Analizuj najczęściej zadawane pytania za pomocą Bloomberry

Opublikowany 17 July 2017 w Content.
Tagi: , , .

Większość z nas stara się wyszukać odpowiedzi średnio na 3-4 pytania dziennie za pośrednictwem Google. Biorąc to pod uwagę, aplikacje lub witryny internetowe, zawierające treści najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, mają ogromne natężenie ruchu. Czy nie chciałbyś, aby Twoja witryna lub aplikacja były jednymi z tych, o których najczęściej się mówi? Czy nie chcesz tworzyć treści, które zachęcą użytkowników do dyskusji i pomogą Ci ciągle być na topie?

Znalezienie pomysłów na zawartość, która wywoła interakcje ze strony użytkowników i spowoduje rzeczywiste zmiany w Twojej pracy, jest bardzo trudnym zadaniem. Tym bardziej, jeśli dodatkowo musisz regularnie publikować takie materiały. Pomocny mógłby okazać się sposób, by dowiedzieć się, czego ludzie szukają w sieci. O jakich rzeczach lubią rozmawiać lub o co pytają? Bloomberry jest niepowtarzalnym narzędziem online, które pozwoli Ci się tego dowiedzieć.

Bloomberry – poznaj najbardziej popularne pytania zadawane w sieci

Bloomberry można postrzegać jako bazę danych zawierającą prawdziwe pytania zadawane w sieci. Baza danych ciągle rośnie, gdyż coraz więcej pytań dodawanych jest każdego dnia, a samo narzędzie, intuicyjnie grupuje pytania w odrębne kategorie, dzięki czemu użytkownicy mogą przeprowadzić łatwiejszą analizę. To narzędzie jest idealne dla twórców treści i reklam, badaczy rynku, innowatorów produktów i wszystkich tych, którzy stale monitorują Internet, by generować pomysły, które mogą zwrócić uwagę innych.

Bloomberry jest jak serum prawdy dla przemysłu marketingowego. Pozwala dokładnie dowiedzieć się, o czym, dotyczącym Twojej branży lub marki, ludzie dyskutują najczęściej.

Z drugiej strony możesz używać tej aplikacji, by poznać najbardziej popularne pytania zadawane przez Twojego docelowego nabywcę. Rozważ ten scenariusz – jesteś marketingowcem internetowym, który otrzymał zadanie promowania nowego produktu dla renomowanej firmy. Wiesz czym on jest, ale nie możesz wymyślić konkretnej kampanii, by osiągnąć najlepszy możliwy skok sprzedaży. Czy nie byłoby wspaniale, gdybyś mógł poznać o jakich aspektach tego produktu ludzie rozmawiają najczęściej? Taka wiedza z pewnością pomogłaby zaprojektować strategię promocyjną wokół najważniejszego aspektu produktu i zacząć sprzedawać go jak świeże bułeczki, prawda?

Właśnie tym zajmuje się Bloomberry. Przedstawia Ci zapytania, które najbardziej angażują odbiorców na całym świecie. Pozwala poznać, o czym ludzie najczęściej rozmawiają na platformach społecznościowych. Dzięki temu można wykorzystać zdobytą wiedzę do stworzenia idealnej strategii marketingowej. Narzędzie zostało stworzone przez zespół odpowiedzialny za BuzzSumo i jest niezwykle łatwe w obsłudze.

Bloomberry Beta znajduje się obecnie w fazie testów. Można spodziewać się, że pełna wersja otrzyma jeszcze kilka ostatnich szlifów. Oto funkcjonalności, które już w tej formie aplikacji pokochaliśmy:

  • Pobiera mnóstwo danych z najróżniejszych stron na temat zadawanych przez ludzi pytań i wyręcza Cię z konieczności ręcznego gromadzenia tej wiedzy.
  • Sortuje wyniki w oparciu o popularność.
  • Grupuje wyniki w odrębne kategorie.
  • Zawiera wiele filtrów, jak na przykład: zakres czasowy, wykluczone i uwzględnione źródła itp., które mają za zadanie pomóc znaleźć interesujące Cię tematy.
  • Pozwala eksportować tematy i pytania do formatu CSV lub Excel.

No i najlepsze w Bloomberry jest jego prostota, szybkość działania i uzyskania rezultatów.

Używanie narzędzia

Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia bez konieczności rejestracji, po prostu wejdź na jego stronę główną, a zobaczysz duże pole tekstowe czekające na Twoje zapytanie. Wpisz nazwę produktu lub zagadnienie, na którego temat chcesz wyszukać pytania zadawane w Internecie. Wpisaliśmy popularne słowo, które wyszukiwały miliony użytkowników na całym świecie – „przepis” („recipe”) i kliknęliśmy „Go”.

Zostaliśmy przekierowani na stronę z wynikami, na której znajdowało się kilka opcji, by dostosować nasze wyszukiwanie. Narzędzie załadowało pytania związane ze słowem „przepis”, a na lewym panelu bocznym znalazły się następujące opcje:

  • Zakres czasowy – by zawęzić zakres wyszukiwania, na przykład do pytań zadanych w ciągu ostatnich 6 miesięcy, w wybranej części roku lub w ciągu 5 ostatnich lat itp.
  • Wykluczone źródła – by wykluczyć strony z naszych wyników wyszukiwania, które na przykład przeszukaliśmy już wcześniej (Yahoo, AOL itp.).
  • Uwzględnione źródła – by ograniczyć wyszukiwanie do określonych stron.
  • Filtrowanie według TLD – by filtrować nasze wyniki wyszukiwania według krajów, określając rozszerzenia krajów, na przykład: .pl, .uk, .de, .au itd.

To był nasz pierwszy test tego narzędzia, więc zdecydowaliśmy się nie używać filtrów. Aplikacji nie zajęło dużo czasu wyświetlenie wyników, co zrobiło na nas wrażenie. W tym miejscu warto powiedzieć, że jeśli do tego momentu nie rozumiałeś do końca celu, w jakim stworzono to narzędzie, to po obejrzeniu strony z wynikami i sposobu grupowania danych według tematu, nie będziesz miał już żadnych wątpliwości.

W rezultatach zobaczyliśmy niektóre z najczęściej zadawanych pytań na temat przepisów kulinarnych pogrupowane według tematów, które zostały utworzone na podstawie zwrotów używających słowa „przepis”. Gdy szukaliśmy pytań o „przepis”, otrzymaliśmy wyniki zawierające najczęściej zadawane pytania dotyczące szukanego wyrażenia, na przykład „najlepszy przepis”, „ulubiony przepis”, „substytut”, „łatwy przepis”, “pomysły przepisów” itd. Wystarczy spojrzeć na te pytania i od razu zobaczysz prawie sto przepisów, które ludzie najczęściej wyszukują w sieci, by sprawdzić potrzebne składniki lub sposób przyrządzenia dań. I od razu możemy sobie wyobrazić, jak wzrośnie ruch na naszym blogu lub stronie, gdy zamieścimy tam jeden z takich przepisów.

Dzięki temu testowi stwierdzamy, że narzędzie faktycznie robi to, co nam obiecano. A mianowicie pokazało nam, o czym ludzie najczęściej rozmawiają w naszej branży i pomogło nam wymyślić pomysły na treści, które wywołają odpowiednio wysokie zainteresowanie naszych docelowych odbiorców.

Dodatkowe funkcjonalności

Oprócz oferowania podstawowego zakresu funkcji, Bloomberry oferuje również analitykę za pomocą wygodnej karty „Analiza” („Analysis”), dostępnej na stronie z wynikami. Przedstawia zawartość strony z rezultatami w formie graficznej i tym samym umożliwia szybkie wyciągnięcie odpowiednich wniosków i podjęcie decyzji.

Możesz też wyświetlić wszystkie pytania bez jakiegokolwiek grupowania za pomocą zakładki „Wszystkie pytania” („All Questions”). A także masz możliwość eksportowania danych do formatu CSV i Excel.

  • Odkryj najczęściej zadawane pytania dotyczące Twojej marki lub branży dzięki bloomberry.com/ od @BuzzSumo via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Powodem, przez który nie przedstawialiśmy zalet i wad narzędzia, jest fakt, że na obecnym poziomie rozwoju Bloomberry nie dopatrzyliśmy się w nim żadnych niedoróbek. Może kiedy wystartuje już płatna wersja narzędzia, a, na tą chwilę, darmowe funkcjonalności zostaną w jakiś sposób ograniczone, będziemy mogli wskazać jakieś jego minusy. Łapki w górę dla tego znakomitego narzędzia!

monitorowanie strony internetowej

Dodaj odpowiedź:

Opisy narzędzi dla webmasterów i e-marketerów

  • Śpij dobrze, webmasterze
  • Zamów powiadomienia o nowych postach


  • Obserwuj nas


  • Przeglądaj Kategorie


  • Twoja strona nie działa!
Więcej w Content
StackEdit – przeglądarkowy edytor kodu Markdown

Współczesny świat zaczął dostrzegać potęgę drzemiącą w słowach. Internet przekształcił się w gigantyczne centrum informacyjne, z którego korzysta coraz więcej...

Zamknij