Rozwijaj SEO swojej strony z Ahrefs Webmaster Tools

Opublikowany 9 listopada 2020 w SEO/SEM. Tagi: , , , .

Obecnie SEO polega na czymś więcej niż tylko wynajdywaniu popularnie wyszukiwanych słów, by podbić swoją pozycję w rankingu. Aby nie wypaść z gry, większość marketerów i twórców contentu zmuszona jest teraz polegać na nieco innych strategiach.

Ręczne wykonywanie tak skomplikowanych zadań, czy żonglowanie kilkoma różnymi narzędziami jest nie tylko trudne, ale i wprowadza zbędny chaos. Można jednak, za pomocą jednego pakietu narzędzi sprawić, by nasza praca stała się prostsza.

Ahrefs Webmaster Tools

Przedstawiamy narzędzia Ahrefs Webmaster Tools; proste w obsłudze rozwiązanie, pomagające opracować elastyczną strategię SEO. Ten zestaw narzędzi to prawdopodobnie najbardziej kompleksowe rozwiązanie SEO, pomagające przy okazji lepiej zrozumieć konkurencję.

Bez zbędnego przedłużania, zanurzmy się w świat narzędzi Ahrefs Webmaster Tools.

Ahrefs Webmaster Tools – Wydajne, praktyczne i darmowe

Wielu zapewne zapamiętało Ahrefs jako płatne narzędzie o dość kosztownych planach subskrypcji, nieopłacalnych dla freelancerów i przedsiębiorców. Wszystko się jednak zmieniło i najnowsze narzędzia webmasterskie są obecnie darmowe; co więcej, idą w parze z intuicyjnym interfejsem, dzięki któremu służą nam jeszcze większą pomocą. Pakiet narzędzi dostarcza nam szczegółową analizę i zapewnia informacje, które rozkręcą nasz biznes, co w innych okolicznościach wymagałoby o wiele większego nakładu pracy i czasu.

Przyjrzyjmy się kilku funkcjom tego zaawansowanego pakietu SEO.

Wyszukiwanie słów kluczowych dla strony

Ahrefs Webmaster Tools zawiera narzędzie Site Explorer, które pomoże odnaleźć najlepsze słowa-klucze, aby stworzyć jak największy ruch na stronie. Otrzymujemy także dostęp do bardziej użytecznych danych, takich jak natężenie ruchu i ranking trudności, co poprawi optymalizację słów kluczowych. Wystarczy przepuścić słowa kluczowe przez kilka różnych filtrów.

Organiczny raport słów kluczowych

Kiedy już nasza strona znajdzie się wyżej w rankingu pod względem słów kluczowych, otrzymamy możliwość wykorzystania organicznego raportu, do wyszukiwania nowych wariantów haseł, aby nasza pozycja podskoczyła również i w tym rankingu.

Kompletne dane linków zwrotnych

Kompleksowy raport dotyczący linków zwrotnych, w którym za filtry mogą nam posłużyć nawet słowa czy frazy. Możemy na przykład wpisać „.org” i w ten sposób wyszukać wszystkie linki zwrotne zakończone na „.org”. Narzędzie to daje nam moc rozróżniania cennych linków od tych bezwartościowych. Mamy również możliwość optymalizacji wyników, aby wskazać konkretny rodzaj linków.

Raport o zduplikowanych treściach

Wiele się słyszy o stronach banowanych przez Google za zbyt wielką ilość zduplikowanych treści. Narzędzia Ahrefs Webmaster Tools chronią przed takimi incydentami. Ich raport o duplikatach pomaga zanalizować naszą stronę pod kątem zduplikowanych treści, a także tagów H1, opisów i wielu innych.

Audyt strony

Nawet najlepszej jakości content potrafi zawierać błędy, mogące zaszkodzić naszej pozycji w rankingu i osłabić ruch na stronie. Dzięki narzędziu Ahrefs do audytu będziemy mogli tworzyć szczegółowy raport z audytu, wraz z informacjami o SEO.

Analiza wydajności

Analiza wydajności strony jest dość istotna z punktu widzenia SEO. Raport wydajności generowany przez narzędzia Ahrefs Webmaster Tools dostarcza ważnych danych, takich jak czas ładowania, a także kilka innych parametrów strony.

Raport okazji na linki

Ten niezwykle ważny raport pomaga usprawnić ogólną wartość SEO naszej strony. Otrzymujemy dostęp do strony źródłowej i strony docelowej, razem z zakotwiczonym tekstem [anchor text], który możemy wykorzystać, aby podlinkować strony wewnętrzne.

Ahrefs Webmaster Tools - zrzut ekranu

Jak to działa

Rozpoczęcie przygody z Ahrefs Webmaster Tools jest dość proste i wymaga jedynie jednorazowej integracji projektu. Oto instrukcja krok po kroku. Zaczynajmy.

Krok 1: Aby utworzyć darmowe konto, należy udać się na oficjalną stronę narzędzia i kliknąć przycisk „Sign up for free”, widoczny na samej górze ekranu, pośrodku. Możemy wybrać rejestrację za pomocą naszego konta w Google lub na Facebook-u. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, aby się zarejestrować, będziemy musieli wyrazić zgodę na dostęp do naszych danych. Możemy również wybrać opcję rejestracji za pomocą emaila, przy której zostaniemy poproszeni o weryfikację adresu email poprzez kliknięcie przesłanego nam linku. Następnie otrzymamy do wypełnienia krótki formularz, do którego będziemy musieli wprowadzić nasze dane logowania i hasło.

Krok 2: Kiedy ten krok będziemy mieli już za sobą, zostaniemy poproszeni o potwierdzenie, że strona, którą planujemy zintegrować z narzędziem, faktycznie należy do nas. Możemy to zrobić poprzez import konsoli Google Search lub dokonując ręcznej weryfikacji. Skorzystanie z konsoli Google Search jest łatwe i szybkie, ale inne metody, takie jak plik HTML czy tag HTML również zadziałają.

Krok 3: Po pozytywnej weryfikacji jako właściciel projektu, możemy skonfigurować narzędzie, aby przeprowadzać regularne audyty strony, wedle ustalonego wcześniej harmonogramu. Za pierwszym razem dobrze jest zacząć indeksację z tego miejsca, aby lepiej zapoznać się z całą automatyką. Znajdziemy taką opcję w zakładce „Schedule” [Harmonogram] i wystarczy, że klikniemy przycisk „Finish”, a indeksacja się rozpocznie. Za pierwszym razem może to chwilę potrwać.

Krok 4: Kiedy indeksacja się zakończy, w panelu głównym znajdziemy wszystkie wygenerowane raporty. Na stronie głównej, jak i w panelu będziemy mogli również wyświetlić podgląd rozmaitych parametrów SEO.

Krok 5: W lewej części strony zobaczymy zakładkę „Overview”, z takimi linkami jak profil linków zwrotnych, wyszukiwanie organiczne, linki wychodzące i wiele innych. Wystarczy wybrać narzędzie, z którego chcemy skorzystać i przeanalizować swoją stronę, by poprawić swoją pozycję w rankingu.

Ocena Ahrefs Webmaster Tools

Zalety

  • To niewątpliwie najbardziej kompleksowe z darmowych narzędzi SEO. Będzie idealne dla freelancerów i przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na płatne narzędzia SEO.
  • To potężne narzędzia z kilkoma parametrami SEO, takimi jak objętość wyszukiwani, poziom trudności słów kluczowych, natężenie ruchu i wiele innych.
  • Narzędzie zapewnia szczegółową analizę linków zwrotnych i intuicyjne filtry, które pozwolą z tej analizy więcej wyciągnąć.
  • Opcja cyklicznych raportów z audytu pozwala na nieprzerwaną analizę SEO.
  • Raporty z wydajności i audytu zapewniają szczegółową analizę SEO, wraz z raportami o stanie i wyszukiwaniu organicznych słów kluczowych.

Wady

  • Niektóre z narzędzi, takie jak Keywords Explorer, Rank Tracker, czy Content Explorer dostępne są jedynie w wersji płatnej.
  • Liczba indeksacji adresów URL jest ograniczona (5000 na projekt), a retencja danych trwa jedynie trzy miesiące.

Ostateczny werdykt

Narzędzia Ahrefs Webmaster Tools to idealny pakiet narzędzi, by zaspokoić nasze potrzeby w zakresie SEO, wynikające z czasów, w jakich przyszło nam żyć. Największym plusem jest fakt, że większość narzędzi w pakiecie jest darmowa i łatwa w obsłudze. Sprawdzi się znakomicie w przypadku drobnych blogerów, freelancerów i przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją karierę. Oferuje ono cenne informacje i dogłębną analizę, która pomoże nam zwiększyć ruch na naszej stronie. Jeśli nasze strategie nie działają, Ahrefs Webmaster Tools opracuje takie, które sprawią, że nasza pozycja w rankingu podskoczy, a ruch na naszej stronie się zwiększy.

Dodaj odpowiedź:

  • Przeglądaj Kategorie


  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej
Przeczytaj poprzedni wpis:
Crank Wheel
Crank Wheel – udostępnianie ekranu w najlepszej postaci

Crank Wheel jest jednym z narzędzi, które za pomocą szybkiego udostępniania ekranu, znacznie usprawniają pracę zespołu. W tym artykule nie...

Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij