FAQ (ogólne)

Odpowiedzi na często zadawane pytania


Dlaczego SuperMonitoring.pl?

SuperMonitoring.pl to polska wersja globalnego serwisu SuperMonitoring.com, z którego usług korzystają użytkownicy z 20 krajów świata.
W skrócie - usługi, które oferujemy, zostały sprawdzone i uznane zarówno przez użytkowników jak i media branżowe.

Zapomniałem hasło. Co teraz?

Po nieudanej próbie zalogowania pojawia się komunikat zawierający link do resetowania hasła. Kliknij ten link i podaj adres email, którego użyłeś podczas rejestracji w serwisie. Na ten adres zostanie wysłana wiadomość zawierająca link służący do zresetowania hasła. Kliknij ten link a następnie wprowadź dwukrotnie nowe hasło. Gotowe.

Po co mi monitorowanie więcej niż jeden test monitorujący?

Nawet jeżeli masz tylko jeden serwis internetowy, może Ci się przydać kilka osobnych monitoringów, na przykład:

  • jeden do monitorowania dostępności
  • jeden do sprawdzania, czy formularz (kontaktowy, logowania) działa poprawnie
  • jeden do testowania serwera pocztowego.

Po co aż cztery serwery monitorujące?

W przypadku awarii łączy międzyoperatorskich, tylko część użytkowników Internetu nie ma dostępu do strony internetowej. Takich sytuacji nie traktujemy jako niedostępność serwisu. Dlatego, na wszelki wypadek sprawdzamy monitorowaną stronę za pomocą serwerów zlokalizowanych w czterech różnych częściach kraju. Zdarzenie niedostępności odnotowywane jest tylko w przypadku, kiedy co najmniej trzy serwery nie mogą połączyć się z monitorowanym serwisem.
Czwarta stacja monitorująca to zabezpieczenie na wypadek chwilowej niedostępności jednej z pozostałych stacji.

Czemu tylko cztery serwery monitorujące?

Nie ma potrzeby dla większej liczby serwerów. Nasze cztery są zlokalizowane w różnych częściach kraju (Gdynia, Katowice, Kraków, Piaseczno) i korzystają z łączy różnych dostawców. Prawdopodobieństwo fałszywego alarmu jest bliskie zeru.

Jakie rodzaje awarii stron są wykrywane?

Istnieją cztery główne objawy problemów z dostępnością serwisu internetowego:
1. Timeout połączenia, zazwyczaj spowodowany przez:
a) awarię sieci
b) awarię sprzętową serwera
c) awarię oprogramowania serwera.
Wszystkie powyższe mogą też być wynikiem przeciążenia zasobów - kiedy skala ruchu internetowego przekracza wydajność infrastruktury.
Nasz system zgłasza timeout kiedy trzy stacje monitorujące nie mogą nawiązać połączenia ze stroną przez co najmniej 5 sekund.
2. Błąd w konfiguracji serwera lub serwisu, powodujący wyświetlenie komunikatu o błędzie zamiast strony.
Najczęściej występujące błędy http:
301 Moved permanently (to właściwie nie błąd, tylko przekierowanie)
302 Moved temporarily (jak wyżej - tyle że tymczasowe)
400 Bad Request (w przypadku wystąpienia błędu w składni)
401 Unauthorised (po nieudanej autentykacji)
403 Forbidden (najczęściej kiedy uprawnienia do pliku lub folderu są błędnie ustawione)
404 Not Found (brakujący plik lub folder)
500 Internal Server Error (domyślny komunikat, wyświetlany kiedy nie ma bardziej konkretnych danych na temat błędu)
502 Bad Gateway (serwer działający jako bramka otrzymał błędną odpowiedź od serwera źródłowego)
503 Service Unavailable (to zazwyczaj pierwsza faza przeciążenia - drugą fazą jest timeout)
Nasza usługa rozpoznaje i rejestruje wszystkie komunikaty błędów http.
3. Nieprawidłowa lub brakująca treść strony, może być wynikiem:
a) błędu bazy danych
b) błędu funkcjonalnego serwisu
c) ludzkiej pomyłki.
Nasze usługi mogą zostać skonfigurowane tak, żeby szukać zdefiniowanego tekstu na monitorowanej stronie
4. Błędne działanie strony. Nasz system jest w stanie testować proste formularze - nawet logować się za pomocą zdefiniowanego loginu i hasła.
Ale bardziej skomplikowane procesy (np. e-commerce) wymagają dedykowanego rozwiązania monitorującego.

Czy testy dostępności mogą zakłócić statystyki ruchu na mojej stronie?

Profesjonalne systemy śledzenia ruchu - takie jak Google Analytics - ignorują połączenia z naszego systemu monitoringu. W przypadku innych narzędzi, wystarczy dodać "Super Monitoring" do listy ignorowanych UserAgents.

Jak dodać nową stronę do monitorowania?

Pod tabelą Twoich testów znajduje się pole formularza do wpisania nowego adresu URL lub IP do monitorowania. Dodanie nowego testu może wymagać zmiany opcji subskrypcji na wyższą.

Czemu dostaję powiadomienia tylko emailem a nie dostaję SMSów?

Moga być trzy powody takiej sytuacji:
1. Nie został zaznaczony checkbox włączający opcję wysyłania SMSów.
2. Numer Twojego telefonu komórkowego został źle wprowadzony (prawidłowy format to "KKXXXXXXXXX", gdzie KK oznacza Kierunkowy Kraju).
3. Zużyłeś cały zapas dostępnych SMSów. Patrz niżej.

Jak mogę uzupełnić zapas SMSów?

W sekcji "Twoje Konto" znajduje się link "dodaj", za pomocą którego możesz zamówić dodatkowy pakiet SMSów.

Co oznacza data przy liczbie SMSów?

Każdy pakiet SMSów jest ważny przez rok od daty zakupu. Po upływie tego czasu niewykorzystane SMSy wygasają. Zakup dodatkowego pakietu SMSów przedłuża ważność posiadanego zapasu SMSów o rok.

Jak skonfigurować filtrowanie poczty, żeby alerty trafiały do osobnego folderu?

Sugerujemy ustawienie filtrowania według adresu nadawcy, czyli "".

Brakuje odpowiedzi na Twoje pytanie?

Zadaj je nam za pomocą formularza kontaktowego.

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij