7 narzędzi do ponownego wykorzystania materiałów wideo

Opublikowany 23 maja 2022 w Content. Tagi: .

We współczesnym cyfrowym świecie każdy doświadczony marketingowiec wie, że materiały wideo są bardzo ważnym elementem kampanii cyfrowych. Dlatego nieustannie wpadają na nowe pomysły, by tworzyć kolejne materiały wideo.

Niemniej jednak, jako marketer, wiesz, że tworzenie nowych materiałów wideo co miesiąc lub nawet co tydzień jest nie tylko kosztowne, ale też czasochłonne i wyczerpujące. Właśnie dlatego ponowne wykorzystanie istniejących materiałów wideo jest tak ekscytującym pomysłem.

treści video

Możesz tchnąć nowe życie w stare materiały wideo i nadal czerpać z nich (jeszcze większą) wartość przy minimalnym wysiłku. Na przykład, jeśli masz dobrze działający film instruktażowy, możesz na jego podstawie stworzyć e-booka lub nowy wpis na blogu.

Niemniej jednak, jeśli robisz to ręcznie, ponowne wykorzystanie materiałów wideo nadal jest żmudne. Dlatego właśnie potrzebujesz kilku potężnych narzędzi. Spisaliśmy je dla Ciebie.

Dlaczego warto wykorzystywać stare materiały wideo?

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia narzędzi, lepiej odpowiedzmy sobie na to pytanie:

“Dlaczego miałbyś zawracać sobie głowę przerabianiem swoich starych materiałów wideo?”

Jest kilka bardzo przekonujących powodów, dla których warto to zrobić. Chodzi o znacznie więcej niż tylko zaoszczędzenie cennego czasu i pieniędzy, które w przeciwnym razie poszłyby na tworzenie nowych materiałów wideo od zera za każdym razem.

Oto kilka powodów:

Zwiększanie zasięgu

Wykorzystując ponownie swoje treści, dajesz swoim odbiorcom więcej możliwości ich wykorzystania. Niektórzy ludzie wolą czytać, inni oglądać filmy, a jeszcze inni chętnie posłuchaliby podcastu.

Oferując wszystkie te rodzaje treści w różnych formatach, otwierasz swoją firmę lub markę na szerszą publiczność.

Wykorzystaj istniejące zasoby treści wideo w większym stopniu

Wszyscy wiemy, że tworzenie nowych materiałów wideo jest trudne. Produkcja materiałów wideo, które są wysokiej jakości i angażujące, wymaga czasu, wysiłku i pieniędzy.

Ale co zrobić, jeśli masz zbiór świetnych materiałów wideo, które nie cieszą się taką uwagą, na jaką zasługują? Ponowne wykorzystanie tych materiałów da im nowe życie i pomoże ci zrealizować twoje cele związane z marketingiem wideo.

Dostarczanie aktualnych informacji w czasie rzeczywistym

Twoje dawne materiały wideo mogą być przestarzałe, ale to nie znaczy, że nie mają już zastosowania. Zawsze możesz zaktualizować informacje w swoich filmach i sprawić, by były bardziej adekwatne do bieżących wydarzeń.

To świetny sposób, by informować swoich odbiorców o najnowszych wiadomościach, trendach i wydarzeniach w twojej branży bez konieczności zaczynania od zera.

Narzędzia do ponownego wykorzystania materiałów wideo

Teraz, gdy już wiemy, czego możesz oczekiwać od ponownego wykorzystania materiałów wideo, oto kilka narzędzi, które pomogą ci w pełni wykorzystać potencjał twoich starych treści.

1. Type Studio

Type Studio

Type Studio jest świetnym narzędziem typu “wszystko w jednym” do repozycjonowania materiałów wideo. Oferuje szeroką gamę funkcji, w tym transkrypcję, tworzenie napisów wewnętrznych i tłumaczenie.

To sprawia, że jest to idealne narzędzie dla firm, które chcą przetłumaczyć swoje materiały wideo na inne języki lub udostępnić je szerszej publiczności.

Type Studio świetnie nadaje się też do tworzenia nowych treści ze starych filmów. Możesz łatwo wyodrębnić z nich tekst, cytaty i obrazy, by stworzyć nowe wpisy na blogu, e-booki lub posty w mediach społecznościowych.

2. Repurpose.io

Repurpose.io

Repurpose.io to kolejne świetne narzędzie typu “wszystko w jednym” do przekształcania treści wideo bezpośrednio z YouTube, TikTok, Zoom lub Audio Podcast w nowe materiały. To, co czyni to narzędzie wartym rozważenia, to fakt, że automatycznie optymalizuje ono nowe treści dla każdej platformy cyfrowej.

Koniec z przesyłaniem materiałów na wiele platform, ręcznym pobieraniem filmów i marnowaniem czasu na dostosowywanie się do programów do edycji wideo. To narzędzie pozwoli ci zaoszczędzić kilka godzin tygodniowo.

3. Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere

Adobe Premiere to dobrze znana aplikacja do edycji wideo. To narzędzie jest też pomocne w ponownym wykorzystaniu twoich filmów.

Możesz wykorzystać tę aplikację do tworzenia GIF-ów ze swoich filmów. GIF-y to szybki sposób, by zaangażować użytkowników mediów społecznościowych, subskrybentów poczty elektronicznej lub rozbić fragmenty tekstu we wpisach na blogu.

Adobe Premiere świetnie nadaje się też do tworzenia krótkich klipów wideo, które możesz wykorzystać w swoich kampaniach w mediach społecznościowych lub na swojej stronie internetowej. Te krótkie filmiki doskonale nadają się do tego, by zainteresować odbiorców i zachęcić ich do oglądania (lub czytania) kolejnych materiałów.

4. Designrr

Designrr

Designrr to znakomite narzędzie do przekształcania postów z blogów, artykułów, a nawet filmów w e-booki lub materiały przyciągające uwagę. To narzędzie sprawdza się, gdy Twoim celem jest generowanie leadów lub budowanie listy mailowej przy minimalnym wysiłku.

Możesz łatwo załadować swoje wideo, wybrać szablon i w ciągu kilku minut otrzymać niesamowicie wyglądający eBook. Możesz też użyć Designrr do stworzenia transkrypcji swoich filmów, które przydadzą się przy tworzeniu wpisów na blogu lub w mediach społecznościowych.

 

5. Visme

Visme

Visme to świetne narzędzie do tworzenia wizualizacji z materiałów wideo. Możesz wykorzystać je do tworzenia infografik, prezentacji, a nawet postów w mediach społecznościowych.

Dzięki temu możesz przekształcać swoje materiały wideo w nowe formaty, które są bardziej angażujące i łatwiejsze do przyswojenia niż zwykły tekst czy obrazy. Visme oferuje też szeroki wybór szablonów, które możesz potem wykorzystywać do tworzenia swoich materiałów wizualnych, a to oznacza, że nie musisz być ekspertem w dziedzinie projektowania, by zacząć.

6. Animoto

Animoto

Animoto to jedno z najlepszych narzędzi do przekształcania materiałów wideo z transmisji na żywo w nowe formaty. Za pomocą Animoto możesz tworzyć pokazy slajdów, posty w mediach społecznościowych, a nawet filmy marketingowe z wideo na żywo.

To świetny sposób, aby utrzymać zaangażowanie widzów w relacje z marką jeszcze długo po zakończeniu transmisji na żywo. Animoto oferuje też szeroki wybór szablonów i opcji dostosowywania, dzięki którym w ciągu kilku minut możesz stworzyć profesjonalnie wyglądające filmy.

7. Kapwing

Kapwing

Kapwing to świetne narzędzie do tworzenia krótkich klipów wideo z twoich dłuższych filmów. Dzięki temu możesz tworzyć angażujące posty w mediach społecznościowych, które przykują uwagę twoich odbiorców.

Możesz używać Kapwing do szybkiego i łatwego tworzenia filmików z memami, filmików z reakcjami, a nawet zwiastunów z istniejących materiałów wideo. Kapwing oferuje też szeroki wybór szablonów i opcji dostosowywania, które pomogą ci stworzyć profesjonalnie wyglądające wideo w kilka minut.

Jakie materiały wideo najlepiej nadają się do ponownego wykorzystania?

Teraz, kiedy już wiesz, jakie są najlepsze narzędzia do ponownego wykorzystania materiałów wideo, nadszedł czas, by zdecydować, jakie materiały wideo najlepiej ponownie wykorzystać.

Nie wszystkie materiały wideo są sobie równe i niektóre z nich zdecydowanie lepiej nadają się do ponownego wykorzystania niż inne. Jeśli jednak masz wiele materiałów wideo dla swoich kampanii marketingu wideo, znalezienie tych najbardziej nadających się do ponownego wykorzystania byłoby trudne.

Oto kilka szybkich wskazówek:

  • Przyjrzyj się zaangażowaniu, jakie zyskuje twój filmik. Jeśli twoje wideo ma dużo wyświetleń, polubień i komentarzy, to na pewno warto je ponownie wykorzystać.
  • Zastanów się nad długością swojego filmu. Filmy, które nie przekraczają pięciu minut, są zazwyczaj najlepszymi kandydatami do ponownego wykorzystania, ponieważ można je łatwo przekształcić w krótsze filmy z mediów społecznościowych, GIF-y, a nawet memy.
  • Zastanów się nad tematem swojego filmu. Jeśli twoje wideo dotyczy popularnego tematu lub trendu, to jest to dobry kandydat do ponownego wykorzystania.

Podsumowując

Nie musisz męczyć się tworząc codziennie nowe materiały wideo. Możesz popracować nad tym, by treści, które już masz, trafiły do większej liczby osób. Pamiętaj też, że zawsze najlepiej jest wykorzystywać te materiały wideo, które mają najlepsze wyniki, bo już udowodniły swoją wartość.


About the Author

Andre Oentoro

Andre Oentoro jest założycielem Breadnbeyond, wielokrotnie nagradzanej firmy zajmującej się explainer video. Pomaga firmom zwiększać współczynnik konwersji, zamykać więcej sprzedaży i uzyskiwać pozytywny ROI z nagrań wyjaśniających (w tej kolejności).

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij