FAQ: Alerty i kontakty

Odpowiedzi na często zadawane pytania


Czy alerty o awariach jednego serwisu mogą być wysyłane do wielu odbiorców?

Tak. Dowolną liczbę odbiorców alertów możesz zdefiniować w sekcji "Twoje kontakty".
Następnie, możesz ich przypisać do wybranych stron, które są monitorowane - określając, w jaki sposób mają otrzymywać powiadomienia.

W jaki sposób mogą być wysyłane alerty i jak to włączyć?

Nasz system wysyła powiadomienia emailem, SMSem, jako połączenia głosowe i na komunikator GG (Gadu-Gadu). Dodatkowo alerty mogą być udostępniane w postaci kanału RSS.
Rodzaj powiadomień, jakie mają być wysyłane dla danej monitorowanej strony do wybranego odbiorcy możesz ustalić w ustawieniach usługi.

Co zrobić, żeby nie otrzymywać alertów SMS lub głosowych w środku nocy?

W sekcji "Twoje kontakty" możesz określić, w jakich godzinach do danego odbiorcy mogą być wysyłane SMSy i alerty głosowe.

Po dodaniu numeru GG pojawiła się informacja, że muszę zweryfikować swój numer wysyłając wiadomość na numer 37076843. Co powinna zawierać ta wiadomość?

Cokolwiek. Możesz napisać coś głupiego, nikt tego nie czyta. ;)

Nie mogę usunąć jednego kontaktu z listy. Dlaczego?

Pierwsza pozycja na liście w sekcji "Twoje kontakty" to dane z ustawień Twojego konta. Nie możesz ich usunąć, ale możesz edytować.

Jak wyglądają alerty?

Oto przykłady:
Alert e-mailowy (wysyłamy w formacie tekstowym, żeby zminimalizować prawdopodobieństwo przechwycenia przez filtry antyspamowe):
"Twój serwis internetowy jest w tej chwili niedostępny lub działa nieprawidłowo:
- adres strony: www.adres-strony.pl
- czas wykrycia awarii: 2012-05-03 0:01:02
- szczegóły błędu: HTTP/1.1 404 Not Found
"
Alert SMSowy, głosowy i GG: "Twoja strona www.adres-strony.pl jest niedostepna."

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij