jedne z najlepszych strategii wzrostu i taktyk skalowania cyfrowego, których nauczył się na podstawie własnych sukcesów i porażek.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij