Whatagraph – kompleksowe narzędzie raportów dla marketingu

Opublikowany 1 marca 2021 w Statystyki. Tagi: , , .

Problem związany z raportowaniem jest jak najbardziej realny – zapytaj jakiegokolwiek analityka danych lub marketera. Zajmując się marketingiem, szybko zdasz sobie sprawę, że raportowanie nie było tą częścią, na którą się pisałeś. Ponieważ jednak niektóre rzeczy są nieuniknione, będziesz wiedział, że te raporty są kluczowe dla Twojego zysku. Jako marketer, Twoja praca to nie tylko burza mózgów o tym, jak tworzyć unikalne kampanie, pokonywać problemy i zawierać duże transakcje, ale wiele więcej. Będziesz również odpowiedzialny za tworzenie raportów, co pozwala zidentyfikować wydajność kampanii, cele kampanii, a także zaoszczędzić czas i pieniądze, wiedząc, gdzie należy wprowadzić ulepszenia.

Obecnie, przy tworzeniu raportów, doświadczeni i inteligentni marketerzy wolą korzystać z narzędzi raportowania. Istnieje wiele dostępnych rozwiązań. Narzędzie do raportowania pozwala Ci zebrać wszystkie dane, liczby, wykresy i wiele więcej w jednym miejscu. Jednym z takich narzędzi jest Whatagraph. Być może natknąłeś się na tę platformę, ponieważ jest ona dość popularna i używana przez wielu marketerów cyfrowych do tworzenia wszechstronnych, atrakcyjnych wizualnie i łatwych do zrozumienia raportów.

Whatagraph

To jest recenzja, w której wyjaśnimy wszystko, co musisz wiedzieć o Whatagraph.com, od tego jak działa, jakie są jego cechy, korzyści i wiele więcej.

A więc zaczynajmy.

Czym jest Whatagraph?

Whatagraph to rozwiązanie do raportowania efektywności marketingu wielokanałowego, które zostało stworzone z myślą o agencjach cyfrowych. System został zaprojektowany tak, aby uprościć zadania raportowania i analityki za pomocą funkcji automatycznej wizualizacji danych. Dzięki Whatagraph możesz z łatwością przekształcić dane z witryn i mediów społecznościowych w solidne, przejrzyste i proste raporty infograficzne.

W przeciwieństwie do tradycyjnych narzędzi do raportowania, Whatagraph obsługuje wiele różnych integracji. Poza wieloma innymi funkcjami, które sprawią, że raportowanie stanie się jedną z Twoich ulubionych czynności, Whatagraph oferuje także możliwość grupowania raportów według działów lub projektów, przypisywania odpowiedzialnych użytkowników do konkretnych kampanii marketingowych oraz ustawiania unikalnego brandingu dla konkretnych kampanii. Chociaż jest to płatna usługa, zapłacisz tylko za to, czego potrzebujesz. Nie ma żadnych ukrytych opłat ani kosztów związanych z usługą.

Whatagraph został zaprojektowany z myślą o atrakcyjności wizualnej. Każdy może się łatwo znudzić liczbami, a i one nie są łatwe do zrozumienia. Whatagraph zapewnia nowoczesnym firmom i agencjom świeże spojrzenie na raportowanie. Jako marketer, możesz prezentować dane i liczby na wiele sposobów, które ludzie mogą łatwo zrozumieć i przetworzyć. Kiedy mówimy o wizualnym sposobie prezentowania informacji, nie chodzi tylko o wykresy, grafy i słupki, ale Whatagraph skupia się na infograficznym stylu raportowania. Ten typ raportowania jest o wiele więcej niż wykresy i słupki, które można zobaczyć w wielu innych narzędziach raportujących, takich jak Google Analytics.

Whatagraph jest inteligentnie zaprojektowany, co pozwala na automatyczne zbieranie danych z ponad 10 różnych źródeł. Obejmuje to między innymi sieci mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter oraz Google Analytics. Po zebraniu danych z niezbędnych źródeł, pozwala na tworzenie niestandardowych raportów opartych na dowolnym preferowanym szablonie, który wybierzesz. W efekcie będziesz mógł umieścić dane i informacje w sposób wizualizowany, dokładnie tak, jak chcesz. Ponadto, dla zwiększenia personalizacji, można również zintegrować elementy brandingowe z raportami marketingowymi.

Kiedy już zdecydujesz, które informacje zachować, a które odrzucić, Whatagraph automatycznie wygeneruje raport i wyśle go do Twoich odbiorców, aby ułatwić dystrybucję.

Whatagraph - zrzut ekranu

Jak Whatagraph pomoże Ci z Twoimi problemami dotyczącymi raportów?

Tworzenie raportów jest o wiele trudniejsze niż mogłoby się wydawać. W tworzenie raportu zaangażowanych jest wiele podmiotów i tak, to może przyprawić Cię o ból głowy. Największym koszmarem każdego marketera jest przeoczenie jakiejś informacji. Wówczas będą musieli zacząć wszystko od nowa, ponieważ format raportu jest ustalony, a jego ewentualne modyfikacje mogą być wyjątkowo uciążliwe. To właśnie tutaj wygodne rozwiązanie do raportowania może ułatwić Ci pracę. Whatagraph został zaprojektowany z myślą o nowoczesnych firmach, które wykorzystują wielokanałowy marketing do promocji marki lub sprzedaży produktów/usług. Zajmuje się trzema najczęstszymi problemami, które wiążą się z raportowaniem.

Problem 1: Wielogodzinne ręczne przygotowywanie raportów

Po pierwsze i najważniejsze, tworzenie raportów marketingowych jest procesem czasochłonnym. Możesz spędzić mnóstwo czasu na tworzeniu raportu, a na końcu i tak nie być z niego zadowolonym. Jako marketer, co miesiąc będziesz zobligowany przez klienta do stworzenia raportu wydajności, który pokaże rezultaty wdrożonych strategii. Sprawozdanie może zawierać wszystko, od wskazania, jak zmienił się ruch na stronie w ciągu ostatnich 30 dni do tego, jak duży ruch strona odnotowała w danym okresie i wiele więcej.

Są to zadania, które wymagają od Ciebie generowania wielu liczb, ponieważ nie możesz polegać tylko na jednej wartości. Zatem, generowanie danych, zrzuty ekranu, wypełnianie arkuszy danych i sprawdzanie w Google Analytics, czy niczego nie pominąłeś. Wszystko to sprawia, że raportowanie jest jeszcze bardziej przytłaczające, ponieważ nie wiesz, w jaki sposób inteligentnie przedstawić te dane w zrozumiały sposób. Ogólnie rzecz biorąc, zadanie wymaga więc stworzenia wykresów, dzięki którym raport będzie prezentował się ciekawiej, a także wypełnienia go treścią, wykresami, zrzutami ekranu, komentarzami i planem działania, aby stworzyć z niego kompletny raport.

Taki raport jest dość prosty i może zająć od 50 do 60 minut. Teraz załóżmy, że musisz stworzyć sześć takich raportów. To strata Twojego cennego czasu. Whatagraph pozwala Ci tworzyć i automatyzować wizualne raporty marketingowe w ciągu kilku minut. Niezależnie od tego, czy jest to email, SEO, PPC, social media, czy jakikolwiek inny kanał marketingowy, Whatagraph pozwala Ci zebrać wszystkie dane analityczne w jednym miejscu, upraszczając Twoje raportowanie i ocenę kampanii marketingowych.

Problem 2: Osoby nieposiadające wiedzy technicznej mają trudności w zrozumieniu danych analitycznych

Innym poważnym problemem, który wielu marketerów ma podczas tworzenia raportu marketingowego, jest to, że nie są pewni, czy osoby spoza branży technicznej w ich zespołach lub klienci zrozumieją liczby. W zespole znajdują się osoby z różnym doświadczeniem technicznym lub też bez takiego doświadczenia. Dlatego utrzymanie ich zainteresowania podczas prezentacji raportu może być naprawdę trudne. Będzie to naprawdę niezręczne, gdy zobaczysz, jak Twoi współpracownicy lub klient ziewają i wiercą się, gdy Ty będziesz analizował liczby.

Celem raportowania nie jest tylko umieszczenie wszystkich liczb w jednym miejscu i przedstawienie ich współpracownikom lub klientowi. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby odbiorcy zrozumieli, do czego odnoszą się te liczby, jakie jest ich znaczenie, jak mogą one pomóc w osiągnięciu sukcesu marketingowego i nie tylko.

Dzięki Whatagraph możesz tworzyć raporty z wykorzystaniem infograficznej prezentacji danych. Oznacza to, że odbiorcy mogą znacznie lepiej zwizualizować rozwój kanału i jego wydajność. W rezultacie na pewno będą zadawać Ci pytania, nawiązywać z Tobą interakcję w trakcie prezentacji i tworzyć burzę mózgów na temat pomysłów na lepsze strategie marketingowe.

Whatagraph został zaprojektowany tak, aby wywołać zaangażowanie wśród członków zespołu. Kiedy ludzie zaczynają rozumieć rzeczy techniczne, łatwiej im zrozumieć sytuację i to, co próbujesz przekazać.

Korzystając z dashboardu Whatagraph, możesz dzielić się raportami z członkami swojego zespołu i współpracownikami, aby umożliwić im przyjrzenie się bliżej danym, nad którymi muszą popracować.

Problem 3: Potrzeba markowych raportów danych w podróży

Kiedy tworzysz raport marketingowy, warto opatrzyć go logo Twojej firmy, aby prezentował się jak najlepiej. Jest to niezwykle ważne, gdy pozyskujesz nowych klientów, ponieważ raport z logo firmy pokazuje, że jest autentyczny i nikt nie ma praw do Twojego raportu.

Dzięki Whatagraph, raport jest już zapisany w pulpicie nawigacyjnym. Nie musisz więc nosić ze sobą papierowej kopii, zwłaszcza gdy jesteś w podróży. Na konferencjach, seminariach i spotkaniach z Whatagraph możesz mieć dostęp do wspomnianych raportów.

Najlepsze jest to, że Whatagraph oferuje opcje personalizacji, dzięki którym możesz wgrać logo swojej firmy do raportu przed jego wydrukowaniem. Jest to ogromna oszczędność czasu, ponieważ zyskujesz dostęp do raportu w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Whatagraph - zrzut ekranu 2

Funkcje Whatagraph

Whatagraph potrafi wiele, ale to właśnie poniższe funkcje mogą ostatecznie zachęcić Cię do zakupu.

#1 Przeglądanie i sprawdzanie raportów przed ich wysłaniem

Kontrola jest zawsze zalecana, niezależnie od tego, czy tworzysz raporty, czy jakikolwiek inny poufny dokument. Chciałbyś dokładnie sprawdzić, czy numery są na swoim miejscu i czy nie ma błędów. Aby to zrobić, nie musisz ponownie analizować raportu. Wystarczy zeskanować raport i kliknąć przycisk Zatwierdź. Jeśli wystąpi jakikolwiek błąd, zostaniesz o tym poinformowany.

Jest to przydatna funkcja, którą można wykorzystać, szczególnie podczas tworzenia raportu automatycznego. Z funkcji tej można również korzystać podczas edycji istniejącego raportu. Nawet jeśli raport jest utworzony i gotowy, nie zostanie wysłany, dopóki go nie zatwierdzisz.

#2 Automatyzacja

Jest to najbardziej niezwykła cecha Whatagraph. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i tworzyć dokładne raporty. Nie musisz już spędzać godzin na ręcznym tworzeniu sprawozdań. Na początku tworzenie raportów może wydawać się przyjemne, ale szybko staje się nudne, gdy robisz to w nieskończoność. I choć jest to nużące, raportowanie jest nieuniknioną częścią marketingu.

Automatyzacja jest przydatna, jeśli co tydzień musisz tworzyć specjalne raporty dla klientów. Whatagraph będzie automatycznie tworzył raporty w oparciu o Twoje wymagania. To znaczy, możesz wybrać, jak często chcesz, aby raporty były wysyłane i w jakim dniu. Najlepsze jest to, że Whatagraph wyśle Ci przypomnienie przed wysłaniem raportu. W przypadku, gdy nie chcesz wysyłać raportu, możesz przerwać jego wysyłkę przed wyznaczonym terminem.

#3 Niestandardowe formatowanie

Chociaż nie ma nic złego w tworzeniu zwykłego raportu z prostym czarno-białym formatowaniem, to posiadanie niestandardowego raportu daje solidne potwierdzenie tego, jak bardzo jesteś zaangażowany. Prezentacja jest zawsze kluczem do zwabienia odbiorców.

Dzięki Whatagraph możesz spersonalizować swoje raporty zgodnie z własnymi wymaganiami. Personalizacja, którą możesz wykonać za pomocą Whatagraph obejmuje:

  • określenie nazwy firmy
  • dodanie logo firmy
  • określenie nazwy domeny
  • wybór schematu kolorów
  • przypisanie opiekuna konta (który jest odpowiedzialny za raport)
  • dostosowanie adresu zwrotnego dla raportu marketingowego

#4 Możliwość dodania komentarzy do raportu

Zdarzają się sytuacje, w których odbiorca może nie zrozumieć pewnych części raportu. Wówczas trudno jest wyjaśnić mu, o co chodzi. Whatagraph posiada funkcję, dzięki której odbiorcy mogą dodawać komentarze do tych części raportu, których nie rozumieją.

Następnie możesz odpowiedzieć na te komentarze, wyjaśniając im, na co patrzą. Jest to świetna funkcja, szczególnie dla klientów, którzy przecież nie mogą z każdym pytaniem odwiedzać Cię w Twoim biurze. Możesz po prostu wysłać im kopię raportu. Będą mogli go otworzyć, przeczytać i skomentować, jeśli pojawią się niezrozumiałe dla nich elementy.

#5 Niestandardowe widżety danych

Funkcja widżetów danych w Whatagraph pozwala na dodanie statycznych informacji do raportu marketingowego. Widżety danych zawierają tytuł raportu, listy tekstowe z jedną do pięciu wartości, statyczne komentarze, linię wykresu, histogram wartości, dane i komentarze. Widżety te można wykorzystać w dowolnym miejscu raportu.

#6 Wieloźródłowe raporty

Jako marketer cyfrowy, najprawdopodobniej działasz na różnych platformach jednocześnie. A to oznacza, że na pewno masz wiele zestawów raportów do zarządzania. Tworzenie ich w kółko może być zniechęcające.

Whatagraph pozwala na osadzenie wszystkich Twoich kanałów marketingowych za pomocą kilku kliknięć myszką. Następnie możesz zintegrować widżety analityczne z Twoimi raportami. To przekształca wiele raportów w jeden raport. Jest to niezwykle korzystna funkcja, która pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek.

Istnieją różne sposoby tworzenia raportów wieloźródłowych. Na początek, możesz porównać kampanie marketingowe w różnych kanałach marketingowych lub stworzyć raport określający, jak radzą sobie strony docelowe. Whatagraph udostępnia również szablony raportów dotyczących handlu online. Możesz użyć go do porównania najlepiej sprzedających się produktów i uzyskać przegląd przychodów, jakie generują.

#7 Szybkie przekazywanie informacji członkom zespołu

Jeśli masz kilka dni wolnego lub wyjeżdżasz w delegację, gdzie nie możesz zarządzać raportami marketingowymi, możesz przekazać obowiązki raportowania jednemu z członków swojego zespołu.

