Rozwiązanie dla Kaspersky Lab (case study)

Kilkanaście serwisów e-commerce


Sytuacja

Kaspersky Lab - jeden z wiodących producentów oprogramowania antywirusowego - posiada kilkanaście serwisów internetowych w ponad 10 krajach świata. Większość z nich to serwisy e-commerce, których głównym celem jest udostępnianie wersji demo programów Kaspersky Lab oraz sprzedaż oprogramowania on-line.
Każda niedostępność lub nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmu e-commerce oznacza wymierne straty dla lokalnej spółki - oraz dla całej międzynarodowej grupy.

Rozwiązanie

Zbudowany przez nas dla klienta system składa się z ponad 500 osobnych usług, testujących 365/7/24:

  • dostępność poszczególnych stron
  • poprawne funkcjonowanie formularzy służących do zamawiania wersji próbnych oprogramowania
  • procesy e-commerce.

Funkcjonalny panel administracyjny umożliwia grupowanie stron oraz swobodne zarządzanie użytkownikami z różnych krajów - oraz ich uprawnieniami.
Specjalna "deska rozdzielcza" prezentuje zagregowane dane dla całych serwisów.

Korzyści

Rozwiązanie zamówione przez centralę klienta jest wykorzystywane przez pracowników oddziałów na całym świecie, zapewniając im:

  • natychmiastową informację o awariach serwisów lub wybranych funkcjonalności
  • dane statystyczne na temat dostępności stron i usług
  • wiedzę o słabych punktach w infrastrukturze
  • niezależną weryfikację jakości usług hostingowych i funkcjonalności e-commerce.