W Whatagraph możesz utworzyć wielu “Odpowiedzialnych użytkowników”. Zawsze, gdy nie jesteś w stanie przejąć dowodzenia, możesz przypisać innego odpowiedzialnego użytkownika do wykonywania działań, aby zapewnić, że podczas Twojej nieobecności komunikacja z klientami nie zostanie przerwana.

Klienci lub odbiorcy będą nadal otrzymywać swoje raporty marketingowe na czas, niezależnie od tego, czy będziesz na miejscu, czy nie.

#8 Spersonalizowane raporty

W zależności od wiedzy technicznej każdego odbiorcy, możesz spersonalizować raport i wysłać każdemu z odbiorców indywidualny raport. Na przykład, możesz wysłać do zespołu technicznego swojego klienta w pełni zoptymalizowany raport, który zawiera wszystkie niezbędne liczby, wykresy i słupki. Z kolei do przedstawicieli zarządu, którzy nie mają zbyt dobrego zaplecza technicznego, możesz wysłać nieco mniej techniczny raport, obejmujący te same informacje. To znaczy, w pełnym raporcie technicznym, możesz wspomnieć o tym, jakie liczby generuje kampania, ile polubień, komentarzy i udziałów otrzymał post i tego typu rzeczy. Natomiast treści, które wysyłasz do odbiorców nietechnicznych zawierają dokładnie te same liczby, ale w szerszym kontekście, dzięki czemu nie poczują się oni przytłoczeni.

#9 Dobrze zorganizowane zarządzanie klientami

Whatagraph pozwala na tworzenie paneli w oparciu o różne profile klientów. Możesz mieć różne ustawienia raportów, dane wejściowe i formatowanie, a także menedżera zespołu dla każdego klienta. To znacznie ułatwia zarządzanie klientami.

#10 Bezproblemowe możliwości udostępniania

Wreszcie, Whatagraph pozwala na dzielenie się raportami w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Dzielenie się raportami jeszcze nigdy nie było tak proste. Możesz zapisać bezpośredni link do raportu, zintegrować raporty z innymi dokumentami, a także tworzyć błyskawiczne raporty i dzielić się nimi ze współpracownikami.

Whatagraph – obsługiwane urządzenia

  • Posiadające dostęp do Internetu
  • Linux
  • Mac
  • Windows
  • Mac
  • iPad lub iPhone
  • Android

Whatagraph – wsparcie techniczne

  • Wsparcie na żywo
  • Email

Plusy i minusy

Plusy

  • Pozwala oszczędzić wiele czasu i wysiłku przy tworzeniu raportów marketingowych
  • Świetne opcje formatowania dla uzyskania spersonalizowanej treści
  • Łatwy w użyciu
  • Możliwość dostosowania pulpitu nawigacyjnego
  • Raporty finansowe w zestawie
  • Planowanie i zautomatyzowanie raportów.
  • Wyjątkowa obsługa klienta

Minusy

  • Obecne źródła danych są ograniczone
  • Cena może być zbyt wysoka dla niektórych freelancerów lub mniejszych agencji marketingowych

Na zakończenie

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do tworzenia raportów, jednak nie znajdziesz niczego, co mogłoby się równać z Whatagraph. Jest to doskonała propozycja dla firm każdej wielkości – małych, średnich, dużych. Jego unikalne funkcje pozwolą tworzyć błyskawiczne raporty i dzielić się nimi ze współpracownikami.


O Autorze

Wendy Gooseberry

Wendy Gooseberry, znana jako “The Goose” lub “Very-Berry” jest twórczynią treści i pisarką. Uwielbia wszystko, co związane z marketingiem, technologią i obserwowaniem ptaków.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Przeczytaj poprzedni wpis:
Canva
Jak wykorzystać możliwości Canva w marketingu

Oto kilka najważniejszych powodów, dla których polecamy używanie Canvy jako części strategii marketingowej i kilka kreatywnych wskazówek, jak to zrobić.

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij